Citat:
Ursprungligen postat av
glimrande
Så har den fällande domen kommit !
De har väl suttit av sitt straffen (häktade lång tid) men får svåra ekonomiska problem?
I det här inlägget i tråden förklarar den korkade modern Carina Talvitie i ett tidigt skede att hon anser att allt är myndigheternas fel, som utkräver skatt på de c:a 17 mkr som hon och dottern faktiskt har lurat utav MÄ (Målsägarna). Dessutom säger hon att de inblandade inte kan få några miljoner tillbaka utav Carina och dottern J3nny Lagh3m, eftersom de inte äger något.
Jag rekommenderar alla som inte följt tråden att läsa det ovan länkade inlägget skrivet utav Carina Talvitie själv. Hon vädjar till oss läsare på fb att ha förståelse för deras totala oskuld.
Naturligtvis är de inga oskulder på något utav ett par olika vis.
Min upplevelse av CT IQ får mig att tänka på nivån hos ett yngre förskolebarn. 😂
Citat:
Mor och dotter återkommer nog med mer brottslighet ,då deras kontaktnät är stort och de har aldrig haft vanliga arbeten /företag .
Nu blir det slut med lyxen ett tag, synd om alla som tagit sparpengar och gett till dessa .......(finns inga ord.
Skönt att staten äntligen får ett mål med en fällande dom, som gör det svårare för den svarta brottsliga verksamheten inom lägenheter.
Bra jobbat med mission CASA på polisen !
Även jag tror att detta enbart är en paus i de kriminella subbornas fortsatta vägval i livet.
Om JL fortfarande är ihop med den "moppe-åkande" langaren så kanske andra uppdrag kan erbjudas i klubbhuset då hon enbart är 32 år.
Advokatkostnaderna för de båda tilltalade i denna rättegång, drygt 2 mkr, faller på oss skattebetalare (oavsett hur vi var och en har skaffat vårat boende).
EDIT: Ser nu att
glimrande👍🏼även citerat inlägget av Carina Talvitie ovan.