2021-03-03, 17:02
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Svaret kom snabbt från polisen.

" Polisen misstänker inte att händelsen är terrorrelaterad."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/misstankt-mordforsok-i-vetlanda-polis-avlossade-tjanstevapen-under-ingripandet

Ung man skottskadad. Då låter det mer som en narkotikauppgörelse i mina öron.

Varför har en massa folk då på måfå jagats och huggits med kniv?
Citera
Medlem
Varför skrapar polisen ihop så stora resurser? Det finns ju bara en gärningsman och han är skjuten. Och dom 4 skadade har förts till sjukhus.

Jag menar ett 15-tal bilar har Sverige blivit en polisstat eller vad är det frågan om?
Citera
Medlem
Minst en person allvarligt skadad.

Äldre man knivskuren
Citera
2021-03-03, 17:03
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Varför skrapar polisen ihop så stora resurser? Det finns ju bara en gärningsman och han är skjuten. Och dom 4 skadade har förts till sjukhus.

Jag menar ett 15-tal bilar har Sverige blivit en polisstat eller vad är det frågan om?

Uppenbarligen har man inledningsvis misstänkt terrordåd och skickat allt.
Citera
2021-03-03, 17:03
Medlem
Kriminaltekniker är på plats på willysparkeringen. Ligger en nervält kundvagn på platsen där ambulanspersonalen jobbade med personer innan. Kan det vara något de ska undersöka? Det som legat i kundvagnen ligger bredvid på backen, kan ju varit personen som blev knivhuggens vagn och därför något som ligger kvar för teknikerna att undersöka. Så sjukt detta.
Citera
2021-03-03, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Varför har en massa folk då på måfå jagats och huggits med kniv?

Har de jagats på måfå? De kanske är en del av narkotikaförsäljning etc. Jag bara spekulerar.
Citera
2021-03-03, 17:04
Medlem
Källor på att det är 7 pers som skadats
Citera
2021-03-03, 17:05
Medlem
Jag åkte från Vetlanda mot Nässjö strax efter 15.00. Mötte totalt 14 polisbilar som blåade och tjöt plus en ambulans.
Citera
2021-03-03, 17:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Pådraget talar väl för att polisen inledningsvis misstänkte terrordåd. Ensamma GM som på måfå attackerar folk med kniv i islams namn har trots allt skett på många håll i Europa och jag vet att svensk polis har tränats för den sortens händelser. Att skjuta en sån GM så fort det bara går är bla nåt som ingår och det gjorde man onekligen.

Vi får väl se vad det handlar om. Visst kan det vara ett psykfall, men det är ändå anmärkningsvärt att nån springer runt och attackerar och skadar så många.

Man gör nog detsamma eller ska göra om random galning/pundare springer runt med tillhygge på stan och skadar flera. Intressant som alltid dock att man efteråt är hur snabba som helst att säga inte terrordåd. Brukar ta tid annars att avgöra men snabbt här. Lutar åt pundare som fått en rejäl snedtändning.
Citera
2021-03-03, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlgaH

Polisen har skrivit att "just nu har polisen fått kontakt med sju personer som är drabbade på olika sätt av händelsen", men inte att alla skulle vara skadade.
Citera
2021-03-03, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Minst en person allvarligt skadad.

Äldre man knivskuren

Det där låter inte precis som någon som är aktiv i narkotikakretsar.
Citera
2021-03-03, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlgaH
https://sverigesradio.se/artikel/just-nu-stort-polispadrag-i-vetlanda

“ Åtta personer är drabbade, varav en är gärningsmannen och polisen utreder det som försök till mord.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in