2021-02-15, 09:13
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr1931
Läser du ofta om NMR-medlemmar som skjuter varandra eller oskyldiga och på det sättet kostar samhället och skattebetalarna miljontals kronor i rättsväsende och sjukvård?

Jag har aldrig hört talas om det så vad är du rädd för?

Livsstilskriminella blattar i förorten däremot, där tycks detta vara vardag. Dock handskas polisen lite varsammare med vår icke skidåkande nyadel.
Jag tycker inte att man ska jämföra vad som är värst.
Nazisterna övervakas och ska så göras också. På samma sätt övervakas livsstilskriminella. Det ena utesluter inte det andra.
Citera
2021-02-15, 09:48
Medlem
Skönt. Självklart ska inte kriminella narkomaner som hatar Sverige ha vapen - Precis som att källarimamer inte ska ha vapen. SÄPO utreder om man är ett hot mot rikets säkerhet och är man det får man finna sig i att staten inte daltar med en.
Citera
2021-02-15, 12:46
Medlem
Mr1931s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godhetsnarkoman
Skönt. Självklart ska inte kriminella narkomaner som hatar Sverige ha vapen - Precis som att källarimamer inte ska ha vapen. SÄPO utreder om man är ett hot mot rikets säkerhet och är man det får man finna sig i att staten inte daltar med en.

Enig i detta.
Citera
2021-02-15, 13:46
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovad-p1
Du har helt rätt.

Men är politisk tillhörighet ett giltigt skäl?

Kurserna för jägarlicens utgörs numera av människor där majoriteten inte har några som helst skogsplaner.

SD kommer att vara olagligt 2025.

Jag tycker absolut att om du har uttalat åsikter som tex rör väpnad revolution eller att man bör skjuta politiker kan det vara så att du är olämplig som vapenägare. Men det vore intressant att veta exakt vad polisen letar efter när de kollar upp en person.

SD kommer naturligtvis inte vara olagligt 2025.
Citera
2021-02-15, 13:51
Medlem
Citat:
Så en (1) stackars patriot på dekis mitt ute i skogen är ett hot medans det kryllar av arbetslösa och beväpnade wannabe-gangsterblattar med skyddsvästar och BMW som skjuter sönder varandra och oskyldiga 12-åringar i våra tre storstadsregioner.

Verkar vara prioriterat av någon med en politisk agenda.

Att inte fler ifrågasätter det här tyder på att indoktrineringen från högsta instans har bitit väl - även på gemene konspiratoriskt lagde flashbackare.

"Åhh, nej, en nazist med vapen! Och svartkrut!"

/arg vovve
Citera
2021-02-15, 17:50
Avstängd
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Det finns en massa orsaker till att folk tar jägarexamen. Till skillnad från dig är det t ex många som gör det för att få mera kunskap om naturen
Det känns trots allt en aning överdrivet att ta jägarexamen om man vill få mer kunskap om naturen, det är ju bara att gå ut i skogen samt läsa böcker om fauna och djur på egen hand.
Och vad menar du med "till skillnad från mig"? Vad vet du om vad jag sysslar med i de småländska skogarna din mupp...
Citera
2021-08-14, 13:41
Medlem
Myrmarkens avatar
Citat:
Läser du ofta om NMR-medlemmar som skjuter varandra eller oskyldiga och på det sättet kostar samhället och skattebetalarna miljontals kronor i rättsväsende och sjukvård?

Jag har aldrig hört talas om det så vad är du rädd för?

Livsstilskriminella blattar i förorten däremot, där tycks detta vara vardag. Dock handskas polisen lite varsammare med vår icke skidåkande nyadel.

Breivik hade nog röstat SD och varit med i Nmr om han bodde i Sverige, Cristchurchsnubben hade nog också gjort likadant. Det andas dysfunktion i alla de leden på samma sätt som hos en IS-cell…
Citera
2021-08-15, 21:34
Medlem
barkeepers avatar
Det är ju lättare att ge sig på den olämplige som man VET har vapen. Lågt hängande frukt. Sen jagar man ju även kaozare med vapen, men på ett helt annat sätt. Dom hade med största säkerhet blivit av med sin licens också, om dom hade haft någon.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in