2026-05-05, 11:41
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Har öresfonden kvar innehavet i Nordic Flanges Group eller åkte de ut i samband med den omvända spliten 1:100 för ett drygt år sen?

Flänsgruppen blev hur som helst fredagens stora vinnare efter att ha lämnat en årsrapport som skickade upp aktiekursen inte mindre än 98 %.

(här hade dysterkvisten genast tillagt att aktien har gått ned 99,2 % sen starten, men såna är ju inte vi)

Fonden är kvar, de kommer ner under kronan igen så småningom
..
Citera
2026-05-21, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Tänk att det är så lätt att bli rik
Upp till 18.5 kronor per aktie i morse, var du med på raketresan? Jag sålde inte men är uppe 40% vid dagsslut
Citera
2026-05-21, 19:01
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitewin
Upp till 18.5 kronor per aktie i morse, var du med på raketresan? Jag sålde inte men är uppe 40% vid dagsslut
Bara att gratulera, helt galet Jag hade en del i Oasmia, de hade varit värda sjusiffrigt idag vid peaken Kul, glad för din skull
Citera
2026-05-22, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Svåra val!

Ett av fondens kärninnehav, Nordic Flanges Group, A.K.A. "Flänsgänget" har genom dtiftigt agerande hos företagsledningen stigit från 11 öre till 11 kronor!

Ska vi utesluta aktien ifrån fonden eller avvakta att kursen ånyo går under en krona?

Och är det någon som har tips på nya bojsänken att ta in i fonden? Det ger enorm stabilitet och tyngd åt fonden att den är baserad på aktier som ligger stabilt på botten och inte flyger iväg som skrämda fiskmåsar när det kommer positiva börsnyheter!

Då borde Hexicon passa in bra i portföljen, i dubbel bemärkelse. Dom förankrar sina havsbaserade vindkraftverk med stora bojsänken. Den handlades för 3.75 i början, för att sjunka sakta ner till botten på 10 öre. Köpte ett gäng på 11 öre, stängde idag på 21,3 öre. Men den kanske inte passar in i fonden då den har stor potential att gå uppåt istället för ner i avgrundens djup!
Citera
2026-05-23, 08:36
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoCashAsh
Då borde Hexicon passa in bra i portföljen, i dubbel bemärkelse. Dom förankrar sina havsbaserade vindkraftverk med stora bojsänken. Den handlades för 3.75 i början, för att sjunka sakta ner till botten på 10 öre. Köpte ett gäng på 11 öre, stängde idag på 21,3 öre. Men den kanske inte passar in i fonden då den har stor potential att gå uppåt istället för ner i avgrundens djup!

Den tar vi in på tisdag!
Samtliga fondens innehav har enorma potentialer!

Och klart vi ska ha ett bolag som i ordets rätta bemärkelse är ett riktigt bojsänke!
Citera
2026-05-26, 19:14
Medlem
Citat:
Öresfonden FBÖ25 har nu klivit in som ägare i Obducat och kontrollerar 75 aktier.
Det är oerhört svårt att avstå att investera i ett bolag som prestetat så bra som bara 99,5% nedgång på börsen!
Obducat är fondens senaste kronjuvel, började dagen på 1.2 kr och slutade på 1.045. Grattis till alla! (jag sålde för 0.7 för 200kr i vinst, kunde ha fått mycket mer om jag höll kvar)
Uppgången är så hög att nu är nedgången bara -98.76%!
Citera
2026-05-26, 20:55
Medlem
auto-fellatios avatar
Är detta nåt man kan gå med i hos mäklaren och pyttsa in pengar som i en riktig fond?

Eller nån social funktion på sidan man kan gå med i så automatföljs nåt slags innehav i den egna depån?

Eller får man helt enkelt manuellt följa och köpa och sälja?

Fattar inte riktigt 😂
Citera
2026-05-26, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av auto-fellatio
Är detta nåt man kan gå med i hos mäklaren och pyttsa in pengar som i en riktig fond?

Eller nån social funktion på sidan man kan gå med i så automatföljs nåt slags innehav i den egna depån?

Fattar inte riktigt 😂
Nej, du får köpa dessa aktier själva men du kan göra som jag, starta ett ISK-konto på Nordnet, kalla det för öresfonden, köp alla aktier för 40-100 spänn (beroende på hur mycket du vill spendera, hitta Öresfonden där som du kan följa och så rekommenderar jag att du läser tråden från start, den är hysterisk rolig.
Citera
2026-05-27, 10:51
Medlem
Citat:
Den tar vi in på tisdag!
Samtliga fondens innehav har enorma potentialer!

Och klart vi ska ha ett bolag som i ordets rätta bemärkelse är ett riktigt bojsänke!

Snurrar på bra just nu, drygt 17% upp denna vecka hittills!
Dom tackade nej till ett bud på 1.50 för ett antal månadere sen, så den kanske fortsätter upp ett tag till.
Citera
2026-05-27, 13:09
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

Fattar inte riktigt 😂

Ah! Nä man måste köpa aktierna själv! Du kan följa öresfonden hos Nordnet / Shareville.
Öresfonden FBÖ25 är till för att visa hur det går när man investerar i hopplösa bolag som trots att de aldrig levererar har fans som tror sig ha gjort sitt livs klipp i aktien!

En najoritet av bolagen har sedan fonden klev in rusat för att sedan sjjnka ihop igen. Sannolikt är det pump and dump av influensers vi sett.

Och fonden har även tackat nej till över 50 erbjudanden om att skotta in pengar i nyemissioner.
Citera
2026-05-27, 14:39
Medlem
auto-fellatios avatar
Citat:
Ah! Nä man måste köpa aktierna själv! Du kan följa öresfonden hos Nordnet / Shareville.
Öresfonden FBÖ25 är till för att visa hur det går när man investerar i hopplösa bolag som trots att de aldrig levererar har fans som tror sig ha gjort sitt livs klipp i aktien!

En najoritet av bolagen har sedan fonden klev in rusat för att sedan sjjnka ihop igen. Sannolikt är det pump and dump av influensers vi sett.

Och fonden har även tackat nej till över 50 erbjudanden om att skotta in pengar i nyemissioner.

Hopplösa?!

Fallhöjden är ju otroligt låg samtidigt som de kan stiga mer än de dyra. Är ju nästan omöjligt att förlora mer än några ören 😂

Nu ska jag gå och kolla hur mina Azimuth ligger till. Borde ju vara halvvägs till Jupiter nu 😉
Citera
2026-05-27, 15:07
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Hopplösa?!

Fallhöjden är ju otroligt låg samtidigt som de kan stiga mer än de dyra. Är ju nästan omöjligt att förlora mer än några ören 😂

Nu ska jag gå och kolla hur mina Azimuth ligger till. Borde ju vara halvvägs till Jupiter nu 😉

Fallhöjden är inte att underskatta!
En aktie som rasat 90% rasar ofta 90% till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in