2009-08-09, 15:50
Medlem
Woohoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajsen
Sorry för att jag drar upp en gammal tråd

Gör det istället för att starta en ny tråd. Hur mycket muskelmassa kan man bygga på ett år egentligen? Vissa säger att 5 kg är en myt och vissa tror stenhårt på det.

Enligt en bok jag nyligen läst så kan man under en intensiv period av 16 veckor där man sköter kosten lägga på sig ca 5 kg muskler som 2:1 förhållande till fettet man lägger på sig, alltså 2-2,5 kg fett och 5 kg muskler. Hur pass bra stämmer detta?

Utan steroider.

Vad jag har hört går detta icke. Beroende på vilka gener man har samt hur bra man sköter kosten och varierar träningen kan man gå upp ca 2 - 2.5kg muskler max.
Citera
2009-08-09, 15:58
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajsen
Sorry för att jag drar upp en gammal tråd

Gör det istället för att starta en ny tråd. Hur mycket muskelmassa kan man bygga på ett år egentligen? Vissa säger att 5 kg är en myt och vissa tror stenhårt på det.

Enligt en bok jag nyligen läst så kan man under en intensiv period av 16 veckor där man sköter kosten lägga på sig ca 5 kg muskler som 2:1 förhållande till fettet man lägger på sig, alltså 2-2,5 kg fett och 5 kg muskler. Hur pass bra stämmer detta?

Utan steroider.
5kg ren muskelmassa är vad, 20kg kroppsvikt. Det är ganska mycket på 16veckor. Ett snitt på säg, 5 år är nog 2,5kg ett rätt bra max.
Citera
2009-08-09, 17:13
Medlem
Brottweilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohansson
Varför är du som alla andra FB:are...?

BURNED

EDIT: Snygg citatbump
Citera
2009-08-09, 18:02
Medlem
tallmisters avatar
är det 2.5-5kg rent muskelprotein ni snackar om eller LBM ?
Citera
2009-08-09, 18:16
Medlem
Man bygger olika mycket och det är många faktorer som ingår. Hur gammal man är, hur man tränar, hur man äter, om man tar "anabola", ens gener och saker som jag inte kommer på nu.

Jag tycker personligen frågan är så otroligt meningslös. Alla som inte tränar säger 10KG eller 7KG!!!!!!! Medan vi som tränar är lite mer realister och håller oss borta från tråden för det är ingen som vill höra sanningen ändå.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in