• 1
  • 2
2021-02-11, 09:04
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Hur kan det då komma sig att man på en Windows 7 Ultimate kan installera:
February 9, 2021—KB4601347 (Monthly Rollup), Windows 7 Windows Server 2008 R2 Windows Embedded Standard 7 ESU

Svar: För att man kan, både lagligt och olagligt.

Hur: Man googlar på "Windows 7 Extended Security Updates Eligibility"

Ja fast det där är tilläggsuppdateringar man kan antingen köpa eller som du säger, få tag i olagligt.
När man i dagligt tal pratar om när supporten upphör, menar man standardlivscykeln där man får uppdateringar utan att behöva göra någonting.

Trodde dock detta var självklart att folk visste, och du hade googlat?

https://docs.microsoft.com/en-us/tro...ty-updates-faq
Citera
2021-02-11, 10:04
Medlem
NicePics13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Kanske inte finns några grafik drivrutiner, så man få köra i 640x480 med 16 färger.
För Windows NT 3.1 eller nyare (och Windows 95/98) finns alltid BearWindows Universal VESA/VBE drivrutin.
Citera
2021-02-11, 10:32
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Trodde dock detta var självklart att folk visste, och du hade googlat?

De flesta har ingen susning alls vad gällande uppdateringar. Man behöver inte vara någon haxor för att hänga på mydigitallife.
Citera
2021-02-11, 11:06
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
De flesta har ingen susning alls vad gällande uppdateringar. Man behöver inte vara någon haxor för att hänga på mydigitallife.

Ja men nu är det fortfarande så att jag pratar om den officiella från microsoft upprätthållna livscykeln, så sluta babbla om saker som inte har med det att göra. Jag vet inte hur jag ska förklara det tydligare för någon som tydligen inte vill förstå, så därmed ger jag upp här.
Citera
2021-02-12, 10:48
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
vet inte hur jag ska förklara det tydligare

Jag säger inte emot dig - berättar bara för andra att läsa att om man VILL kan man fortfarande få regelbundna säkerhetsuppdateringar till sin Windows 7. Livet/livscykeln tog inte slut i januari 2020. ;-)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in