2021-09-09, 20:05
Avslutad
Företaget berättar att intäkterna ökat med 25%. Efter börsen stängt tappar aktien 15% i värde. Vid öppning går den tillbaka upp som om inget har hänt.

Märkligt… Det är nästan som om priset manipuleras och retail inte säljer 🤔

Vad tror ni det kan bero på?
Citera
2021-09-09, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Jag ville bara veta varför han trodde på nedgång efter att ha kikat på rapporten.
För att mönstret varit så. Rapport och det har varit kraftigt kursfall.
Konstigt nog verkar det inte bli så den här gången. Stänger på grönt vad det verkar.
Citera
2021-09-09, 22:07
Medlem
Nähä verkar som att det blev 0,02% röd stängning. 7,2 mille volym. Hmm föll väl 15-20 % förra rapporten vill jag minnas. Verkar som att aktieägarna Hodl:ar aktien.
Citera
2021-09-09, 22:36
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Nähä verkar som att det blev 0,02% röd stängning. 7,2 mille volym. Hmm föll väl 15-20 % förra rapporten vill jag minnas. Verkar som att aktieägarna Hodl:ar aktien.

Nere och surrade vid $180 för att stänga strax under $200. Inte illa pinkat.
Citera
2021-09-11, 02:21
Medlem
På Marketwatch har % of float shorted ökat från 11,99 till 12,40%
Citera
2021-09-12, 21:38
Medlem
Vad tror vi om kommande veckan?! Kan någon förklara vad som hänt under helgen, Wallstreetbets, GME och Superstonk har gått banans på Reddit hela helgen.

Jag fattar dock ej varför, man har hittat ett dokument som visar att Short selling va stort problem 2004, och sec blundade redan då.

Man har också kunnat bevisa att Yahoo finance manipulerar siffrorna för Jänkarna. Om de som bor i USA använder VPN och surfar runt på Yahoo så får det helt andra P/E-tal bland annat. Helt jävla otroligt.

Sedan vaknade Dr Murry (stavning) på Twitter och hela internet har nu gått man ur huse. Någon som kan förklara lite mer pedagogiskt för en flat brained apa.
Senast redigerad av Jonny.Boj 2021-09-12 kl. 21:40.
Citera
2021-09-12, 21:58
Medlem
barbiecues avatar
https://www.reddit.com/r/Superstonk/comments/pmj9yk/i_found_the_entire_naked_shorting_game_plan/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=ioss mf

Längesen man såg nåt så rewardat sen DFVs glansdagar. En instruktion från en insider från 2004 på hur de hamrar ner priset till peanuts tills aktieägarna ger upp, typ?

Veckan har potential att bli trevlig!
Citera
2021-09-12, 22:13
Medlem
Wretch32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Vad tror vi om kommande veckan?! Kan någon förklara vad som hänt under helgen, Wallstreetbets, GME och Superstonk har gått banans på Reddit hela helgen.

Jag fattar dock ej varför, man har hittat ett dokument som visar att Short selling va stort problem 2004, och sec blundade redan då.

Man har också kunnat bevisa att Yahoo finance manipulerar siffrorna för Jänkarna. Om de som bor i USA använder VPN och surfar runt på Yahoo så får det helt andra P/E-tal bland annat. Helt jävla otroligt.

Sedan vaknade Dr Murry (stavning) på Twitter och hela internet har nu gått man ur huse. Någon som kan förklara lite mer pedagogiskt för en flat brained apa.

Dr. Michael J Burry, legendaren som förutsåg 2008 kraschen.

Har du inte sett The Big Short min vän?

Med Vänliga Hälsningar
Citera
2021-09-12, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32
Dr. Michael J Burry, legendaren som förutsåg 2008 kraschen.

Har du inte sett The Big Short min vän?

Med Vänliga Hälsningar

Jag har tyvärr missat den, jag drog dock ner en 2160p version som ligger på hårddisken, har dock inte blivit av att jag tittat. Jag hade en ambition att kolla den med sambon men hon har noll intresse utav hela GME sagan. Jag får ta o kolla den de närmsta veckan då, speciellt nu när det börjar brinna i knuten.

För övrigt snubblade jag över denna hemsidan:
https://fliphtml5.com/bookcase/kosyg

Här finns alla DDs / info / fakta om hela GME sagan i PDF-format. Så man kan läsa all information som en bok i handen. Rekomenderas.

EDIT: Vill tillägga att ni skall ta info från sidan ovan med en stor nypa salt. Bilda dig en egen uppfattning/sök fakta och var källkritisk.
Senast redigerad av Jonny.Boj 2021-09-12 kl. 22:32.
Citera
2021-09-13, 17:11
Medlem
En dag i sidled vad det verkar. Grön åtminstone med sisådär 2%
Citera
2021-09-13, 18:34
Medlem
Cutenesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj

Det handlar till stor del om den uppdaterade floatsiffran från Yahoo Finance bland annat som är uppe i 249.51M som konfirmerar vår tes.
Citera
2021-09-13, 19:35
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
En dag i sidled vad det verkar. Grön åtminstone med sisådär 2%

Fortfarande sidled, +8%.
Nu väntar vi bara på att det skall börja rasa uppåt riktigt ordentligt.
Senast redigerad av Lagerkommandant 2021-09-13 kl. 19:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in