2021-02-09, 18:42
Medlem
Alkibiadess avatar
Ganska många stabila sprinters på damsidan men svårt att peka ut någon favorit.

Eiduka och Amundsen är dock två jag tror på.
Senast redigerad av Alkibiades 2021-02-09 kl. 18:45.
Citera
2021-02-09, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thax21
Instämmer. Tror på mycket ryskt och norskt på herrsidan, med möjligt inslag av amerikan. Rysstad är väl norrmannen att möjligen utmana Terentev om guldet. Hegdal tog ju visserligen guldet ifjol men är betydligt vassare i fristil. Kanske att Ardashev kan blanda sig i också? Har i alla fall distanskapaciteten.
Davide Graz kanske man inte skall räkna bort?
Citera
2021-02-09, 19:14
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ackefoley
Startlistor U23 sprinten

http://medias2.fis-ski.com/pdf/2021/CC/3928/2021CC3928SL.pdf
http://medias1.fis-ski.com/pdf/2021/CC/3929/2021CC3929SL.pdf

En chilensk tjej född 2004 står med i startlistan..
Ojdå, såg hon var i YOG Lausanne ifjol så då lär väl ålder stämma. Chilenska förbundet hade lagt upp ngt på IG ommatt det var första ggn de var med på JVM så kanske lite nybörjarfel...

Edit. Står hon skall vara med i U20 i distansloppet, kanske de sparade innen dag på resbudgeten

Edit2. Men vafan, Chilenska gossar tävlade idag. misogyni!
Senast redigerad av Ostrobothnia 2021-02-09 kl. 19:19.
Citera
2021-02-09, 19:24
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Vill minnas att det står ganska tydligt i reglerna att underåriga inte får vara med i U23...

Bra insats va killarna, spännande att se om det just är klassisk sprint de är bra på eller om de står sig väl på distans också. Känslan när man tittar på resultat och hur de ser ut är väl att de passar bäst på de som åktes idag så har inte allt för stora förhoppningar på distansloppen även om de tillkommer några då också.

Tycker Hjelmeseth såg fin ut, känslan är ju att han tar sig till final på rena distanskvaliteter och han och Kirkeberg Mörk har stått sig väldigt bra mot norska seniorer.
Citera
2021-02-09, 19:24
Medlem
ackefoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Davide Graz kanske man inte skall räkna bort?
Han har inte varit så stark som jag trodde under säsongen men möjligt formen kommer nu.
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Ojdå, såg hon var i YOG Lausanne ifjol så då lär väl ålder stämma. Chilenska förbundet hade lagt upp ngt på IG ommatt det var första ggn de var med på JVM så kanske lite nybörjarfel...

Edit. Står hon skall vara med i U20 i distansloppet, kanske de sparade innen dag på resbudgeten

Taskigt mot henne! Eller så är hon så grym att U20 hade varit för lätt för henne?
Citera
2021-02-09, 19:25
Bannlyst
Citat:

Men, enligt ”experter” här var det emot FIS regler att köra U23VM underårig?

Annars skulle väl Sverige skickat Tove Ericsson till U23 eftersom hon inte platsade i JVM-truppen, men det fanns lediga platser i U23-truppen?
Citera
2021-02-09, 19:26
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thax21
Instämmer. Tror på mycket ryskt och norskt på herrsidan, med möjligt inslag av amerikan. Rysstad är väl norrmannen att möjligen utmana Terentev om guldet. Hegdal tog ju visserligen guldet ifjol men är betydligt vassare i fristil. Kanske att Ardashev kan blanda sig i också? Har i alla fall distanskapaciteten.

Damerna otroligt öppet. Ingen som Lindström på förhand är chanslös mot, samtidigt kan det lika gärna sluta med respass i kvarten om inte formen och skidorna finns där.

Suck. Såg detta inlägg efter att ha lämnat in tipset. Tänkte i min enfald att jag skulle dra ifrån.

Swirbul ganska säker spik för mig - kapacitet, rutin och hungrig. Räknar bort vindsnabba tjeckiskor iaf.
Citera
2021-02-09, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Räknar bort vindsnabba tjeckiskor iaf.
IGEN? Det kommer du få äta upp.
Citera
2021-02-09, 19:36
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
IGEN? Det kommer du få äta upp.

Det är väl inte omöjligt fast både Tereza och Zuzana hade velat ha en flack skejtbana (tänk en blandning av Dresden, Dusseldorf och Ulricehamn).
Citera
2021-02-09, 19:37
Medlem
Hade inte möjlighet att följa tävlingen i förmiddags så ska ta och se sändningen nu. Men man måste säga att det känns fan så befriande att de svenska pojkarna inte är akterseglade redan innan loppet har börjat, utan är med och hugger. Även om det nu bara är i sprint än så länge.
Citera
2021-02-09, 19:38
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ackefoley
Han har inte varit så stark som jag trodde under säsongen men möjligt formen kommer nu.

Taskigt mot henne! Eller så är hon så grym att U20 hade varit för lätt för henne?
Tappade 7 min i en finsk lokaltävling 31.1 i u18, ca 10 min efter nationella dameliten.

http://espoonhiihtoseura.fi/tulokset/MarjonHiihdot31012021NYLN18N20.htm
Citera
2021-02-09, 19:44
Medlem
ackefoleys avatar
Citat:
Tappade 7 min i en finsk lokaltävling 31.1 i u18, ca 10 min efter nationella dameliten.

http://espoonhiihtoseura.fi/tulokset/MarjonHiihdot31012021NYLN18N20.htm
Vallabom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in