2021-08-06, 09:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Om det är nåt projekt som lyckats med alla 3 sakerna bäst, så vill jag i dagens läge påstå att det är Elrond network ändå. Sen är ju frågan hur man definierar centraliserat/decentraliserat?

Sen skall det sägas att i dessa fall så är hastighet och billiga avgifter gissningsvis betydligt viktigare än att något är fullt ut decentraliserat.
Få bryr sig om hur decentraliserat något är när dom handlar med digitala svärd och skins i något spel.

Jag vet inte, men jag kan inte komma på något avgörande exempel på varför ERC20 och liknande måste vara så decentraliserat. Kanske räcker det med att det är semi-decentraliserat?

I Bitcoin och store of value fallet är det en helt annan sak. Då är säkerheten och decentraliseringen dom två tunga faktorerna, medans TPS inte är lika avgörande istället.
Citera
2021-08-06, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Sen skall det sägas att i dessa fall så är hastighet och billiga avgifter gissningsvis betydligt viktigare än att något är fullt ut decentraliserat.
Få bryr sig om hur decentraliserat något är när dom handlar med digitala svärd och skins i något spel.

Jag vet inte, men jag kan inte komma på något avgörande exempel på varför ERC20 och liknande måste vara så decentraliserat. Kanske räcker det med att det är semi-decentraliserat?

I Bitcoin och store of value fallet är det en helt annan sak. Då är säkerheten och decentraliseringen dom två tunga faktorerna, medans TPS inte är lika avgörande istället.

Kan mycket väl vara så för PoS kedjor..
BNB med pancakeswap har väl bevisat det. Är ju mer poppis än uniswap på sistone.

Men fundamentals + tekniska innovationer gör att jag tror EGLD kommer öka mycket i värde kommande månader. AVAX, ALGO, BNB ligger alla över EGLD i marketcap just nu. Enligt mig är EGLD undervärderat.
Det är iaf inget luftskepp som många på topp 100 är (hundcoins host host).

Poängen är alltså inte att övertyga Larry om att EGLD kommer krossa eth, utan att man kanske kan tjäna en rejäl hacka på Elrond i närtid.
Citera
2021-08-06, 09:55
Avslutad
Citat:

Poängen är alltså inte att övertyga Larry om att EGLD kommer krossa eth, utan att man kanske kan tjäna en rejäl hacka på Elrond i närtid.

Ja i närtid så kommer det nog finnas några projekt som kan spöa BTC/ETH, men på sikt (om 1-3 år) så undrar jag om samma projekt fortfarande har krut i sig för att kunna hävda sig.

Skall man inte sälja av sin altcoin eller åtminstone vinsterna för att istället köpa in sig i BTC/ETH så gäller det att man är ordentligt insatt. Tror många håller en coin för att dom blivit kära i den (ta inte åt dig här).

EGLD kommer stiga, frågan är hur mycket relativt till allt annat som stiger? Blir en spännande avslutning på detta år helt klart.
Citera
2021-08-06, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
EGLD kommer stiga, frågan är hur mycket relativt till allt annat som stiger? Blir en spännande avslutning på detta år helt klart.

När jag startade tråden och först tipsade om den så gick den från 100-ish till 250 på ett par veckor. Får se om man har lika bra flyt denna gång med
Citera
2021-08-09, 11:28
Medlem
Citat:
https://i.imgur.com/w9bkODY.png

EGLD ser primad ut för #uponly

Upp över förra lokala toppen, OBV (nedre) gör en breakout oxå
🤝

Uppe 30% sen detta i skrivande stund, grattis till er som köpt lite. Mycket mer uppsida kvar.
Citera
2021-08-17, 10:00
Medlem
Fortsätter upp!

https://mobile.twitter.com/TheCryptoDog/status/1427337791235575810

Deras första egna DEX är i testfas nu. Körs native på Elronds egna blockkedja.
Citat:
The Elrond blockchain is the first live blockchain with state sharding. Other chains with similar architectures, such as Ethereum 2.0, are still in development or are yet to enable state sharding. Anyone who wants to understand sharded DeFi should pay attention to Elrond DeFi.
https://elrond.com/blog/maiar-dex-public-test/

Innovation, gradvis sen plötsligt.
Citera
2021-08-17, 12:12
Avslutad
Yes, jag är sjukt bull på eGLD. Köpte på den tiden som det hette ERN (eller vad det var) och det var en ERC20-token. Stört bra avkastning, fått cirka 2500 MEX via eGLD-staking med.
Citera
2021-08-17, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterland
Yes, jag är sjukt bull på eGLD. Köpte på den tiden som det hette ERN (eller vad det var) och det var en ERC20-token. Stört bra avkastning, fått cirka 2500 MEX via eGLD-staking med.

ERD va?
Samma här, köpte största delen då.
I början visste jag inte mycket, men med tiden tycker jag de levererat. Maiar appen är ju sjukt enkel som ”normal” att använda. Inge krångel. Staking rewards tydligt o smidigt. Transaktioner går igenom på några sekunder och kostar typ inget.

Hoppas deras DEX blir succé så kanske dess MEX tokens blir värda en del med tiden med
Edit: har aldrig fastnat för ”vanliga” Ethereum baserade DEX’ar. Mest för att avgiften brukar va skyhög enligt min mening. Så kan Elrond göra samma sak fast svinbilligt (utan att tumma på säkerheten) så kan de bli första jag faktiskt använder själv.
Senast redigerad av Richard-Heart 2021-08-17 kl. 13:48.
Citera
2021-08-17, 14:40
Avslutad
Citat:
ERD va?
Samma här, köpte största delen då.
I början visste jag inte mycket, men med tiden tycker jag de levererat. Maiar appen är ju sjukt enkel som ”normal” att använda. Inge krångel. Staking rewards tydligt o smidigt. Transaktioner går igenom på några sekunder och kostar typ inget.

Hoppas deras DEX blir succé så kanske dess MEX tokens blir värda en del med tiden med
Edit: har aldrig fastnat för ”vanliga” Ethereum baserade DEX’ar. Mest för att avgiften brukar va skyhög enligt min mening. Så kan Elrond göra samma sak fast svinbilligt (utan att tumma på säkerheten) så kan de bli första jag faktiskt använder själv.
ERD, så var det, korrekt! Jag har dock inte använt Maiar ännu utan stake´ar bara och väntar på att jag ska kunna claima mina MEX. Just det där med DEX´ar kommer att stå och falla med transaktionsavgifter. Fine, whales bryr sig väl inte direkt, men om hundratals dollar försvinner med en swap så begränsas såklart antalet användare som kan nyttja det.

Jag tror som du att Elrond ligger bra till här. Min taktik har alltid vart att investera i infrastruktur. Jag har en påse eGLD, Ada, Dot, Atom, VET och ETH av den anledningen. Skulle vilja utöka med SOL, men nåja... vi får se...
Citera
2021-08-17, 21:45
Medlem
Citat:
Vill slå ett slag för Elrond Network.

https://elrond.com/
https://explorer.elrond.com/
https://growth.elrond.com/

Deras token heter $eGLD.
Rekommenderar en titt på deras whitepaper: https://elrond.com/assets/files/elrond-whitepaper.pdf Punkt 3 om "Adaptive State Sharding" är intressant.

Hur den står sig mot andra blockkedjor? Vad för brister dem vill lösa:
https://docs.elrond.com/detailed-comparison/elrond-vs-ethereum-serenity/

Elrond teamet släppte precis deras egna wallet: Maiar
Non-custodial, du äger nycklarna själv. Enkel för nybörjare. Du behöver INTE ha koll på konstiga långa wallet adresser. Utan likt DNS är för IP har de utvecklat något som kallas för "Herotags".
Så dessa Herotags eller mobilnummer kan användas för att skicka eGLD eller annan kryptovaluta. Lätt för sådana som aldrig hållt på med krypto, eller som inte orkar förstå sig på den bakomliggande tekniken!

---

Mycket intresse för Elronds blockkedja, annonseras tjänster och samarbeten hela tiden. Det som sticker ut som är värt att dela för oss i Sverige är väl detta som kom för 2 dagar sedan:

https://elrond.com/blog/elrond-european-payments-defi-stablecoins-emoney/

Det blir första stablecoin kronan isåfall! Ganska efterlängtat.

Nån mer som undersökt Elrond nåt närmare?

Vilka skräpvalutor du forskade om då. Nu har du tagit up en kryptovaluta som gradvis under ett halvårs tid har gått från top 30 till top 50 enligt nomics.com vilket borde säga något om din osunda investeringsstrategi.
Citera
2021-08-17, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assimov3629
Vilka skräpvalutor du forskade om då. Nu har du tagit up en kryptovaluta som gradvis under ett halvårs tid har gått från top 30 till top 50 enligt nomics.com vilket borde säga något om din osunda investeringsstrategi.

Hahah vad är Nomics
Ni hex-scam troll är ju för roliga alltså

Kul att du är glad när det går bra för mig!
Citera
2021-08-18, 12:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av assimov3629
Det där är rätt korkat att utgå från ett specifikt tidsspann, framförallt under en period då i princip alla krypto såg rejäla bakgångar. Bitcoin är också ner inom en halvårsperiod, menar du också att det är en osund investering?

eGLD lanserades den 3:e september för cirka 18 USD. Räknar du från lansering till idag så är vinsten ungefär 8X med en topp på 243 dollar, vilket i det läget motsvarade över 13X investeringen.

Andra kryptos har gett större gains, inget snack om det. Att kalla det för en osund investering med den returnen är dock ren och skär okunskap eller ignorans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in