Det märks i tråden vilka som är PK sårade tomtar och vill ha en moralisk vinnare istället för en VINNARE som madame JOH. Konsten är att vinna och uttrycka sig spontant som en vinnare! Tack Johaug!
Vad hade ni moralkakor gjort OM ni vunnit? Bett om ursäkt för att inte alla vann?
Att släppa vinnarspåret innan upploppet går sällan bra vilket även en häst vet. Jag trodde jag såg fel när Weng släpptes förbi och fick fritt spår inför spurten och igår EN som hade bakhalt på andra sträckan!!
Ingen annan åkte in i något påhittat hinder i backen eller bröt armen och kämpade tills nederlagets tårar kom över mållinjen där stackars mej kom fram efter - jag missade silvret, aaaj.
Vad är det för fel på dagens mesiga svenskar som hyllar misslyckaden istället för vinnare? Rädslan att vara starkast, stå ut och avreagera sig efter en sån grym anspänning. Skönt att se ren barnglädje! Bara Norge och Zlatan klarar nordisk storhet idag tydligen och vågar visa sin stolthet unikt för dom. Heja Norge, heja Johaug!
Ska inte säga något om dopning, men alltså. Johaugs primalskrik vid målgången, vad skulle det föreställa? Alla kunde se att det var allt annat än äkta glädje över att ha vunnit
Kemiska substanser som påverkade hennes hjärna?
Skrev om det tidigare i tråden. Var heller inget riktigt "fuck you!" åt hatarna, som när Djokovic vann Wimbledon efter att alla i stadion hållit på motståndaren Federer. Det här var mer självhat, en vilja att bestraffa sig själv genom att göra sig så osympatisk och löjeväckande som möjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Ja vi tycker alla illa om wengs skrikande och galenskap.
Men det kan ju bero på detta faktum; min teori.
Om man räknar bort åkare som dömts för doping samt haft TUE för dopingklassade preparat är Weng den överlägset största damåkaren på 10 talet . Vunnit TDS. Vunnit VC två gånger va? Andraplatser i oräkneliga VC lopp efter dopingdömda åkare. En fantastisk konsekvens i detta. Jag tycker hon är suverän sportsligt och spöar kalla med hästlängder. Kalla har blott några medaljer i mästerskap. Det är ju en chimär att mästerskapsmedaljer har stort sportsligt värde. Ja hennes största bedrift är vinsten i TDS men den matchar ju Weng.
Weng blir därför mentalsjuk av att få så mycket skit av att bli sedd som en sämre åkare eftersom hon hela sin karriär varit utklassad av dopade åkare samt TUE dopade som Johaug och Björgen.
När hon skriker ut så där så är det egentligen så att hon skriker ut sitt hat mot johaug.
Intressant teori. Hennes beteende vid den där intervjun finns det dock inga ursäkter för.
Citat:
Ursprungligen postat av Tjerkassy
Jag tycker det är tråkigare att norskorna med sitt beteende degraderar statusen på sporten som sådan. Inga seriösa idrottare beter sig så. Inga seriösa kommentatorer hånar heller ett lag som misslyckas på en tävling så som de norska kommentatorerna gjorde häromdagen.
Norge har sjunkit i aktning något kopiöst.
Den respekt jag tidigare hade för Norge är fullständigt utraderad.
Norge är ingenting.
Jag gillar Lampich.
Jag gillar också det norska laget eftersom det är det starkaste damlaget i längdskidåkning. Alla skidåkare i Norge är ärliga och ädla.
Och svenskarna är svaga och bryter samtidigt ständigt mot reglerna mot Norge: Lotta Weng, Johaug, Heidi Weng. Detta är ren avund. Sverige vet inte hur man ska konkurrera rättvist. Men det förlorar fortfarande alltid mot Norge.
Ärliga och ädla 😂😂
Plocka ur fetvadden och lyssna på vad som skett bakom muren i den sista sovjetstaten.
Johaug har trots alla försök att dölja det, bevisats vara dopad.
Ett gäng korrupta fuskare, med inslag av kompletta psykfall. Nåja, inget att se upp till i mina ögon.