2021-03-07, 19:14
Avslutad
Det enda jag läser ur det här är:

"Vi kommer aldrig att sammarbeta med SD".

"Gör M det kommer vi att sammarbeta med MP".

Vad skiljer då ifrån nu? inget.
Citera
2021-03-07, 19:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hur i hel**** kan du bestämma att SD skall stödja en sådan asylregering? Vad tyder på det?

Du har mycket att lära gosse lille, det märker jag. Kommer L över spärren kommer M/KD/L att bilda regering med stöd av SD. Det finns liksom inte mycket att diskutera om i det läget utan då är det bara gasen i botten som gäller.
Citera
2021-03-07, 19:32
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge

Det stämmer, exakt samma läge som nu.

Citat:
Ursprungligen postat av HenryBendix
Du har mycket att lära gosse lille, det märker jag. Kommer L över spärren kommer M/KD/L att bilda regering med stöd av SD. Det finns liksom inte mycket att diskutera om i det läget utan då är det bara gasen i botten som gäller.

Och varför gjorde de inte det efter valet 2018, eller nu menar du?
Citera
2021-03-07, 19:32
Avslutad
Citat:
Det är ju L som kommer omöjliggöra SD-stöd.

SD ska vara tacksamma om de får chansen att stötta L så de kan bilda regering tillsammans med M & KD. SD får naturligtvis stå utanför och se på. Det blir bäst för Sverige om inte SD är med i regeringen.
Citera
2021-03-07, 19:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell

Och varför gjorde de inte det efter valet 2018, eller nu menar du?

De hade visst en annan partiledare då.
Citera
2021-03-07, 19:35
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
De hade visst en annan partiledare då.

Som också sa att han ville ha en alliansregering men det gick inte så bra, missade du det?
Citera
2021-03-07, 19:38
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Nej L kommer göra som senast eftersom de tydligen skall gå på val på samma premisser som 2018. Gör man exakt samma sak så får man också samma utfall. Jag är ingen gosse.
Citera
2021-03-07, 19:50
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge

Det är samma hundskit men i ny påse. L tror att dom ska kunna vara högerns MP, dvs få genomslag för dårskap som ingen vill ha. Till skillnad från MP har dock L ett rätt skapligt stort parti att konkurrera med som inte suger sosseballe oupphörligt (V) utan faktiskt har manöverutrymme. Att tro att man ska kunna ”konkurrera” med SD är rubbat.
Citera
2021-03-07, 19:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
Det är samma hundskit men i ny påse. L tror att dom ska kunna vara högerns MP, dvs få genomslag för dårskap som ingen vill ha. Till skillnad från MP har dock L ett rätt skapligt stort parti att konkurrera med som inte suger sosseballe oupphörligt (V) utan faktiskt har manöverutrymme. Att tro att man ska kunna ”konkurrera” med SD är rubbat.

Tror faktiskt L får ut mer "liberal" politik tillsammans med nuvarande gäng än med M/KD.

Titta på JÖK.

Förstår inte varför dom skulle välja det andra gänget.
Citera
2021-03-07, 20:01
Medlem
blamages avatar
Det verkar som att negressen kört över kongressen. Nu börjar LUF vakna till liv och kräver en stämma för de tänker minsann inte samarbeta med SD. En procents partiet börjar ta form.
Citera
2021-03-07, 20:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Som också sa att han ville ha en alliansregering men det gick inte så bra, missade du det?

Du får hålla tummarna.
Citera
2021-03-07, 20:06
Avslutad
Citat:
Nej L kommer göra som senast eftersom de tydligen skall gå på val på samma premisser som 2018. Gör man exakt samma sak så får man också samma utfall. Jag är ingen gosse.

Du har mycket att lära gosse lille. L har en annan partiledare nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in