2021-02-22, 19:03
Medlem
Kommunisten Wiehe har satt sig i en rävsax han inte kommer ur.

Wiehe kan erkänna att han sysslar med folkbokföringsbrott och inte bor i 2:an på 41 kvadratmeter med Jafar. Wiehe blir dömd för folkbokföringsbrott och blir vräkt då han lurat sin BRF. Ryktena om honom som snuskgubbe som utnyttjar yngre manliga invandrarmän sexuellt upphör.

Eller så erkänner Wiehe att han bor i 2:an på 41 kvadratmeter med Jafar och att de delar sovrum och är ett par. Wiehe blir utskrattad och många inom vänstern tar avstånd från Wiehe då han utnyttjar en nästan 40år yngre invandrare sexuellt mot hjälp med boende.

Mikael Wiehe har mycket att förklara vad han sysslar med och hur hans syn är på etik och moral och Sveriges lagar.
Citera
2021-02-22, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Idioter som du, är det värsta som kan hända ens egen sida. Du lär, liksom jag, avsky MW och alla hans extrema åsikter men faktum är att jag hellre skulle ha en ölkväll och diskutera med MW än med en fullständig dåre, som du. Du är anledningen till allt jag avskyr med detta land. Bristen på logiskt tänkande. Det är pga människor som du, som landet är slut redan. Oavsett vilken politisk åsikt ni tror att ni har, så är ni likadana. Idioter, helt enkelt.

Du får gärna sitta och dricka öl nere i Malmö med kommunisten Wiehe och hans Jafar medan jag softar med en god drink med min sambo (kvinna). Alla har vi olika böjelser
Citera
2021-02-22, 19:56
Medlem
Jag har aldrig litat på Wiehe.
Citera
2021-02-22, 20:25
Medlem
Micke vill väl bara hjälpa, inte lätt för många nyanlända att fixa bostad.
Citera
2021-02-22, 20:45
Medlem
Rigbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Mikael Wiehe, känd artist med starka vänsteråsikter bor enligt offentliga uppgifter med en 34-årig invandrare med namnet Jafar i sin 2 rums lägenhet i staden Malmö.

Har kommunisten Wiehe som tidigare varit gift med en kvinna och har flera barn blivit homosexuell på äldre dagar?

Vad finns det för perverst skvaller om 74-årige Wiehe och hans unga manliga invandrare som han delar lägenhet med?

https://www.ratsit.se/19460410-Mikael_Christian_Wiehe_Malmo/1QCjSHCEH4lBYV_fkYKz7fE3dsN9ZD-kEIvaStAbVFY

Personer (Folkbokförda)
M*kael Chr*st*an W*ehe (74)
Jafar Al* Ha*dar* (38)

i = *

Jag har flera bekanta som enligt folkbokföringen haft osannolika sambos som de i verkligheten inte alls haft, så jag skulle inte ta för givet att uppgifterna om Wiehe stämmer. Och i de fall jag känner till har det inte handlat om någon typ av fusk utan helt enkelt om att det har blivit fel, möjligen en siffra fel i lägenhetsnumret, och att personen i fråga själv först inte varit medveten om det. "Sambon" har då i själva verket varit en granne.
Citera
2021-02-22, 21:39
Medlem
Citat:
Kommunisten Wiehe har satt sig i en rävsax han inte kommer ur.

Wiehe kan erkänna att han sysslar med folkbokföringsbrott och inte bor i 2:an på 41 kvadratmeter med Jafar. Wiehe blir dömd för folkbokföringsbrott och blir vräkt då han lurat sin BRF. Ryktena om honom som snuskgubbe som utnyttjar yngre manliga invandrarmän sexuellt upphör.

Eller så erkänner Wiehe att han bor i 2:an på 41 kvadratmeter med Jafar och att de delar sovrum och är ett par. Wiehe blir utskrattad och många inom vänstern tar avstånd från Wiehe då han utnyttjar en nästan 40år yngre invandrare sexuellt mot hjälp med boende.

Mikael Wiehe har mycket att förklara vad han sysslar med och hur hans syn är på etik och moral och Sveriges lagar.

Inte bara Wiehe utan när Jafars familj får tag i Jafar ja då sitter huvudet löst, tala om kulturberikning, här kan alltså hända allt......
Den här historien har potential alltså....
Spännande...
Citera
2021-02-22, 22:21
Medlem
Dottern Amanda har tidigare bott i samma lägenhet på smedjegatan i malmö som nuvarande inneboende Zsolt hos mamman. Dvs sannolikt hennes pojkvän.

Michaels bolag går bra, maxar uttag med minimal skatt såsom en äkta kommunist kan förväntas göra. Att han skulle bo i bostadsrätten på 41kvm är det väl ingen som tror på här. Han har råd med något betydligt flådigare.

Det är väl inte speciellt sannolikt att han ens bor i fruns hyresrätt på 107kvm tillsammans med dotter och dennes pojkvän Zsolt.

Så frågan är var bor det äkta paret Mikael och Maya? EGENTLIGEN?
Citera
2021-02-22, 22:41
Medlem
Citat:
Wiehe bor i en 2 rums lägenhet. Då delar han säng med 34-årige Jafar, är det vanligt manliga kommunister har sex med arabiska män?

De är ju nära varann politiskt så varför inte?
Citera
2021-02-22, 23:45
Medlem
Bögspåret är tramsigt och leder bort uppmärksamheten från det väsentliga i sammanhanget: kommunisten Wiehe är skenbokförd i en bostadsrätt som han, antagligen olovligt, hyr ut till en arab, Jafar Ali Haidari, som de boende i huset annars inte skulle behöva bo granne med.

Wiehe har nog köpt bostadsrätten som en investering en gång i tiden (1980) och större delen av tiden använt den som kontor eller studio eller liknande. Nu bor han kanske så att han inte har behov av lägenheten för det ändamålet längre, men han vill självklart se värdet på den stiga ytterligare och behåller den därför. Samtidigt kan han få in ockerhyra varje månad för lägenheten. För att slippa ha ständiga ärenden hos bostadsrättsföreningen och ansöka om andrahandsuthyrning har han själv skrivit sig på adressen och kan alltid hänvisa till att han har en inneboende. De inneboende behöver inte godkännas av någon och han kan placera den ena babben efter den andra där, helt efter eget godtycke. Det är svårt att bevisa att han verkligen inte bor på adressen, och även om det skulle gå drar sig nog många för att bråka med en känd och inflytelserik person, som dessutom skulle kunna dra rasistkortet om det hettade till.

Stämmer det ovanstående bryter Wiehe både mot folkbokföringslagen och bostadsrättsföreningens stadgar.
Senast redigerad av Charvet 2021-02-22 kl. 23:54.
Citera
2021-02-23, 04:34
Medlem
Är det någon här som kommer rapportera MW för vidare utredning?
Att han är skriven där och ganska uppenbart inte bor där är ju ett brott i sej.
Citera
2021-02-23, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZodiacX
Är det någon här som kommer rapportera MW för vidare utredning?
Att han är skriven där och ganska uppenbart inte bor där är ju ett brott i sej.

Polisens e-post adress för polisanmälningar i Skåne är, registrator.syd@polisen.se

Tips är att använda en e-post adress med ett fejkat namn då anmälningen blir offentlig handling (tror jag) om man vill vara anonym.

Namn på Wiehes BRF står längre bak i tråden.

Hade en känd artist med högeråsikter gjort samma sak som Wiehe hade han redan varit uthängd i media, skandaliserad, polisanmäld och vräkt av sin BRF.
Citera
2021-02-23, 09:18
Medlem
Atlasbokens avatar
Klart som fan det är folkbokföringsbrott som den feta cuckade WT-rödingen Wiehe håller på med. Att han skulle bo med en arab 7 dagar i veckan på 41kvm är ett stort skämt antagligen får han pengar av staten på att hunsa araben också i sin bostad. Detta är något för polisen att forska i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in