2021-05-01, 15:15
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Finns det verkligen ingen tråd om dagens protestmarsch?
Har sökt men ej funnit.

Varje nytt påhitt från rysstrollet Sjöström behöver inte en ny tråd. Samlingstrådarna duger gott och väl.
Citera
2021-05-01, 15:15
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Finns det verkligen ingen tråd om dagens protestmarsch?
Har sökt men ej funnit.
(FB) Nya repressionsprotester planeras till 1:a maj: “Öppna upp Sverige – Nu!”
Citera
2021-05-01, 15:20
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
(FB) Nya repressionsprotester planeras till 1:a maj: “Öppna upp Sverige – Nu!”

Tack!
Citera
2021-05-01, 16:46
Medlem
Maken till obehaglig människa får man leta efter.

Både han, M*neka och analdoktorn verkar vara helt sjuka i huvudet och det skrämmer mig att så många låter sig hjärntvättas och bli vilseledda av dem.
Citera
2021-05-01, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miss Behave
Maken till obehaglig människa får man leta efter.

Både han, M*neka och analdoktorn verkar vara helt sjuka i huvudet och det skrämmer mig att så många låter sig hjärntvättas och bli vilseledda av dem.
Inte friskhetstecken när man inbillar sig att folkhälsomyndigheten ska lyssna på fantasier om hur man botar virus. Blir ju inte ens några konsekvenser för arrangörer, inga anställningar de kan bli uppsagda från och böterna görs det insamlingar till.
Påfallande få som deltar med tanke på att deras slogan är att de är de 99%
Citera
2021-05-01, 19:38
Medlem
Snaidistens avatar
Saxat ur Aftonbladet idag:

Citat:
Polisen förde bort en gammal popstjärna som kommit ut som coronaskeptiker

Vem är denna popstjärna? Spontant känns det som Christer S*andelin, vad tror ni?
Citera
2021-05-01, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snaidisten
Saxat ur Aftonbladet idag:

Vem är denna popstjärna? Spontant känns det som Christer S*andelin, vad tror ni?
Kan vara Christoffer Lundquist, producent och musiker, basist i Brainpool, jobbat mycket med Per Gessle och Roxette. Väldigt framgångsrik men utåt sett anonym så vet inte hur mycket han skulle kallas popstjärna. Men visst vore det roligare om det var någon lite mer offentlig person.

Hoppas på E-Type!
Citera
2021-05-01, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snippjanne
Kan vara Christoffer Lundquist, producent och musiker, basist i Brainpool, jobbat mycket med Per Gessle och Roxette. Väldigt framgångsrik men utåt sett anonym så vet inte hur mycket han skulle kallas popstjärna. Men visst vore det roligare om det var någon lite mer offentlig person.

Det är han. Aftonbladet har ju t.o.m. publicerat bild på honom här: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/41k64o/hundratals-samlade-for-coronademonstration

Eller som Aftonbladet kallar honom: "en äldre man med gitarr"
Citera
2021-05-01, 23:13
Medlem
Citat:
Vad får en till synes välartad ung man som gått Danderyds Gymnasium, pluggat fastighet och finans vid KTH Royal Institute of Technology, att ställa sig i frontlinjen för en organisation som kallar sig frihet Sverige?
Denna organisation accepterar inte restriktionerna och anser att pandemin är en bluff.

Skojar du eller?
Det är väl i princip alltid precis den typen av gossar som gör sådant...?
Det är en uttjatad klichée. De där är nästan aldrig "välartade". Det är ofta mycket image och/eller pengar i familjen, men personerna är sällan särskilt smarta. Just honom har jag ingen koll på.
Citera
2021-05-01, 23:39
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Som sagt, vad får en till synes välartad ung man som gått Danderyds Gymnasium, pluggat fastighet och finans vid KTH Royal Institute of Technology, att ställa sig i frontlinjen för en organisation som kallar sig frihet Sverige?

He wants to be Jesus for 15 minutes.
Jag kan inte klandra honom, jag har gått igenom en liknande resa i min ungdom.
Det är därför jag vet hur han kommer att falla, studsa och till sist sluta.

Citat:
"Be the change you wish to see in the world" säger Filip på sin FB.

En gammal New Age-floskel som var populär på 90-talet då det var enkelt att sälja "självförverkligande" meddelanden till godtrogna människor. Endast resultat av 90-talets psykvårdsreform faller för sådan retorik numera dock.

Citat:
Här skriver Filip glödande rader på sin facebook för att ingjuta mod i sina styrkor:

I'm having so much fun reading his tripe.

Citat:
Till dig som är min vän. Jag hoppas att du kan se igenom alla rapporteringar i massmedia just nu och se människan Filip, den som du en gång fattat tycke för, lärt dig att tycka om och som kanske någon gång inspirerat dig genom sättet att vara annorlunda och gå sin egen väg.

Hans odling av en Personkult är där så tydlig att jag misstänker att hans Ego är så stort att han inte själv ens kan se hur pinsam formuleringen är.

Citat:
Till Michael Toll på Mitti Stockholm, Martin Aagård på Aftonbladet och andra reportrar och redaktörer som klipper ut mina ord, vinklar budskapet och får mig att framstå som något jag inte är. Ni borde skämmas. Ni borde inte få kalla er journalister. Men jag är också tacksam över det ni gör - för ni får fler människor att se lögnerna ni sprider. Ni gräver er egen grav.

Storhetsvansinne så det står härliga till. Han är övertygad om att han har rätt, vår käre Filip Trump al-Baghdadi Hubbard Sjöström.

Citat:
Sanningen kommer att segra.
Idag är en stor dag för sanningen och friheten.
Med kraft,
Filip

När han faller så kommer han att dunsa i marken så hårt att han kommer att bli heltidsgräsrökare.

När han är 45 så kommer han att sitta och ångra sig så jääääääävla mycket.
Senast redigerad av Trolltestet 2021-05-02 kl. 00:01.
Citera
2021-05-02, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
He wants to be Jesus for 15 minutes.
Jag kan inte klandra honom, jag har gått igenom en liknande resa i min ungdom.
Det är därför jag vet hur han kommer att falla, studsa och till sist sluta.

En gammal New Age-floskel som var populär på 90-talet då det var enkelt att sälja "självförverkligande" meddelanden till godtrogna människor. Endast resultat av 90-talets psykvårdsreform faller för sådan retorik numera dock.

I'm having so much fun reading his tripe.

Hans odling av en Personkult är där så tydlig att jag misstänker att hans Ego är så stort att han inte själv ens kan se hur pinsam formuleringen är.

Storhetsvansinne så det står härliga till. Han är övertygad om att han har rätt, vår käre Filip Trump al-Baghdadi Hubbard Sjöström.

När han faller så kommer han att dunsa i marken så hårt att han kommer att bli heltidsgräsrökare.

När han är 45 så kommer han att sitta och ångra sig så jääääääävla mycket.
En av arrangörens som startat upp den där mansgrupoen som skulle gå i täten och skydda bad om hjälp att ta sig till sin bil efter att han hållit tal och fick hjälp att lämna platsen på samma sätt som en världsstjärna med livvakter
Citera
2021-05-02, 11:16
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
En av arrangörens som startat upp den där mansgrupoen som skulle gå i täten och skydda bad om hjälp att ta sig till sin bil efter att han hållit tal och fick hjälp att lämna platsen på samma sätt som en världsstjärna med livvakter

Vilka var hans motståndare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in