Citat:
Ursprungligen postat av
Samuel332
Hej det är så att jag skriver en C-uppsats i Pol Kand. just nu och har kommit ganska långt. Problemet är dock att jag har kört fast i uppgiften i kombination med en handledare som är ganska förvirrad och någorlunda okunnig i ämnet som jag skriver i. Påtal om det har jag inte heller någon kontakt med kurskamrater p.g.a Covid så jag har ingen att vända mig till för att fråga om råd och vad jag behöver att åtgärda. Finns det något stöd för universitetsstudenter som i Gymnasieskolan eller är det helt kört?
Din handledare borde göra det som sagt. Till saken kan som sagt då vara att handledaren kan inte vara expert på alla områden. Det hen borde vara bra på däremot är hur man skriver akademisk text. Så det beror lite på vad ditt problem är -- metod om hur man skriver eller det sakliga innehållet? Är det statsvetenskap eller något närliggande eller?
Till detta kan det kanske vara värt att notera att det troligen är lite olika ut från universitet till universitet men jag skulle tips om att besöka, eller kontakt, med ditt universitets bibliotek. Där brukar det finnas personer, i personalen, som kan hjälpa dig med ditt skrivande -- det brukar rent av ibland finnas kurser i hur man skriver akademisk text. De kan säkert också ge tips om litteratur och annat om det är det som är problemet. Så ring/maila/chatta med ditt UB och fråga om de har någon hjälp med uppsatsskrivande.