2021-02-19, 13:22
Avslutad
Att vara ihop med en kriminell är det perfekta brottet.

Man får i stort sett samma respekt som den kriminelle av kidsen på orten.

Man får samma materiella tillgångar som den kriminelle.

Vid skilsmässa har man rätt till hälften av det som "arbetats" ihop.

Men det är inte straffbart.

Det är som att vara maffiaboss över en hantlangare som arbetar helt autonomt utan en massa jobbig detaljstyrning.

Fast helt lagligt.

Vem har inte sett Scar Face och kännt lockelsen till att bli maffiaboss liksom?
Citera
2021-02-19, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokodilen94
Vad lockar tjejer/kvinnor att vara tillsammans med kriminella män?
Pengar, kläder, leva lyx.

Förstår dem inte att se själva är lite utsatta för fara när dem hänger med kriminella?

Man kan bli kär i en kriminell pga av dennes personlighet. Dom är inte bara kriminalitet, fara och pengar. Det där är en livsstil. De har en personlighet och är en person som alla andra.

Sen finns det tjejer som vill ha pengar fine. Men jag tror i vilket fall så är man medveten och har accepterat riskerna man tar.
Citera
2021-02-20, 22:10
Medlem
Rozenkvartss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ortensfavoritt
Man kan bli kär i en kriminell pga av dennes personlighet. Dom är inte bara kriminalitet, fara och pengar. Det där är en livsstil. De har en personlighet och är en person som alla andra.

Sen finns det tjejer som vill ha pengar fine. Men jag tror i vilket fall så är man medveten och har accepterat riskerna man tar.
Precis. En kriminell kan ha bättre värderingar än en ”laglydig”. Sen ska man inte bortse från riskerna det innebär att vara med någon på fel sida av lagen. Har ju läst om olyckliga fall där anhöriga tagit kulor som var ämnade för den kriminella.
Citera
2021-02-21, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ortensfavoritt
Man kan bli kär i en kriminell pga av dennes personlighet. Dom är inte bara kriminalitet, fara och pengar.

Hahahaha största skit snacket. Du har tydligt nog inte växt upp med dessa typer (både kriminella och brudarna som följer).

Det är EXAKT det. Det enda andra är, som nån nämnde, att de själva är skadade och brutna och går drf efter såna som sig själva.
Citera
2021-02-21, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChuchuJelly
Av evolutionspsykologiska anledningar. Farliga män är sexiga eftersom de är initiativtagare och skyr inga medel när det kommer till deras ambitioner. Tror du en kvinna för flera tusen år sedan ville ha mesen i grottan som inte vågade säga hej eller Abdulla som var redo att gå ut med klubban och banka björnar eller vargar och ta hem råvarorna.

Det är inte sexigt att vara konflikträdd eller mesig. Det är inte så den mänskliga rasen förs vidare. Kvinnor är programmerade att känna av det instinktivt.

Jag tror en stor del av sanningen är som ovan. Men en annan aspekt är kanske att hon vet att det är ”fel” karl i längden. Kvinnor med anknytningsproblematik kan känna sig trygg i något som inte håller. En spännande vältränad skojare är roligare än att jobba på sig själv.
Citera
2021-02-21, 19:51
Medlem
Knappast normalt beteende, eller vanligt förekommande, däremot som någon annan påpekade, kollar man föräldrarna och uppväxten hos de tjejer som springer runt med kriminellt avskum så säger det en hel del om hur det kunde gå så illa.
Citera
2021-02-21, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rozenkvarts
Precis. En kriminell kan ha bättre värderingar än en ”laglydig”. Sen ska man inte bortse från riskerna det innebär att vara med någon på fel sida av lagen. Har ju läst om olyckliga fall där anhöriga tagit kulor som var ämnade för den kriminella.

Jag förstår det där med riskerna. Jag tror folk i kriminella kretsar generellt är medvetna om riskerna men ändå kör. Så risker skrämmer inte bort alla om man säger så.

Citat:
Ursprungligen postat av TearDrops
Hahahaha största skit snacket. Du har tydligt nog inte växt upp med dessa typer (både kriminella och brudarna som följer).

Det är EXAKT det. Det enda andra är, som nån nämnde, att de själva är skadade och brutna och går drf efter såna som sig själva.

Alltså i slutändan är ju alla människor, även om man gjort massa brott. Iallafall så har du rätt i att jag inte är uppvuxen med kriminella.
Citera
2021-02-21, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokodilen94
Vad lockar tjejer/kvinnor att vara tillsammans med kriminella män?
Pengar, kläder, leva lyx.

Förstår dem inte att se själva är lite utsatta för fara när dem hänger med kriminella?

Våldskapital väger nästan lika mycket som ekonomisk kapital. Om man har bägge två har man väldigt mycket makt.

Det som Sverige gör fel är just med sin narkotika politik. Det är väldigt lätt att tjäna cash, fast då får du som sagt paranoia på köpet, vilket jag tycker är dumstridigt. Men som sagt vissa vill ju hålla på såhär.
Jag har själv varit i sådana kretsar fast då som åskådare, det är inte speciellt smarta människor i det där gamet, sedan är poliserna ännu dummare, såklart att man tjänar lätta pengar med sådana där förutsättningar.

Folk från orten har en annan attityd, man ser det i ögonen. Men folk från orten är lättare att byta ut, när det kommer till den nivån så kommer folk att fatta. Snedvriden politik här i Sverige faktiskt. Det som har lyft upp Sverige är just att vi har haft väldigt inflytelserika innovatörer/entreprenörer som har gjort OMXS till en slagkraftig index.
Däremot skulle jag inte påstå att folk ute på landet eller i innerstan är speciellt mycket bättre... Folk är väl helt beredda att gå in i tvåsamhet oavsett konsekvenserna, vilket är korkat i min mening.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in