Citat:
Ursprungligen postat av
Haddock93
Samma gäller vår media i sånt fall.
Jag finner det mer trovärdigt att han skrek det än inte. Och jag finner det mer trovärdigt att media mörkar om det för att skydda sina arbetsgivare än inte.
Absolut gäller det annan media också, däremot brukar högerextrema medier rent statistiskt ha många fler lögner. Vanlig massmedia brukar inte ljuga, de kanske inte alltid ger hela bilden, men ljuga är något som de väldigt sällan (kanske aldrig?) gör. Däremot är alla medier väldigt noga med att peka på islam och gör allt för att höja nyheter som har något med islam att göra. Nu har ju detta dåd ingenting med islam att göra, utan med psykisk ohälsa att göra, och därför försöker högerextrema medier nu försöka skifta tillbaka fokus till islam för de vet att folk litar blint på dem.
Det spreds bland annat i högerextrema medier att IKEA-mördaren skrek allahu akbar, enligt något "vittne som absolut inte får nämnas men trust me bro, det hände". Sen visade det sig att han var en djupt troende kristen.
Om han hade skrikit allahu akbar så hade det varit överallt på medierna, alla medier. Sen förstår jag inte det sista du skrev, arbetsgivarna till de flesta medier är sionister. Och det är ganska välkänt vad sionister/Israel tycker om muslimer.