2021-01-22, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Ännu mer talande är att de flesta som försökt svara inte svarat med egna resonemang, utan med länkar till / citat av andras åsikter.

Varpå en ny sån här tråd dyker upp imorgon därför att sekten aldrig läser artiklarna. Öppnar länkarna. Och tar del av åsikter utanför eko kammaren...

Hur många liknande trådar har vi inte sett sedan Trump förlorade valet i november
Citera
2021-01-22, 16:51
Medlem
MFGAs avatar
Konrekt så tror jag att Trump kritiserades mestadels för att han avvek från normen. Hans enkla och icke-diplomatiska sätt stack i ögonen på världens alla lättkränkta människor. Särskilt då dessa med tiden vant sig vid riktiga mildsåsledare.
Citera
2021-01-22, 16:55
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Att hata nån och kalla nån för racist och facist, det är bara en strategi som vänstern vet fungerar.

Det var precis samma med George W Bush, han utsattes för precis sama hat som Trump och precis lika mycket hat som nästa Republikanska presidentkandidat kommer att bli.

Mot Brett Kavanaugh och Amy Coney Barrett användes också samma taktik.

Jag förstår vart du vill komma, men jag tycker mig kunna se en väldigt avgörande skillnad gentemot fallen George W Bush, Brett Kavanaugh och Amy Coney Barrett.

Jag såg aldrig att Flashback-trådar om Bush, Kavanaugh eller Coney Barrett fylldes av folk som hyllade dem över allt annat, och samtidigt var sådana som i var och vartannat inlägg skrev om "vita rasens" kamp mot övertagande av "negrer", eller hyllningar till "Adolf Hitlers insiktsfulla tankar om det judiska globala väldet". Sådant är det fyllt om i varenda tråd om Trump.

Så något annat måste det vara med Trumps retorik som träffar mitt i prick hos sådana typer av användare, eller hur?
Citera
2021-01-22, 17:12
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Detta verkar vara en konspiration som många kör på. Jag köper inte detta, har svårt att se att detta kan orkestreras så väl.
I Polen gav dem oss Walensa, stark varvsarbetare som stod upp mot USSSR.. Bara att han var avlönad info/mullvad sen 20 år av dessa.. Precis som Trump, Åkesson, Kasselstrand mfl så är det en gammal KGB teknik kallad "maskirovka"...

"Det spelar ingen roll vem dom röstar på, dom röstar alltid på oss!" - Josef Stalin
Citera
2021-01-22, 17:23
Medlem
Trump spelade framgångsrikt alla högerpopulistiska kort, inklusive nepotism och korruption.

Det är ganska ointressant att diskutera varför folk tycker illa om honom. Det märkliga är ju att folk uppenbarligen avgudar honom. Varför det?
Citera
2021-01-22, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
Chuck Schumer ska i dag i senaten sagt att Donald Trump ”incited the erection” istället för ”incited the insurrection” against the USA.
https://mobile.twitter.com/DailyCaller/status/1352637772851535873

Han kanske håller på att bli dement som senile Joe Biden
Citera
2021-01-22, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Jag försöker genuint förstå detta. Sedan dag ett har media tillsammans med deras zombie-konsumenter hatat Trump. Alltså på riktigt hatat. De pratade om riksrätt en timme efter att han blev insvuren, innan han ens hade hunnit ta två andetag som president. Allt som Trump gjorde, oavsett om det var positivt eller negativt, rapporterades med en oerhört negativ underton. Jag kan minnas EN ENDA GÅNG då Trump fick positiv kritik av media, och det var när han, helt dåraktigt, skickade 60 missiler mot Syrien 2017. Då började media prata om att detta var det mest "president-aktiga" han gjort. Alltså att bomba ett annat land.

Många Trump-trådar blir helt nedsmutsade av NPC-armen här på detta forum. Alla vet vilka det är. Jag skickar en vädjan till er, snälla, ska ni skriva här så förstör inte tråden. I den här tråden ska vi alltså försöka redogöra för de konkreta sakerna som Trump gjorde som gjorde att han var så hatad.

Håll god ton.

Han störde Djävulens plan, slängde in grus i Satans maskineri.

Det är så OTROLIGT tydligt hur massmedia helt ogenerat ljög dag in och dag ut. Jag har sagt det så många gånger förut, men ta bara några av de större dreven mot honom där han påstås ha sagt något, och titta sedan på hans presskonferens där han ska ha sagt det så ser du vilken otrolig brist på respekt för sitt yrke den stora majoriteten av journalister har. De är Satans tjänare. Som någon tidigare skrev: propaganda fungerar, massmedia är bara maktelitens förlängda arm.

TITTA på de oklippta presskonferenserna och talen och see for yourself. Men det tar ju lite tid, och folk orkar inte sätta Sig in i det. Vilket är helt förståeligt. Det är så eländigt.

Politik har jag gett upp. Ends sättet vi Kan rädda oss själva är genom den Heliga Anden.

Tack Gud för att du bär mig när jag inte Kan gå. Tack fòr den styrka och den frid du fyller mig med. Amen!
Citera
2021-01-22, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag förstår vart du vill komma, men jag tycker mig kunna se en väldigt avgörande skillnad gentemot fallen George W Bush, Brett Kavanaugh och Amy Coney Barrett.

Jag såg aldrig att Flashback-trådar om Bush, Kavanaugh eller Coney Barrett fylldes av folk som hyllade dem över allt annat, och samtidigt var sådana som i var och vartannat inlägg skrev om "vita rasens" kamp mot övertagande av "negrer", eller hyllningar till "Adolf Hitlers insiktsfulla tankar om det judiska globala väldet". Sådant är det fyllt om i varenda tråd om Trump.

Så något annat måste det vara med Trumps retorik som träffar mitt i prick hos sådana typer av användare, eller hur?

Väldigt insiktsfullt.

Trådar som behandlar Donald Trumps personlighet eller karaktär är välbefolkade med människor som identifierar sig med Trump. Och det kulturkrig han för. Mot "de andra"

På samma sätt som trådarna i aktuella brottsforat fylls med människor som egentligen är där för att föra ett krig mot "de andra"
Och debattera etnicitet istället för själva brottsutredningen.

Jag välkomnar fler trådar om Donald Trumps legislative accomplishments. Gärna flera år senare med.
För och nackdelar.
Tex
Tex hans motstånd mot open skies fördraget
Pacific treaty.
Eller clean water act.

Men då behöver vi alla tala klarspråk. Och acceptera några objektiva sanningar.

All media är inte fake news
Donald Trump hade polarisering som strategi
Livet går inte ut på att demonisersa invandrare och flator
Alla Trump kritiker är inte Hillary Clinton fans.
Med mera med mera
Citera
2021-01-22, 18:40
Medlem
volvo 240s avatar
Jag undrar detsamma. Karln har ju inte gjort något farligt eller extremt. Men NPC-folk och de med TDS verkar tro att han hållt på som Hitler. Man får aldrig några vettiga exempel när man frågar heller, bar att de ogillar honom och hans personlighet. Själv älskar jag honom och hans personlighet. Han har varit en fantastisk president, 3´.6% arbetslöshet medan Obama sade att det är omöjligtatt få mindre än 7%. Hade inte kinaviruset kommit ahde han lätt blivit omvald.
Citera
2021-01-22, 18:50
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Jag undrar detsamma. Karln har ju inte gjort något farligt eller extremt. Men NPC-folk och de med TDS verkar tro att han hållt på som Hitler. Man får aldrig några vettiga exempel när man frågar heller, bar att de ogillar honom och hans personlighet. Själv älskar jag honom och hans personlighet. Han har varit en fantastisk president, 3´.6% arbetslöshet medan Obama sade att det är omöjligtatt få mindre än 7%. Hade inte kinaviruset kommit ahde han lätt blivit omvald.

Haha, vad fan pratar du om "Obama sade att det är omöjligtatt få mindre än 7%". Vilken "sida" har du läst det på

Officiell och tillgänglig statistik är att arbetslösheten i USA var 4.7% när Obama lämnade över. När Obama tillträdde var den 7.8% och stigande, men det berodde ju på finanskrisen som inträffade strax innan Obama tog över.

Trump har sänkt den ytterligare en dryg procentenhet men för priset av mycket höga budgetunderskott.

https://www.bls.gov/charts/employment-situation/civilian-unemployment-rate.htm

Allt blir lättare om man håller sig till fakta.
Citera
2021-01-22, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Jag förlitar mig på veteran journalisten Leslie Stahl som träffade Donald 2 veckor innan han blev president.

När kamerorna släcktes så sa han till henne
"vet du varför jag kallar er för enemy of the people och fake news?
Så att ingen av mina följare kommer lita på er när ni skriver kritiska artiklar om mig."

Medierna började väl skriva negativa saker om han innan han kallade dom fake news?
Citera
2021-01-22, 18:56
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240

The jobless rate steadily declined from 10 percent in 2010 to 4.7 percent, when Obama left office in January 2017, although as the chart attests, there were a few minor hiccups along the way.
https://www.tampabay.com/opinion/2020/10/23/a-chart-of-unemployment-under-trump-and-obama-tells-quite-a-tale-column/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in