Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-02-07, 21:11
  #529
Medlem
Kommer det något konkret snart eller ska vi bara prata hudfärg och mobbning?

Ska vi diskutera motiv till händelsen?
Vi har en misstänkt men vad vet vi om dom andra 2?
Är den fjärde, som ej är straffmyndig, något vi ska diskutera?
Går vi någonsin i mål med detta fallet? Och i såfall vad skulle göra att tråden tog slut?

Kan folk berätta mer om kvinnan så alla kan få en ärlig bild av henne?
Är hon en missbrukare eller en helt vanlig person? Båda alternativen nämns ju här.
Citera
2021-02-07, 21:41
  #530
Medlem
Hade denna mycket sårbara kvinna ingen som helst kontakt med Soc? Ingen God Man och ingen hemtjänst? Om elen var avstängd pga att hon inte hade förmågan att sköta sin ekonomi, då kan man tänka sig hur gott det var att få fönstren sönderslagna! En lätt match för mordbrännaren sedan att slänga in något brinnande genom fönstret också..så "kapoff"!! En psykiskt skör människa helt ensam och försvarslös!! Hon fick inte vara ifred där hon borde varit trygg, i sitt eget hem!!
Citera
2021-02-07, 21:52
  #531
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wreckingcrew
Kommer det något konkret snart eller ska vi bara prata hudfärg och mobbning?

Ska vi diskutera motiv till händelsen?
Vi har en misstänkt men vad vet vi om dom andra 2?
Är den fjärde, som ej är straffmyndig, något vi ska diskutera?
Går vi någonsin i mål med detta fallet? Och i såfall vad skulle göra att tråden tog slut?

Kan folk berätta mer om kvinnan så alla kan få en ärlig bild av henne?
Är hon en missbrukare eller en helt vanlig person? Båda alternativen nämns ju här.

Det ska tydligen vara två systrar som är inblandade, varav den yngre är personen under 15. Den fjärde och sista personen har jag ingen aning om.

Kvinnan var enligt mig elak och obehaglig. Kalla mig okänslig men så var det. Missbruket är inget jag kan svära på men känns givet på något sätt.
Huset hon bodde i skulle lika gärna kunna varit obebott i 30 år, ett klassiskt otäckt ödehus.
Citera
2021-02-07, 22:18
  #532
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoofhearts
Det ska tydligen vara två systrar som är inblandade, varav den yngre är personen under 15. Den fjärde och sista personen har jag ingen aning om.

Kvinnan var enligt mig elak och obehaglig. Kalla mig okänslig men så var det. Missbruket är inget jag kan svära på men känns givet på något sätt.
Huset hon bodde i skulle lika gärna kunna varit obebott i 30 år, ett klassiskt otäckt ödehus.
Men jisses, hade hon ingen hjälp från det sociala alls???, det kanske du inte vet någonting om...men att hon sågs som "elak och obehaglig" är ju inte konstigt om hon själv uppfattade att omvärlden bara ville henne ont i sin tur. Du själv var ju ett barn, men dom vuxna då...?
Citera
2021-02-07, 22:31
  #533
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Men jisses, hade hon ingen hjälp från det sociala alls???, det kanske du inte vet någonting om...men att hon sågs som "elak och obehaglig" är ju inte konstigt om hon själv uppfattade att omvärlden bara ville henne ont i sin tur. Du själv var ju ett barn, men dom vuxna då...?

Ingen aning faktiskt. Men någon hjälp måste hon ju fått, hur överlever man annars liksom?
Inte många vuxna som någonsin pratade om henne. Tror det är ett klassiskt, tragiskt exempel på en individ som blivit bortglömd av samhället. Eller kanske ett svart får som ingen ville veta av. Alla visste väl visserligen vem hon var, men alla tänkte nog att det var trevligast att hålla sig på avstånd.
Citera
2021-02-07, 22:39
  #534
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoofhearts
Ingen aning faktiskt. Men någon hjälp måste hon ju fått, hur överlever man annars liksom?
Inte många vuxna som någonsin pratade om henne. Tror det är ett klassiskt, tragiskt exempel på en individ som blivit bortglömd av samhället. Eller kanske ett svart får som ingen ville veta av. Alla visste väl visserligen vem hon var, men alla tänkte nog att det var trevligast att hålla sig på avstånd.
Ja, det är verkligen ett mycket deprimerande fall detta!
Citera
2021-02-07, 23:25
  #535
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoofhearts
Ja, jag håller med dig. Ser inte mig själv som en hemsk människa dock, men det får stå för dig.

Det är ett tragiskt fall helt klart och de personer som brände ner huset är hemska människor.

Men du är absolut ingen hemsk människa för att du busade lite med tanten när du var 13 år. Lyssna inte på de som säger såna dumheter .

Dessutom har jag länkat till all fakta ang de två tjejerna tidigare i tråden, såg någon efterfrågade lite information.
Citera
2021-02-08, 02:56
  #536
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoofhearts
Det ska tydligen vara två systrar som är inblandade, varav den yngre är personen under 15. Den fjärde och sista personen har jag ingen aning om.

Kvinnan var enligt mig elak och obehaglig. Kalla mig okänslig men så var det. Missbruket är inget jag kan svära på men känns givet på något sätt.
Huset hon bodde i skulle lika gärna kunna varit obebott i 30 år, ett klassiskt otäckt ödehus.
En kvinna som det spreds rykten om tydligen. Och som därför alltid hade potentiella fiender omkring sig vilka spred ryktena. Och hon hade kanske inte en aning om ens vad det var för rykten? En klassisk stalking där människor med ont uppsåt får med sig andra för att terrorisera en utpekad "targeted individual".
Citera
2021-02-08, 05:04
  #537
Medlem
Två gånger under bara den här sista dagen hade kvinnan blivit trakasserad av ungdomar.

De ska ha spottat henne i ansiktet och krossat fönster.


Bara en halvtimme efter hennes sista samtal till polisen stod huset i brand, vilket slutade med att hon miste livet, enligt polisens teori.

"Det finns saker som tyder på att branden var anlagd och att personen levde när branden startade", säger Heléne Thomasson, kammaråklagare. SR

"Enligt de preliminära resultaten så var kvinnan vid liv då branden utbröt", säger Thomasson till SVT.

Hon blev levande ihjälbränd i sett egna hus.

Titta nu noga på bilden och ta djupt in i ditt sinne att det ligger en ihjälbränd människa i hallen.

Bild på huset i lågor


Med berått mod lät Polisen detta ske genom att EJ AGERA efter den ihjälbrända damens flertaliga vädjanden efter hjälp!

Citat:
Ursprungligen postat på Flashback av Dr.Krankentot
Men varför gjorde Polisen inget? Beröringsskräck? Innebandy? För att det var invandrare och WT? Nån var släkt med de s.k. ungdomarna?

Polisens passivitet väcker funderingar.


Slut på citat

Nu tycker jag att fler ska följa mitt exempel och anmäla de ansvariga

Det står fritt för var och en att göra detsamma, och inte enbart nöja sig med att förfära sig över det som skett.


Det som ska utredas:
1. Skickade ledningscentralen någon patrull till platsen strax före branden?
2. Om ja, vad gjorde patrullen, exakt.


Det som dock är allmänt känt

Polisens främsta intresse är att glida vidare i sina superlyxiga fordon, de hatar att ens behöva kliva ur och skita ner skorna,

Följdes anmälan upp i det här fallet?

Åkte någon patrull ut på någon skitig grusväg för att rycka tag i dessa kända och starkt misstänkta samhällets bottenskrap och slödder?

Det finns starka misstankar om att polisen lät dessa samhällets avskum härja vidare, trots flertal anmälningar av för dem nu kända förövare. De lät dem vara fria att fortsätta sina gärningar.

Dessa imbecilla missfoster tog detta som att det var ok att fortsätta misshandla den 68 åriga damen.

Nu stannade detta inte längre med spott i ansiktet samt sönderslagna rutor i 10 graders kyla.

Polisen lät dem få uppfattningen, återigen, genom att inte ingripa, att dessa gärningar accepteras av samhället.

Det moderna svenska samhället/Polisen är således medskyldiga till att dessa avskum satte eld på huset och brände ihjäl en levande människa.

Skicka PM till mig så får du fullständiga instruktioner angående hur du ANONYMT anmäler polisens hantering av den innebrända kvinnans vädjanden om hjälp.

JO är dock är dock mesigast av alla, men det finns kraftfullare instanser.

Ju fler vi är som gör det, desto starkare visar vi att vi inte accepterar hur polis/samhälle slutat skydda landets medborgare.





.
__________________
Senast redigerad av -ReLoad- 2021-02-08 kl. 05:57.
Citera
2021-02-08, 06:06
  #538
Medlem
Tyvärr åker väl inte polisen i förebyggande syften,,, då dom har så mycket annat med prio att ta först,
Men med facit i hand så hade dom behövt stötta denna kvinna från dessa avarter,,
Sverige behöver numera ungdomsfängelser från 12 års ålder efter den kraftiga migration som skett ..
O inte div ungdomshem utan straff”
Citera
2021-02-08, 06:36
  #539
Medlem
-ReLoad- Jag tänker göra som du o JO anmäla polisen. Jag tycker det är bra att någon gör något istället för att bara sitta o gnälla.

Dem här poliserna i Nässjö borde ju vetat om hur utsatt denna kvinna var; det är lilla Nässjö vi pratar om....... Min gissning är att detta ligistgäng stått för minst 80% av all skit som hänt där. Så visst fan borde polisen ha koll på detta. O ändå lämnar dem denna kvinna helt åt sitt öde. Jag kommer absolut att JO-anmäla polisen; så här får det fan inte gå till.

///////
off topic; Mina tankar går till en situation som min sambo o jag var med om under en tid. Jag o min sambo bor i centrala Göteborg o vår granne var utsatt för en kille som var extremt obehaglig. Han hade en vän som bor i utkanten av Göteborg o som hade en tendens att alltid dyka upp hos vår granne när han varit på krogen. Han var alkoholist, högljudd, skrek, pinkade på vår port, bankade på både våran o vår grannes fönster. Han var jävligt obehaglig; kunde dyka upp med ett vapen o hota folk. Han hörde röster m.m. (Så det var väldigt obehagligt; o detta hände ofta)

Vi ringde polisen som kom.................. efter 1 timme!!!!!!!! När dem väl kom så skrattade dem oss i ansiktet o hånade oss rejält. Menade på att dem har bättre saker för sig.

Jag förstår att det är två helt olika fall naturligtvis; men polisen kan vara riktiga svin. O när jag hör om det här fallet i Nässjö så tänker jag på hur vi o våra grannar blev behandlade av polisen.
Citera
2021-02-08, 07:03
  #540
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zenit99
Tyvärr åker väl inte polisen i förebyggande syften


Enligt uppgift så var det polis på plats strax före branden, efter att hon anmält att de slagit sönder fönster och spottat henne i ansiktet.

Polisen hade alltså tillräckligt med underlag för att agera kraftfullt, eftersom den innebrända kvinnan anmält trakasserier ett stort antal gånger, spott i ansiktet, sönderslagna rutor i 10 graders kyla är tillräckliga underlag.

Det som ska utredas av högre instans är vad polismyndigheten gjorde/inte gjorde, borde ha gjort.


"Vi hörde en kraftig smäll en stund före branden. Det berättar S* B*, som bor en bit ifrån det hus i Anneberg, som brann ned under måndagskvällen" Källa: https://www.smalandsdagblad.se/logga...s-fore-branden

Vittnen såg ungdomar springa från platsen efter smällen. Dessa vittnesuppgifter låg till grund för att gärningsmannen senare kunde gripas.

Var det polisens avsaknad av tillräckliga kraftfulla åtgärder som gjorde att gärningsmännen tog det som att det är riskfritt att till och med sätta eld på huset, med kvinnan inomhus?

Det jag ska bidra med är att se till att tillsynsmyndigheterna utreder den här skräckhistorien.




.
__________________
Senast redigerad av -ReLoad- 2021-02-08 kl. 07:12.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback