2022-05-12, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duubie
Kung du är.
Lyssnar fortfarande på den eviga rättegången, både Jenny och Carina låter ju helt nerknarkade.

Var lyssnar du?
Citera
2022-05-12, 22:00
Medlem
Är du verkligen 3 barns mor? Så otroligt tragiskt av en mor att driva brottslig verksamhet ? Har du tänkt på hur de haft det ? Du verkar totalt snurrig och till och med fått med din dotter i din svarta verksamhet som precis fått barn ? Vilket White trash folk.

Citat:
Ursprungligen postat av MammaDottersbart
Utredningen är undermålig i detta fall och förundersökningen är den märkligaste man kan läsa! Den är så sjukt manipulerad av UTREDARNA/polisen så mantrat faktiskt inte att det är sant ! Jag som är den så kallade HUVUD MISSTÄNKTA får ju ta del av allas förhör och kan då se hur utredarna/polisen har tvingat fram de svar de vill ha och ljugit,undanhållit, och erbjudit PENGARNA TILLBAKA 🧐 om De dom de påstår är ”köparna” lättar lite på sitt hjärta och säger att DR HAR KÖPT ett kontrakt eller att de har fått hjälp med ett byte.Vad som händer sedan OM de säger något av följande, är att de ganska snart får en UPPDÄGNING av sitt kontrakt från hyresvärden och Fastighets Advokaterna STHLM AB som företräder fastighetens ägaren i ärendet. Detta är så fruktansvärt ohederligt av våra myndigheter så jag känner ett sådant förakt .Först säger polisen när du blir nedkallad till förhör att : Du har inte gjort något fel. Du r kallad som vittne och kan när som helst avbryta....Det är inte förbjudet att köpas kontrakt informerat de om...bla bla bla.De polisen INTE informerar om, det är att om du INTE har varit sanningsenlig i dina uppgifter som du lämnade när du skulle byta till dig en annan lägenhet är OLAGLIGT och därmed har värden grunder för uppsägning ! Vad jag har sätt i förundersökningen är att det är Polisen tillsammans med deras korrupte Advokat/Advokatbyrå (Fastighets Advokaterna STHLM AB som kontaktar Fastighets värdar och hyresnämnden och talar om att de misstänker ett SKENBYTE . Därefter skickas ett rekommenderat brev till hyresgästen. Detta är så jävla lågt av myndigheterna så jag finner inga ord ! Hyresgästen kön ha bott i lägenheten i flera år när detta blev kommer! Skatteverket tar fram uppgifter som de sedan ger till polisen och den anlitade Advokatbyrån. Jag har faktiskt själv kollat vad som händer EFTER att de uppsagda har blivit tvungna att flytt. Precis som jag misstänkte så går inte den tomma lägenheten till Bostadsförmedlingen och att någon som står i bostadskön får den. Den går givetvis till ungdomsboende, korttidsboende, rivningskontrakt ......
Polisen erbjuder pengarna tillbaks OM de har betalat någon för kontraktet. Vem skall betala pengarna tillbaks få🧐🤔?Det skall den som har tagit emot pengarna ....men vem är det då kan man undra ?! Det är INTE staten som de får dig att tro. I mitt fall så har de yrkat på att jag och min dotter skall betala tillbaka HELA summan till ”köparna”!! Detta kommer ju givetvis aldrig att gå, för vi har inte dom pengarna, och de förstår ju alla! Köparen säger att de har betalat t.ex 1.000.000 och då säger polisen och åklagaren att vi skall betala den miljonen. Ganska sjukt va!? Det finns väl en innehavare också i så fall ?! Vi skall alltså betala tillbaka 💯 av köpeskillingen 😩😢😳🥵🤣 . Innan detta har hänt harpolis/åklagaren , skattemyndigheten tagit allt vi äger och har i kvarstad och påstår att vi har utebliven skatt att betala på ca 6.000.000kr. Det är detta man skriver om i media. När man erbjuder pengar så vet polisen redan att de inte kommer att få några pengar för Skatteverket och Kronofogden har ju varit hos oss och gjort ”RentHus” innan ! Kontentan är att man inte kommer att få några pengar, uppsagd från sin lägenhet och jag hamnar i fängelse, har fått betalningsanmärkningar, konkurs, och ett fruktansvärt rykte och ingen chans att försvara sig och säga sanningen för man vill absolut inte sätta någon i knipa och besvär! Därför har jag sagt till Skatteverket att jag INTE kan uttala mig, eller förklara något om de, de frågar om, adresser, personer ..,..mm Därför att det pågår en utredning och samma adresser som Skatteverket UTREDS av polisen, men det struntade Skatteverket i 😢 Alla är förlorare utom Skatteverket , polisen och Fastighets ägare( som får hjälp med suspekta uppsägningar utan riktiga bevis) och sist men inte minst Advokaten som erbjuder erbjuder sin expertis och kunnande till myndigheterna! Samma advokat som hjälper fastighetsägare att runda de boende vid Brf ombildning ! (Landahl Advokatbyrå) Alrik Hafström var till och med tidigare delägare i byrån och nu har han startat en ny Advokatbyrå med sin vapendragare Sara Björkeholm. De största nävarna är oftast inte dem man tror ! 😳
Citera
2022-05-12, 22:22
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimrande
Så har den fällande domen kommit !

De har väl suttit av sitt straffen (häktade lång tid) men får svåra ekonomiska problem?
I det här inlägget i tråden förklarar den korkade modern Carina Talvitie i ett tidigt skede att hon anser att allt är myndigheternas fel, som utkräver skatt på de c:a 17 mkr som hon och dottern faktiskt har lurat utav MÄ (Målsägarna). Dessutom säger hon att de inblandade inte kan få några miljoner tillbaka utav Carina och dottern J3nny Lagh3m, eftersom de inte äger något.
Jag rekommenderar alla som inte följt tråden att läsa det ovan länkade inlägget skrivet utav Carina Talvitie själv. Hon vädjar till oss läsare på fb att ha förståelse för deras totala oskuld.
Naturligtvis är de inga oskulder på något utav ett par olika vis.
Min upplevelse av CT IQ får mig att tänka på nivån hos ett yngre förskolebarn. 😂

Citat:
Mor och dotter återkommer nog med mer brottslighet ,då deras kontaktnät är stort och de har aldrig haft vanliga arbeten /företag .

Nu blir det slut med lyxen ett tag, synd om alla som tagit sparpengar och gett till dessa .......(finns inga ord.

Skönt att staten äntligen får ett mål med en fällande dom, som gör det svårare för den svarta brottsliga verksamheten inom lägenheter.

Bra jobbat med mission CASA på polisen !
Även jag tror att detta enbart är en paus i de kriminella subbornas fortsatta vägval i livet.
Om JL fortfarande är ihop med den "moppe-åkande" langaren så kanske andra uppdrag kan erbjudas i klubbhuset då hon enbart är 32 år.

Advokatkostnaderna för de båda tilltalade i denna rättegång, drygt 2 mkr, faller på oss skattebetalare (oavsett hur vi var och en har skaffat vårat boende).

EDIT: Ser nu att glimrande👍🏼även citerat inlägget av Carina Talvitie ovan.
Senast redigerad av LeBronThurman 2022-05-12 kl. 22:27.
Citera
2022-05-13, 13:46
Avstängd
Patrik B med Adrienne G... af B... har 5 barn o köpte 213 kvm vid St Eriksplan för 2 mkr svart av
halv?etiopisk artist för 2 mkr. Värden negativ o gjorde undersökningar men insåg att det fanns skäl o kände sig tvingad att godkänna byte från fake Åsögatan?.

De behövde stort men hade inte pengarna till BR (fast de kunde så klart ha köpt i runkeby/risse/kungsängen/bro.

Det kom senare fram o köparna torskade sina 2 mkr o bor idag på 85 kvm BR i Alvik.

Säljaren blev frikänd o inte återbetalningsskyldig - brottslingarna blev - men köparna har nog
bra civilcase mot säljaren.

Köparna hade meer pengar än förstånd - idag har det blivit viss utjämning
Citera
2022-05-26, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepRoses
Var lyssnar du?
Primecrime
Citera
2022-05-26, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duubie
Primecrime
Jo, har lyssnat klart redan 😁
Citera
2022-05-26, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Patrik B med Adrienne G... af B... har 5 barn o köpte 213 kvm vid St Eriksplan för 2 mkr svart av
halv?etiopisk artist för 2 mkr. Värden negativ o gjorde undersökningar men insåg att det fanns skäl o kände sig tvingad att godkänna byte från fake Åsögatan?.

De behövde stort men hade inte pengarna till BR (fast de kunde så klart ha köpt i runkeby/risse/kungsängen/bro.

Det kom senare fram o köparna torskade sina 2 mkr o bor idag på 85 kvm BR i Alvik.

Säljaren blev frikänd o inte återbetalningsskyldig - brottslingarna blev - men köparna har nog
bra civilcase mot säljaren.

Köparna hade meer pengar än förstånd - idag har det blivit viss utjämning

Men de hade i alla fall råd med BR, annars hade det blivit en HR i närområdet.
Dvs Vällingby / Blackeberg / Råcksta /

Vilket jävla ras, förlora 2 mille, de kan processa hur mycket de vill
pengarna kommer aldrig tillbaka..
Men fortsätt kämpa
Citera
2022-07-30, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimrande
Så har den fällande domen kommit !

De har väl suttit av sitt straffen (häktade lång tid) men får svåra ekonomiska problem?

Märkligt att så många kända namn var med i härvan ?

Håkan Prising ,Rikard Wattjersson (arbetar på Erik Olsson) Rolf Rahm (Rahm Invest) stor fastighetsägare i Stockholm, och som har 2 döttrar som har en förvaltare som de anlitat som heter Per Tysklind , Ulf Delin (bulvan) , Leif Geire(mäklare ) känd trio med svarthandel och som lurat många .

Alla dessa namn förekommer i FUP. Någon som hittar fler "kändisar"?

Mor och dotter återkommer nog med mer brottslighet ,då deras kontaktnät är stort och de har aldrig haft vanliga arbeten /företag .

Nu blir det slut med lyxen ett tag, synd om alla som tagit sparpengar och gett till dessa .......(finns inga ord.

Skönt att staten äntligen får ett mål med en fällande dom, som gör det svårare för den svarta brottsliga verksamheten inom lägenheter.

Bra jobbat med mission CASA på polisen !
Ja den Carina är nog den oärligaste och girigaste colakärringen i stan. Att Rikard Wattjesson skulle ha med den sunkkärringen att göra är synd. Men vet att den superfarliga supernörden Matte Bastos alias svennarnas svenne LUNDKVIST ,vilken dåre bygger upp sin identitet på gubben Bastos namn för att åtnjuta respekt. Hursomhelst så är han inblandad i detta också och satt ett tag...han är så jävla beng ser upp till blåsarkärringen och hörde hon var ihop med den äckliga Matte som endast har en merit slemmigaste gänget dvs Coco , han , och Coco ...en riktig porrgubbe. Men för henne ett klipp och för han kanske han hamnar i finkan snart. Han tar jävligt mycket droger och är stort sett alkis, som hon. jaja han var ju ihop med Stockholms största lätta fitta Sophia i Hammarbysjöstad hahaha hon är kändis där min polare och hans polare osv som bor där har varit i dyngan usch....ja hoppas dom fick en jävligt hårt fällande dom, hon carina är skurk bland värsta sorten, borde sitta inne minst 5 år men hörde det blev skattebrott...penningtvätt. Hon är äcklig och lita på att hon var drogpåverkad..hon är narkoman. Matte B (Mathias Lundkvist) Borde sitta han med då han är lika inblandad. Han leker livvakt?? vilket skämt. Matte Bastos du borde få stryk av farbror Bastos som låter dig. Men han får väl en slant då och då det tror alla. Vi har tränat ihop länge sen kände dig när du hade brillor och vägde 50 kg max. ÖÖÖ du går lite annorlunda idag...stila dig.Du borde också åka dit på svartkontrakt din blåsare och allt annat än farlig. Carina sopa
Citera
2023-09-07, 22:13
Medlem
Någon som kan ladda upp fup igen?
Citera
2023-09-08, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDamns
Någon som kan ladda upp fup igen?

https://gofile.io/d/1Ifr6x

.
Citera
2023-12-07, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
https://gofile.io/d/1Ifr6x

.

Domarna,

https://gofile.io/d/Lt40OX

https://gofile.io/d/Ddgj9g
Citera
2024-02-05, 09:35
Medlem
Vad har Ulf Delin att göra med detta fall?
https://www.youtube.com/watch?v=1-2YFDlMWmY
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in