Citat:
Ursprungligen postat av
Krokodilen94
Vad lockar tjejer/kvinnor att vara tillsammans med kriminella män?
Pengar, kläder, leva lyx.
Förstår dem inte att se själva är lite utsatta för fara när dem hänger med kriminella?
Våldskapital väger nästan lika mycket som ekonomisk kapital. Om man har bägge två har man väldigt mycket makt.
Det som Sverige gör fel är just med sin narkotika politik. Det är väldigt lätt att tjäna cash, fast då får du som sagt paranoia på köpet, vilket jag tycker är dumstridigt. Men som sagt vissa vill ju hålla på såhär.
Jag har själv varit i sådana kretsar fast då som åskådare, det är inte speciellt smarta människor i det där gamet, sedan är poliserna ännu dummare, såklart att man tjänar lätta pengar med sådana där förutsättningar.
Folk från orten har en annan attityd, man ser det i ögonen. Men folk från orten är lättare att byta ut, när det kommer till den nivån så kommer folk att fatta. Snedvriden politik här i Sverige faktiskt. Det som har lyft upp Sverige är just att vi har haft väldigt inflytelserika innovatörer/entreprenörer som har gjort OMXS till en slagkraftig index.
Däremot skulle jag inte påstå att folk ute på landet eller i innerstan är speciellt mycket bättre... Folk är väl helt beredda att gå in i tvåsamhet oavsett konsekvenserna, vilket är korkat i min mening.