Citat:
Ursprungligen postat av
se_där...
Sen skall det sägas att i dessa fall så är hastighet och billiga avgifter gissningsvis betydligt viktigare än att något är fullt ut decentraliserat.
Få bryr sig om hur decentraliserat något är när dom handlar med digitala svärd och skins i något spel.
Jag vet inte, men jag kan inte komma på något avgörande exempel på varför ERC20 och liknande måste vara så decentraliserat. Kanske räcker det med att det är semi-decentraliserat?
I Bitcoin och store of value fallet är det en helt annan sak. Då är säkerheten och decentraliseringen dom två tunga faktorerna, medans TPS inte är lika avgörande istället.
Kan mycket väl vara så för PoS kedjor..
BNB med pancakeswap har väl bevisat det. Är ju mer poppis än uniswap på sistone.
Men fundamentals + tekniska innovationer gör att jag tror EGLD kommer öka mycket i värde kommande månader. AVAX, ALGO, BNB ligger alla över EGLD i marketcap just nu. Enligt mig är EGLD undervärderat.
Det är iaf inget luftskepp som många på topp 100 är (hundcoins host host).
Poängen är alltså inte att övertyga Larry om att EGLD kommer krossa eth, utan att man kanske kan tjäna en rejäl hacka på Elrond i närtid.