2021-03-06, 13:02
Medlem
LustigaKurres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
SVT har idag 2-3 snyftreportage om Afghanen i vetlanda, det är stötande, jag tycker man ska mejla SVT och berätta vad man tycker om det, inte med hot utan bara ett enkelt mejl att man tycker det är oförskämt och vidrigt .

Inga hat och hot, bara berätta för dem att det inte är acceptabelt.

Jag gjorde det, gör ni det också.

svtnyheter@svt.se

Fanns du inte med på listan över terrormistänkta innan så blir du det då, är övertygad om att det finns en hemlig åsisktslista som msm har hand om och som polis och andra myndigheter hämtar information från i syfte att jävlas med icke pk medborgare.
Citera
2021-03-06, 13:17
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Snyftreportage från skattefinansierade SVT där de intervjuar en svensk hen-man, Daniel Berner, som har ett ledset ansikte. Är den veke hen-mannen upprörd över att det knivhuggits en massa oskyldiga på öppen gata?

Nej då. Nej nej nej. Daniel Berner struntar helt i offren. Hen-mannen Daniel Berner är såklart starkt upprörd över att "andra afghaner i Vetlanda känner oro efter dåden". Och skattefinansierade SVT spelar med så klart. Snyft snyft.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/garningsmannens-ursprung-som-afghansk-flykting-vacker-kanslor

Som vanligt när svenskar blir mördade av utländska gärningsmän så ska det snyftas och tonas ner och tyckas synd om. Att folk blir upprörda över brottet ses som värre än själva gärningen av dessa henvänsterpersoner och våra "journalister".

Vad fan är det som gör att våra värdelösa "journalister" alltid måste hoppa på det här perspektivet? Varför hatar de sin egen befolkning så mycket att de tycker mer synd om gärningsmannen än om offren? Förutsatt att gärningsmannen är utlänning då så klart.

Journalistjävlar.
Citera
2021-03-06, 13:44
Medlem
Allahu akbar - https://apg29.nu/g/50
Citera
2021-03-06, 13:54
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
https://www.aftonbladet.se/a/wenned?refpartner=link_copy_app_share

Kadhammar drar sitt strå till stacken. Kadhammar borde tvingas att bo i en förort till Stockholm eller kanske i Finspång. Han tycks inte leva i verkligheten iallafall.

En mycket märklig människa den där kadhammar, en invandrare från Afghanistan försöker mörda åtta personer då tycker kadhammar det är viktigt att skriva om att Vetlanda tjänar på invandring är kadhammar fullblods kommunist?
Citera
2021-03-06, 14:05
Medlem
Jag har svårt att tro på Kadhammar att
det är vinst, Om det är vinst att gå på
bidrag borde väl alla uppmuntras till det.
Citera
2021-03-06, 14:10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Jag har svårt att tro på Kadhammar att
det är vinst, Om det är vinst att gå på
bidrag borde väl alla uppmuntras till det.
Kadhammar tror givetvis inte själv egentligen på detta. Det är enbart damage control.
Citera
2021-03-06, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
En mycket märklig människa den där kadhammar, en invandrare från Afghanistan försöker mörda åtta personer då tycker kadhammar det är viktigt att skriva om att Vetlanda tjänar på invandring är kadhammar fullblods kommunist?

Kadhammar drar slipstenen, så invandringskritik kan sopas under mattan.
”Sju knivskurna män ligger på sjukhus.
Vad gick fel? Tilläts 22-åringen sväva i ovisshet om sin framtid för länge? Var byråkratin för långsam, tveksam?
/…/
Liselott Andersson brukade hälsa på 22-åringen. Han var jättetrevlig säger hon. Han kom på cykeln och lyfte handen och vinkade.
När han kom i tisdags hejade Liselott som vanligt. 22-åringen svarade inte och gav henne en blick som om han hatade henne.
/…/
Enhetschef Åselotte Andersson går längs Storgatan och försöker formulera ett svar på min fråga, har invandringen inneburit en förlust eller en vinst för kommunen?
Ska man räkna i pengar?
I så fall är svaret lätt: vinst. I alla fall under de två första åren då kommunen får ersättning från staten för den enskilde invandraren. Det är pengar som kommer alla kommunens invånare till godo, till exempel när skolan får mer pengar.
Åselotte Andersson stannar vid en övergångsställe och tänker efter.

– Jag har svårt att se att vi har förlorat på invandringen.”
Så ersättningen från staten är mer än mer än den enskilde kostar kommunen? För att smörja så det inte blir motstånd? Annars borde väl ersättningen sänkas till den faktiska kostnaden.

Mp har aldrig fått fotfäste i den kommunen, fram till 2018 hade de 1 eller 2 mandat, 2018 åkte de ut. Alltid något som Vetlandaborna gör rätt.
Citera
2021-03-06, 14:38
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild

svar ja. innan aftonbladet skrev han i SKP:s tidning Gnistan.

fullblodskommunist.
Citera
2021-03-06, 15:53
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaBojke
När Lamotte skriver något ska man ta det med en enorm nypa salt, han är lika "trovärdig" som Fria Tider och liknande skräp. Sen brukar en del folk alltid hävda att gärningsmannen skrek "allahu akbar" i varje dåd. Är en taktik från högerextrema att påstå sådana lögner. Till och med när det visar sig att gärningsmannen är en vit kristen man påstås det i tidigt skede av någon vittne som ingen hört talas om att det skreks "allahu akbar".

Samma gäller vår media i sånt fall.

Jag finner det mer trovärdigt att han skrek det än inte. Och jag finner det mer trovärdigt att media mörkar om det för att skydda sina arbetsgivare än inte.
Citera
2021-03-06, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Samma gäller vår media i sånt fall.

Jag finner det mer trovärdigt att han skrek det än inte. Och jag finner det mer trovärdigt att media mörkar om det för att skydda sina arbetsgivare än inte.

Absolut gäller det annan media också, däremot brukar högerextrema medier rent statistiskt ha många fler lögner. Vanlig massmedia brukar inte ljuga, de kanske inte alltid ger hela bilden, men ljuga är något som de väldigt sällan (kanske aldrig?) gör. Däremot är alla medier väldigt noga med att peka på islam och gör allt för att höja nyheter som har något med islam att göra. Nu har ju detta dåd ingenting med islam att göra, utan med psykisk ohälsa att göra, och därför försöker högerextrema medier nu försöka skifta tillbaka fokus till islam för de vet att folk litar blint på dem.

Det spreds bland annat i högerextrema medier att IKEA-mördaren skrek allahu akbar, enligt något "vittne som absolut inte får nämnas men trust me bro, det hände". Sen visade det sig att han var en djupt troende kristen.

Om han hade skrikit allahu akbar så hade det varit överallt på medierna, alla medier. Sen förstår jag inte det sista du skrev, arbetsgivarna till de flesta medier är sionister. Och det är ganska välkänt vad sionister/Israel tycker om muslimer.
Citera
2021-03-06, 18:54
Medlem
Fredrik Sjöshult;
"Acceptera inte polisens frånvaro på landsbygden"

Vorde det inte enklare, billigare och säkrare att landsbygdsorterna inte blev överösta med potentiella figurer som afghanen?
Citera
2021-03-06, 19:16
Medlem
NMR var tydligen i Vetlanda idag. Enligt Nordfront hade journalisterna från SR varit på plats och var sura som bin och framhävt att NMR inte sökt tillstånd och därför var deras aktivitet olaglig. Detta gör de enligt Nordfront endast när de utför sådana här aktiviteter och inte andra vänsterorganisationer.

Kommunalrådet blev tydligen upprörd över att det talades på torget och delade flygblad, vilken ärthjärna!

Roligt också att kling och klang tog sig tid att följa efter dem runt Vetlanda när de delade flygblad.

https://www.nordfront.se/motstandsman-trakasserades-av-polisen-i-vetlanda.smr

https://sverigesradio.se/artikel/just-nu-nazistorganisation-demonstrerar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in