Citat:
Ursprungligen postat av
Snaidisten
Som sagt, vad får en till synes välartad ung man som gått Danderyds Gymnasium, pluggat fastighet och finans vid KTH Royal Institute of Technology, att ställa sig i frontlinjen för en organisation som kallar sig frihet Sverige?
He wants to be Jesus for 15 minutes.
Jag kan inte klandra honom, jag har gått igenom en liknande resa i min ungdom.
Det är därför jag vet hur han kommer att falla, studsa och till sist sluta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Snaidisten
"Be the change you wish to see in the world" säger Filip på sin FB.
En gammal New Age-floskel som var populär på 90-talet då det var enkelt att sälja "självförverkligande" meddelanden till godtrogna människor. Endast resultat av 90-talets psykvårdsreform faller för sådan retorik numera dock.
Citat:
Ursprungligen postat av
Snaidisten
Här skriver Filip glödande rader på sin facebook för att ingjuta mod i sina styrkor:
I'm having so much fun reading his tripe.
Citat:
Till dig som är min vän. Jag hoppas att du kan se igenom alla rapporteringar i massmedia just nu och se människan Filip, den som du en gång fattat tycke för, lärt dig att tycka om och som kanske någon gång inspirerat dig genom sättet att vara annorlunda och gå sin egen väg.
Hans odling av en Personkult är där så tydlig att jag misstänker att hans Ego är så stort att han inte själv ens kan se hur pinsam formuleringen är.
Citat:
Till Michael Toll på Mitti Stockholm, Martin Aagård på Aftonbladet och andra reportrar och redaktörer som klipper ut mina ord, vinklar budskapet och får mig att framstå som något jag inte är. Ni borde skämmas. Ni borde inte få kalla er journalister. Men jag är också tacksam över det ni gör - för ni får fler människor att se lögnerna ni sprider. Ni gräver er egen grav.
Storhetsvansinne så det står härliga till. Han är övertygad om att han har rätt, vår käre Filip Trump al-Baghdadi Hubbard Sjöström.
Citat:
Sanningen kommer att segra.
Idag är en stor dag för sanningen och friheten.
Med kraft,
Filip
När han faller så kommer han att dunsa i marken så hårt att han kommer att bli heltidsgräsrökare.
När han är 45 så kommer han att sitta och ångra sig så jääääääävla mycket.