2021-02-22, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Jag tror det gått till såhär: Mattias misshandlar Rosanna, vilket säkert inte är första gången. Man kan läsa mellan raderna på hennes gamla fb Rosanna Hedberg.
Terese försöker skydda Rosanna och blir dödad. Enda förklaringen för mej. Vet inte om någon skrivit det förut. Nu ska jag vara tyst. Folk retar sej på mej.

Så tror jag med
Citera
2021-02-22, 20:19
Medlem
Citat:
Jag tror det gått till såhär: Mattias misshandlar Rosanna, vilket säkert inte är första gången. Man kan läsa mellan raderna på hennes gamla fb Rosanna Hedberg.
Terese försöker skydda Rosanna och blir dödad. Enda förklaringen för mej. Vet inte om någon skrivit det förut. Nu ska jag vara tyst. Folk retar sej på mej.
Det gör vi inte alls det!! 👍
Citera
2021-02-22, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amme16
Det gör vi inte alls det!! 👍

Nej då ingen retar sig på dig...
Tror på ungefär samma som dig. Då MG tydligen varit på heroin så var han antagligen ganska oberäknelig med.
Citera
2021-02-22, 20:32
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Kan dock nämnas att minimistraffet för dråp är 6 år 🙂

då säger jag 6-8år för dråp yxa i huvudet eller inte blir väldigt svårt påvisa detta var planerat dvs det som krävs för det ska kallas mord...och jag tror heller inte det var planerat så dråp kommer det bli är ganska säker såvidare det inte framkommer något väldigt märkligt nu i utredningen
Citera
2021-02-22, 21:07
Medlem
RaveInTheGraves avatar
Citat:
Var inne och kolla lite på den gamla fejjan, blev nyfiken. Men hahahaha vad har grabben för tung-tics!? Kolla film från skateparken 31 december 2019 när han släpper iväg ungen på brädan. LOL
Syns även när han klättrar på en sten med ungen den 19 februari 2020.

Han har pundat hårt!
Citera
2021-02-22, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
då säger jag 6-8år för dråp yxa i huvudet eller inte blir väldigt svårt påvisa detta var planerat dvs det som krävs för det ska kallas mord...och jag tror heller inte det var planerat så dråp kommer det bli är ganska säker såvidare det inte framkommer något väldigt märkligt nu i utredningen
Ett mord behöver inte vara planerat, det behöver bara kunna bevisas att det funnits uppsåt att döda. Även ett mord kan ske impulsivt.
Att använda en yxa mot någons huvud skulle jag säga generellt klassas som uppsåt, då gemene man bör förstå att skadan troligen kan resultera i död. Om det däremot har skett med ett tungt föremål som befunnit sig i närheten och bara "ryckts tag i" så är det troligare att det klassas som dråp.

Mord = uppsåt att döda, det behöver inte vara planerat.
Citera
2021-02-22, 21:37
Medlem
cerns avatar
Dråp 6 år men ute efter 4 år: Kanske ute efter 3 år pga skötsamt beteende.

Vad som är intressant det är ju hur relationen mellan Jezjez och Matte kommer leda till.
Citera
2021-02-22, 21:58
Medlem
Ballcancers avatar
Vad menas med kvinnomord? är det kvinnor som mördat? Kvinna som är offret? Både och? Vad är de för skillnad på "vanligt" mord?
Citera
2021-02-22, 22:00
Medlem
WishHimDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81

Instämmer helt på din kommentar, du resonerar bra i dina utlägg f.ö.

Vid en ev. Rättegång med dråp som brottsrubricering, & Om åklagarsidan får rätten på sin linje, & dömmer den tilltalade för dråp, skattar jag straffpåföljden liknande det du gör!

Men... Sen är det juh ”problemet” med vårat rättssystem, att man kan lura det så enkelt,både på gott & ont!

Med bara ett litet misstag från ett vittnesmål, en kriminaltekniker som inte hade den bästa av dagar m.m m.m

G.M skulle också redan kunna ha andra brott hängandes över honom, som bakas in i straffet, & därmed kunna utnyttja straffrabatten, för att få ner längden på just det ev. Dråpstraff.

Mycket kan hända som sagt , och hade rättssystemet varit utan brister, hade man sluppit sitta & se så jävla förvånad ut varje gång dem släpper en solklart skyldig gärningsman , pga av indicier!
Citera
2021-02-22, 22:30
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WishHimDead
Instämmer helt på din kommentar, du resonerar bra i dina utlägg f.ö.

Vid en ev. Rättegång med dråp som brottsrubricering, & Om åklagarsidan får rätten på sin linje, & dömmer den tilltalade för dråp, skattar jag straffpåföljden liknande det du gör!

Men... Sen är det juh ”problemet” med vårat rättssystem, att man kan lura det så enkelt,både på gott & ont!

Med bara ett litet misstag från ett vittnesmål, en kriminaltekniker som inte hade den bästa av dagar m.m m.m

G.M skulle också redan kunna ha andra brott hängandes över honom, som bakas in i straffet, & därmed kunna utnyttja straffrabatten, för att få ner längden på just det ev. Dråpstraff.

Mycket kan hända som sagt , och hade rättssystemet varit utan brister, hade man sluppit sitta & se så jävla förvånad ut varje gång dem släpper en solklart skyldig gärningsman , pga av indicier!

Nja, Du får nog tänka om när det gäller straffrabatten.
När en person döms i domstol för flera brott så utgår lagen för det grövsta brottet och lämnar s.k rabatten på övriga.
Enkelt uttryck. Om Du döms till dråp i kombination med snatteri så får Du din dom för dråp dvs minimum 6 år och snatteriet blir då rabatterat istället....
Citera
2021-02-22, 22:41
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Vad menas med kvinnomord? är det kvinnor som mördat? Kvinna som är offret? Både och? Vad är de för skillnad på "vanligt" mord?
Det är kvinnor som blir mördade. Skillnaden är att kvinnor oftast blir mördade i förhållande till en man. Så oftast män som mördar kvinnor: Kvinnomord.
Citera
2021-02-22, 22:59
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ok. Då tar jag tillbaks det så länge. Andersson är annars det vanligaste son-namnet bland resande. Men det är oviktigt egentligen.

Karlsson är vanligaste efternamnet bland resande...
Lindberg skall också vara vanligt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in