2021-03-06, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Heidi Weng med dagens bästa sväng. På de svenske hela loppet hade häng. Gav de båda spurtedäng.
Njaa, Frida SPURTADE snabbare än Weng men hade för långt fram.
Citera
2021-03-06, 16:41
Medlem
Det märks i tråden vilka som är PK sårade tomtar och vill ha en moralisk vinnare istället för en VINNARE som madame JOH. Konsten är att vinna och uttrycka sig spontant som en vinnare! Tack Johaug!

Vad hade ni moralkakor gjort OM ni vunnit? Bett om ursäkt för att inte alla vann?

Att släppa vinnarspåret innan upploppet går sällan bra vilket även en häst vet. Jag trodde jag såg fel när Weng släpptes förbi och fick fritt spår inför spurten och igår EN som hade bakhalt på andra sträckan!!

Ingen annan åkte in i något påhittat hinder i backen eller bröt armen och kämpade tills nederlagets tårar kom över mållinjen där stackars mej kom fram efter - jag missade silvret, aaaj.

Vad är det för fel på dagens mesiga svenskar som hyllar misslyckaden istället för vinnare? Rädslan att vara starkast, stå ut och avreagera sig efter en sån grym anspänning. Skönt att se ren barnglädje! Bara Norge och Zlatan klarar nordisk storhet idag tydligen och vågar visa sin stolthet unikt för dom. Heja Norge, heja Johaug!
Citera
2021-03-06, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bryggmastaren1
Då är väl Frida o Ebba oxå dopade då.

Ebba och Frida tappar ungefär 1 minut per mil på johaug lite oavsett lopp, disciplin och före.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Ska inte säga något om dopning, men alltså. Johaugs primalskrik vid målgången, vad skulle det föreställa? Alla kunde se att det var allt annat än äkta glädje över att ha vunnit

Kemiska substanser som påverkade hennes hjärna?

Skrev om det tidigare i tråden. Var heller inget riktigt "fuck you!" åt hatarna, som när Djokovic vann Wimbledon efter att alla i stadion hållit på motståndaren Federer. Det här var mer självhat, en vilja att bestraffa sig själv genom att göra sig så osympatisk och löjeväckande som möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Ja vi tycker alla illa om wengs skrikande och galenskap.

Men det kan ju bero på detta faktum; min teori.

När hon skriker ut så där så är det egentligen så att hon skriker ut sitt hat mot johaug.

Intressant teori. Hennes beteende vid den där intervjun finns det dock inga ursäkter för.

Citat:
Ursprungligen postat av Tjerkassy
Jag tycker det är tråkigare att norskorna med sitt beteende degraderar statusen på sporten som sådan. Inga seriösa idrottare beter sig så. Inga seriösa kommentatorer hånar heller ett lag som misslyckas på en tävling så som de norska kommentatorerna gjorde häromdagen.

Norge har sjunkit i aktning något kopiöst.
Den respekt jag tidigare hade för Norge är fullständigt utraderad.
Norge är ingenting.

Väldigt bra skrivet.
Citera
Avslutad
Citat:
Norge begick ett litet misstag häromåret när Johaug blev påkommen. Nu har de lärt sig läxan och döljer det bättre.

Undra vem som begick det misstaget och var är personen nu.
Citera
2021-03-06, 16:43
Medlem
Skönt att Frida inte hade en fraktur. Det är nästan bättre än hennes medalj.
Citera
2021-03-06, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamil89
Jag gillar Lampich.
Jag gillar också det norska laget eftersom det är det starkaste damlaget i längdskidåkning. Alla skidåkare i Norge är ärliga och ädla.
Och svenskarna är svaga och bryter samtidigt ständigt mot reglerna mot Norge: Lotta Weng, Johaug, Heidi Weng. Detta är ren avund. Sverige vet inte hur man ska konkurrera rättvist. Men det förlorar fortfarande alltid mot Norge.
Ärliga och ädla 😂😂
Plocka ur fetvadden och lyssna på vad som skett bakom muren i den sista sovjetstaten.
Johaug har trots alla försök att dölja det, bevisats vara dopad.
Ett gäng korrupta fuskare, med inslag av kompletta psykfall. Nåja, inget att se upp till i mina ögon.
Citera
2021-03-06, 16:44
Avstängd
Citat:
Norge begick ett litet misstag häromåret när Johaug blev påkommen. Nu har de lärt sig läxan och döljer det bättre.

Korrupta FIS skyddar Johaug. För mycket norska oljepengar som försvinner om de inte gör det.
Citera
2021-03-06, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Svensk mentalitet i TV-rutan. De är hur nöjda som helst. Det är något fel på svenskars inställning. Vi ska inte vara nöjda.
Vilken intervju har du sett?
Den på SVT var inte som du beskriver den.
Citera
2021-03-06, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Undra vem som begick det misstaget och var är personen nu.
https://svenska.yle.fi/artikel/2020/12/16/norges-landslagslakare-sa-upp-sig-da-therese-johaug-akte-dit-for-dopning-berattar
Citera
2021-03-06, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Gunde Svan körde en femmil med bruten arm och en stav. Holmenkollen 1989.
Och kom...........näst sist om jag kommer igåg rätt?
Citera
2021-03-06, 16:48
Medlem
Även Psykfallet har fuskat!
https://www.expressen.se/sport/langdskidor/skarpa-varningen-till-weng-efter-bilderna/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in