2021-02-20, 01:31
Medlem
Sverige borde fortsätta ha en invandring som utgör en social, kulturell eller ekonomisk belastning.
Citera
2021-02-20, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Enligt ekonomisk teori (som verkar stämma) så finns det inga personer som "bara vill ha bidrag". Alla vill arbeta, det visar alla ekonomiska studier. Däremot kan man hamna i utanförskap om landet tar emot för många på kort tid:
- Som svenskarna gjorde i USA på 1890-talet (våldsamma, utstötta, i enklaver)
- Som finnar som kom till Sverige på 1950-talet (våldsamma, utstötta, i enklaver)
- Som iranier/juggar som kom till Sverige på 1980-talet (våldsamma, utstötta, i enklaver)
- Som ... ok , you get the point.

Alla vill arbeta och göra rätt för sig om de får chansen.
Hur våldsamma var finnarna på 50-talet? Vad fanns det för gäng på den tiden?
Citera
2021-02-20, 01:33
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Sverige borde fortsätta ha en invandring som utgör en social, kulturell eller ekonomisk belastning.

För att?

Kulturmarxister vill döda nationen Sverige?
Citera
2021-02-20, 01:39
Medlem
Flashsmashs avatar
Jag tänker mig mer att Jimmie Åkesson bara vill att vi ska köra med samma regler som i övriga världen.
Citera
2021-02-20, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Du får gå tillbaka lite i tråden. Jag länkade en historieskildring om de våldsamma svenskarna i USA. De bildade enklaver som amerikanarna inte vågade gå in i och de slogs och skrek. Man uppmärksammade speciellt att de var väldigt okultiverade, nästan som hedningar.

OBS: Naturligtvis var detta helt fel, allt låg i betraktarens ögon. De var ju utlänningar. Nu som då.
Kulturrelativismen kanske funkade år 2001. Ingen född efter 1965 köper det där längre, inte ens Nooshi. Du får föreläsa för PRO om hur våldsamt det var i Folkets Park när finnarna kom.
Citera
2021-02-20, 01:40
Medlem
Taktiskt korrekt av Åkesson. Medier och kommunisterna i riksdagen får svårt att bemöta argumentet utan att själva definera vilken typ av invandring som utgör en kulturell belastning.
Citera
2021-02-20, 01:41
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Ja, den bruna sörjan stänker verkligen om honom så fort han öppnar munnen.

Våldtäkterna måste stoppas, vilket endast kan ske genom stoppad invandring och utvisning av människor från avlägsna kulturer.
Citera
2021-02-20, 01:42
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Caeth.
Taktiskt korrekt av Åkesson. Medier och kommunisterna i riksdagen får svårt att bemöta argumentet utan att själva definera vilken typ av invandring som utgör en kulturell belastning.

De får väl åka till Rosengård och Rinkeby
Citera
2021-02-20, 01:47
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Kulturrelativismen kanske funkade år 2001. Ingen född efter 1965 köper det där längre, inte ens Nooshi. Du får föreläsa för PRO om hur våldsamt det var i Folkets Park när finnarna kom.

Vad du försöker göra är att utmåla just dagens invandring som "hemsk och icke bildbar".

Jag försöker bara visa på att det har varit samma över tid, och i alla länder.
Tar man emot för många på för kort tid så skapas enklaver. Det gällde på 1800-talet, 1950-talet och idag.

Alla vill arbeta och göra rätt för sig. Ekonomisk macroteori.
Citera
2021-02-20, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
De får väl åka till Rosengård och Rinkeby

Mitt på dagen med en handfull livvakter för att visa hur säkert området är?
Citera
2021-02-20, 01:48
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Jag förstår inte vad kulturell belastning är för något, och belastning i relation till vad? Är det människors kulturella musiksmak, litteraturpreferenser, trosuppfattning, lättja och sätt att hänga upp gardiner, som utgör en belastning? Han verkar mena något annat än det han säger.

Som nån annan sa, åk ut långt på blåa linjen ett par kvällar och häng. Extra bra om du är blond och blåögd, då kommer du förstå. Är själv som beskrivet och gjort det samma, känner mig inte ett dugg trygg. Glad att jag inte åkt på att bli ett brottsoffer.

Tvungen att tillägga; jävla idioter som talar som du. Absolut Noll koll
Citera
2021-02-20, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Självklart har Åkesson rätt. Men han borde gå ännu längre. Utvisa alla muslimer från Sverige. Utvisa alla negrer från Sverige.

+ stoppa befolkningsexplosionen (huvudsakligen från ovan nämnda grupper) som kommer att förstöra allt vackert på jorden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in