2021-03-08, 12:53
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenryBendix
Håller med om det mesta. Håller dock inte med om att Kristersson är så intimt kopplad till massinvandringen som du menar. Tror han kan funka fint.

Det viktigaste är att L förhoppningsvis inte behövs för att bilda en borgerlig regering med M/KD och med SD som stöd.

Ls agenda är att förhindra en regering med M, SD o KD.

Hitils så har jag inte någon journalist frågat Sabuni rakt ut om Liberalerna kan tänka sig att stödja en M, SD o KD regering på samma sätt som de stött Sossarna.

Det samma gäller Annie som fortfarande inte infriat löftet att äta upp sin sko. Hur vet vi idag var hon står politiskt.

En sak är säker o det är att Sverige nu står inför en tippingpoint o situationen kommer snabbt förvärras.
Citera
2021-03-08, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Vi ser ett helt politiskt parti begå självmord offentligt. De är som någon sorts fanatisk religiös sekt. F.ö. är det styret i Stockholms stadshus de förespråkar. Kan inte någon ringa dem och säga att det inte är likadan mandatfördelning i Riksdagen?

T.o.m. i Stockholm kommer nog inte den alliansen räcka till majoritet efter nästa val.

Härligt att beskåda Försvinner de från rikspolitiken försvinner de nog rätt snabbt lokalt också från våra kommuner. Bara att hoppas på det bästa Ett magplask för Sabuni är ju rena Julafton för oss som vill att (L) hamnar på soptippen
Citera
2021-03-08, 13:00
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Vi ser ett helt politiskt parti begå självmord offentligt. De är som någon sorts fanatisk religiös sekt. F.ö. är det styret i Stockholms stadshus de förespråkar. Kan inte någon ringa dem och säga att det inte är likadan mandatfördelning i Riksdagen?

T.o.m. i Stockholm kommer nog inte den alliansen räcka till majoritet efter nästa val.

Om L sparkar Sabuni pga detta blir det omöjligt för dem att svänga till höger sedan också, då skulle de få ta debatten om att de sparkar en neger för något som efterträdaren sedan gör utan att få sparken, det skulle bli en kul debatt!
Citera
2021-03-08, 13:00
Avslutad
Citat:

Tämligen meningslöst att ringa och påtala fakta för religiösa dårar som har noll kontakt med verkligheten.

De föredrar MP alltså.
Citera
2021-03-08, 13:03
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
L i Stockholm röstade mot partistyrelsen

https://tt.omni.se/l-i-stockholm-rostade-mot-partistyrelsen/a/jBmgew

Hahaha vilket skämt. Hoppas de åker ur riksdagen eller att partiet splittras.

Hahah.
Det jag tycker är så komiskt är att dessa är väldigt högavlönade och lever på våra skattepengar inte kan se det resten av befolkningen ser. Att de verkligen begår politiskt självmord.

1,5år kvar till val och L ska börja slåss internt framför allt o alla.
Om L kunde enas bakom Sabuni och tillsammans gå till val enligt det hon presenterade kanske dom har en chans att klara sig.
Men om det i värsta fall blir en ny partiledare innan valet för man är splittrade är det omöjligt.
Men vad vet jag, dom kanske längtar efter att bli arbetslösa.
Citera
2021-03-08, 13:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Ls agenda är att förhindra en regering med M, SD o KD.

Hitils så har jag inte någon journalist frågat Sabuni rakt ut om Liberalerna kan tänka sig att stödja en M, SD o KD regering på samma sätt som de stött Sossarna.

Det samma gäller Annie som fortfarande inte infriat löftet att äta upp sin sko. Hur vet vi idag var hon står politiskt.

En sak är säker o det är att Sverige nu står inför en tippingpoint o situationen kommer snabbt förvärras.

Jag är böjd att hålla med dig om L och C. Deras mission är att förstöra för M/KD/SD.

Point of no return passerade vi förmodligen någonstans kring sekelskiftet. 2018 kom dock det avgörande dråpslaget för min del. Nu handlar det om att rädda vad som räddas kan, men klokast är nog att flytta utomlands om man kan.

Hoppas innerligt att L inte klarar spärren eller att de splittras.
Senast redigerad av HenryBendix 2021-03-08 kl. 13:08.
Citera
2021-03-08, 13:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Hahah.
Det jag tycker är så komiskt är att dessa är väldigt högavlönade och lever på våra skattepengar inte kan se det resten av befolkningen ser. Att de verkligen begår politiskt självmord.

1,5år kvar till val och L ska börja slåss internt framför allt o alla.
Om L kunde enas bakom Sabuni och tillsammans gå till val enligt det hon presenterade kanske dom har en chans att klara sig.
Men om det i värsta fall blir en ny partiledare innan valet för man är splittrade är det omöjligt.
Men vad vet jag, dom kanske längtar efter att bli arbetslösa.

Hoppas du får rätt. Jag har dock lärt mig att aldrig underskatta det svenska folkets dumhet, så kanske klarar spärren.
Citera
2021-03-08, 13:14
Bannlyst
Citat:
L i Stockholm röstade mot partistyrelsen

https://tt.omni.se/l-i-stockholm-rostade-mot-partistyrelsen/a/jBmgew

Hahaha vilket skämt. Hoppas de åker ur riksdagen eller att partiet splittras.
Haha man njuter lite grann av parodin. Det här känns på sätt och vis som en seger. Minns hur deprimerad jag blev när JÖKEN-tillkom januari 2019 och det visade sig att L gjorde som de gjorde. Önskade L all olycka. Nu har de bäddat för detta helt själva och får bita i det sura äpplet. Allt för att Björklund ska kunna glassa i Rom.

Att Stockholm säger blankt nej kommer aldrig fungera för Sabuni. Uppsala lär säga nej dom också. Västra götaland kommer sannolikt också säga nej. Förlorar Sabuni i partirådet kan hon omöjligt sitta kvar.
Citera
2021-03-08, 13:17
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Hoppas du får rätt. Jag har dock lärt mig att aldrig underskatta det svenska folkets dumhet, så kanske klarar spärren.

Instämmer helt i det fetade.
Dock är L enklare att tolka än t.ex MP.

Även om MP skulle ligga stadigt kring 3% kan jag ge mig fan på att dom lyckas trilla över 4%.
Mp har vänner det har inte L.

Skulle dom enade nu gå efter Sabuni kan dom hitta röster hos besvikna C, kanske sossar som inte vill rösta M. Några moderater som går tillbaka osv.
Men om dom inte gör det så ser vi ju nu var väljarna tycker om nuvarande position. Går dom till val på "om alliansen är större än S+MP+V" kommer dom inte över 2-3%.
Citera
2021-03-08, 13:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Haha man njuter lite grann av parodin. Det här känns på sätt och vis som en seger. Minns hur deprimerad jag blev när JÖKEN-tillkom januari 2019 och det visade sig att L gjorde som de gjorde. Önskade L all olycka. Nu har de bäddat för detta helt själva och får bita i det sura äpplet. Allt för att Björklund ska kunna glassa i Rom.

Att Stockholm säger blankt nej kommer aldrig fungera för Sabuni. Uppsala lär säga nej dom också. Västra götaland kommer sannolikt också säga nej. Förlorar Sabuni i partirådet kan hon omöjligt sitta kvar.

Intressant utveckling.
Citera
2021-03-08, 13:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Instämmer helt i det fetade.
Dock är L enklare att tolka än t.ex MP.

Även om MP skulle ligga stadigt kring 3% kan jag ge mig fan på att dom lyckas trilla över 4%.
Mp har vänner det har inte L.

Skulle dom enade nu gå efter Sabuni kan dom hitta röster hos besvikna C, kanske sossar som inte vill rösta M. Några moderater som går tillbaka osv.
Men om dom inte gör det så ser vi ju nu var väljarna tycker om nuvarande position. Går dom till val på "om alliansen är större än S+MP+V" kommer dom inte över 2-3%.

Ja jag vänder i frågan och hoppas nu att de sänker Sabuni, för gör de det så har de inget hopp om att klara spärren.
Citera
2021-03-08, 13:23
Bannlyst
Citat:
SD vill inte måla in sig i ett hörn (Som L just gjort, igen) genom att ställa absoluta krav då det då blir en svekdebatt om de avviker från det (Som det blev för L som nu är på väga att försvinna p.g.a. det), och att det minskar valmöjligheterna. En annan orsak är att de vill ge M tid att radikaliseras inifrån/underifrån. Vi har kontakter och allierade i M. Kristersson tar myrsteg närmare SD för att inte få sin liberala falang mot sig och ett stenhårt krav av SD nu skulle kunna tvinga M att ta avstånd från mer än vad de kanske gör i september 2022. Se hur hal lurige Uffe är, han stänger inte dörrar utan håller det öppet hur mycket inflytande han kan ge SD, för annars kanske han får en motreaktion bland liberala moderater. (Som Sabuni fått nu i L) Det krävs tid för att bearbeta M.

Åkesson säger att de kommer kräva inflytande efter storlek (D.v.s. så räcker det inte att L gör upp om energipolitiken med SD som Sabuni låtsas tro), men att det inte behöver vara ministerposter. Åkesson har ju talat med både Ebba och Ulf så de vet ju att det krävs eftergifter i migrationspolitiken för att de skall få SD-stöd.
Du är naiv om du tror att man kan radikalisera Moderaterna. Hur väl tycker du att den radikaliseringen går när Forsell och migrationskvinnan i (M) blir som i extas av liberalernas besked? SD kan bara tjäna på att säga som det är. Det skulle innebära att pressen sattes på Ulf Kristersson att välja sida. Antingen väljer han C/L eller så väljer han det realistiska alternativet som är SD. Väljer Kristersson L/C alternativt velar så kommer SD gynnas i opinionen. Åkessons ständiga diplomati och tålamod gentemot M har inte gett resultat. Inte ens när han röstade ja till Kristersson som statsminister 2018. För i så fall hade vi redan haft en borgerlig regering 2018.

Det finns inget som heter myrsteg eller radikalisering i Moderaterna. I så fall borde Forssell ha radikaliserats nu när det gått över 2 år sedan JÖK så pass att han inte ens välkomnar Liberalernas besed. Sonesson och Bali har extremt lite att säga till om beträffande partiets kurs. SD kan bara vinna på att ställa krav och ultimatum. Du vet mycket väl själv att moderaternas hårda retorik bara är falsk. Trots det tolkar du det som att partiet "radikaliserats"
Senast redigerad av loal 2021-03-08 kl. 13:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in