2021-01-26, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercurina
Nej. Jag är inte alls på den nivån att jag vill bli totalt fastbunden, mumifierad eller så. Hen kan få binda/sätta cuffs på mina handleder och vrister. Kanske prova en munkavle. Men jag skulle troligen få panik om jag inte kunde uttrycka min ilska på NÅGOT sätt. Och jag vill att min Dom ska vara omhändertagande och stöttande, typ ge beröm om jag lyckas låta bli att bitas eller rivas, snarare än att bryta ner mig på ett elakt sätt.

Låter lite som en "önskelista-sub". "Du får gärna dominera mig, men jag berättar för dig hur det skall gå till."

Dessutom tycker du att dina två tidigare lekpartners var ganska snälla, men att det kanske inte räckte till, samtidigt som du här gör en inskränking till cuffs och kanske en munkavle, mao det som du testade förut. I de flesta doms ögon är detta fö "vanilj-sex med leksak".
Citera
2021-01-26, 22:15
Medlem
Mercurinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasimir
Låter lite som en "önskelista-sub". "Du får gärna dominera mig, men jag berättar för dig hur det skall gå till."

Dessutom tycker du att dina två tidigare lekpartners var ganska snälla, men att det kanske inte räckte till, samtidigt som du här gör en inskränking till cuffs och kanske en munkavle, mao det som du testade förut. I de flesta doms ögon är detta fö "vanilj-sex med leksak".

Jag är så gott som nybörjare och har ingen Top/Dom. Hur ska jag veta exakt var mina gränser går? De gränser jag har satt hittills kanske skulle förändras om jag träffade rätt person och kände mig trygg med hen. Det får framtiden utvisa.

Det är ett jobbigt fenomen att befinna sig någonstans mellan vanilla och kinky. Saker som jag tänder på, gjorde min exman orolig, när vi var gifta. Han förstod inte min hunger efter viss typ av smärta till exempel. Ibland känns det verkligen som en hunger!
Kinkypersoner verkar se min läggning som vanilla.
Personligen tycker jag att det handlar om att respektera en partners gränser, oavsett om man är Dom, sub eller något mitt emellan.
Citera
2021-01-27, 06:02
Moderator
evilhoneys avatar
Du tror inte att det har med att göra att du på ett psykologiskt plan inte törs kapitulera till någon och att det manifesterar sig som ilska?

Har du någonsin träffat en man som du litar på till hundra procent, någon du faktiskt törs lämna över kontrollen till, eller har du bara haft enstaka upplevelser?

För mig låter det snarare som att du inte vet dina egna gränser ännu och inte vet riktigt vad du vill, tillsammans med en otrygghet och att du inte hittat den personen du kan lita på i det här sammanhanget. Det och att du inte vågar släppa taget.

Oroa dig inte så mycket utan låt det utveckla sig med tiden och med dina erfarenheter.
Citera
2021-01-27, 14:03
Medlem
Det bästa är ju att du träffar någon som är på din nivå erfarenhetsmässigt och sedan utvecklas tillsammans med denne.
Citera
2021-02-02, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercurina
Jag är så gott som nybörjare och har ingen Top/Dom. Hur ska jag veta exakt var mina gränser går? De gränser jag har satt hittills kanske skulle förändras om jag träffade rätt person och kände mig trygg med hen. Det får framtiden utvisa.

Det är ett jobbigt fenomen att befinna sig någonstans mellan vanilla och kinky. Saker som jag tänder på, gjorde min exman orolig, när vi var gifta. Han förstod inte min hunger efter viss typ av smärta till exempel. Ibland känns det verkligen som en hunger!
Kinkypersoner verkar se min läggning som vanilla.
Personligen tycker jag att det handlar om att respektera en partners gränser, oavsett om man är Dom, sub eller något mitt emellan.

Man brukar skilja mellan hårda och mjuka gränser. En hård gräns respekteras alltid, att gå över den är ett förtroendebrott, en mjuk gräns är en sådan som kan tänja på, när partner är med på det. En mjuk gräns kan tex vara användning av en typ av leksak (paddle, piska), som kan komma till användning andå när rätt tillfälle ges. Stoppord bör dock alltid beaktas till 100%.

Att kinkypersoner ser din läggning som vanilla beror nog på att det har blivit lite "en vogue" att leka med cuffs, rep och dyl, men att många har inte detta som genuin läggning, utan vill fräsch upp sexlivet lite och berätta for kompisen att de numera är bdsm:are.

Det finns fö personer som är varken dom eller sub, utan kan, beroende på situationen, agera i den ena eller andra riktningen, sk switchers.
Citera
2021-02-02, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Det bästa är ju att du träffar någon som är på din nivå erfarenhetsmässigt och sedan utvecklas tillsammans med denne.

Det kan fungera, men det finns förstås även en risk att denne person förstör en del genom "klantigt" beteende. Även i BDSM kontext är inte all smärta "rätt" och den dominerande parten måste vara extrem lyhörd på signalerna från den undergivna. En kanske grov förenkling, men jag skulle inte vilja lära mig att köra bil av en person på samma nivå erfarenhetsmässigt.
Citera
2021-02-02, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kasimir
Det kan fungera, men det finns förstås även en risk att denne person förstör en del genom "klantigt" beteende. Även i BDSM kontext är inte all smärta "rätt" och den dominerande parten måste vara extrem lyhörd på signalerna från den undergivna. En kanske grov förenkling, men jag skulle inte vilja lära mig att köra bil av en person på samma nivå erfarenhetsmässigt.

Risken finns även med en erfaren dom som kör sitt race och inte lyssnar. Och om den udnergivne inte vet vad den vill så är risken överhängande att det blir fel tills vilken dom det än kan vara har lärt sig vad den undergivna klarar och inte. Och en erfaren om är mer benägen att dumpa personen om den inte lever upp till dennes nivå. Det är ofta så övergrepp sker i BDSM sammanhang. Den dominante vill mer än den undergivne och den undergivne vill inte bli lämnad så går med på saker den inte vill etc etc.

Köra bil och BDSM är inte samma sak. Med din logik kommer det aldrig komma nya erfarna dominanta heller eftersom ingen vill låta dem utvecklas utan att bli dominerade från botten.
Citera
2021-02-03, 09:23
Medlem
ArneSthlms avatar
Som jag ser det är den springande punkten hur du reagerar på att inte bli lyssnad på. När du "klöser tillbaka" och din partner struntar i dina blottade huggtänder. Hur skulle TS reagera om en dom t ex tog i ännu hårdare och tvingade dig att fortsätta leken. Alternativt om han avbryter leken helt och lugnt förklarar att han inte accepterar din fånerier och att du får gå till köket och diska och komma tillbaka när du har tänkt på vem som bestämmer? Skulle du enbart tappa lust och bli förbannad i något av ovanstående scenarior så är du inte en brat och borde leka väldigt försiktigt med BDSM lekar.
Citera
2021-02-09, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Risken finns även med en erfaren dom som kör sitt race och inte lyssnar. Och om den udnergivne inte vet vad den vill så är risken överhängande att det blir fel tills vilken dom det än kan vara har lärt sig vad den undergivna klarar och inte. Och en erfaren om är mer benägen att dumpa personen om den inte lever upp till dennes nivå. Det är ofta så övergrepp sker i BDSM sammanhang. Den dominante vill mer än den undergivne och den undergivne vill inte bli lämnad så går med på saker den inte vill etc etc.

Köra bil och BDSM är inte samma sak. Med din logik kommer det aldrig komma nya erfarna dominanta heller eftersom ingen vill låta dem utvecklas utan att bli dominerade från botten.

En erfaren dom som kör sitt race är inte erfaren i mina ögon, eftersom lyhördhet och erfarenhet bör gå hand i hand. Men du har rätt, saker kan gå fel i den konstellationen också.

Att BSDM och bilkörning inte är samma sak är jag väl medveten om. Jag har inte heller sagt att man inte kan utvecklas tillsammans, men att det finns en risk med detta. Om båda parterna hanterar detta rätt kan det dock bli en gemensam resa som är givande för alla involverade.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in