2026-01-11, 11:55
Medlem
Ja. Efter melantonin är antihistaminer vårdens favorit att dela ut vid sömnbesvär. Aldrig bra idé att säga man fått receptbelagd medicin av någon annan dock. Du har sömnproblem och blivit tipsad om Lerigigan, helt okontroversiellt. Skönt det fungerar för dig. Är inte farligt att använda regelbundet men effekten kan avta.
Citera
2026-01-11, 16:04
Medlem
Port-charlottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Är det lätt att få Lergigan utskrivet mot sömnbesvär? Jag fick några piller av en vän och jag däckade och sov bra den natten.
Skulle nästan våga säga att det är en av de lättaste medicinerna att få utskrivet, kan tom vara så lätt att de skriver ut det över telefon
Citera
2026-01-11, 16:07
Avstängd
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Port-charlotte
Skulle nästan våga säga att det är en av de lättaste medicinerna att få utskrivet, kan tom vara så lätt att de skriver ut det över telefon

Perfekt! Tack!

Jag ska testa få tag i det via en nätdoktor isf.
Citera
2026-01-23, 23:43
Medlem
Kan bara svara från mitt tycke som inte tagit ett gäng olika preparat.

Bakgrund: driver framgångsrikt företag inom bygg ~20 anställda, hektisk vardag. På Slut tampen på mitt och mitt ex förhållande till krävande jobb 14-18h per dag så kunde jag till slut inte somna öht om jag hade viktiga saker bokade på morgonen. Fick legrigan utskrivet när jag var vaken i drygt 50h och i princip bara jobbat. Vänt på kudden utan att somna på 3h. Första kvällen med legrigan (apotekaren tyckte de var barn dos utskrivet och höjde ögonbrynen) så pirrade det så skönt i kroppen och jag har aldrig sovit bättre.

Tog det en period, sen var min rekommendation vid behov. Fick rätsida på mycket och 2 år senare så återfaller jag i sömnlöst mönster, hamnar i en dvala mellan sovandes och vaken, och kan ligga i den dvalan länge. Resulterar i att jag sover förbi larm, möten och mitt företag. Kom på att burken är kvar och testade nästa natt (2år senare) fungerar kanon, perfekt vid behov för sömnen. När man bara behöver lite instöttning i sömnen. Pirret i kroppen är ju magiskt. Men har lätt till ”restlessleggs” så foten rycker obekvämt 2 dagar senare.

Ingen som helst hangover dagen efter, är pigg , alert och glad 0500.
Citera
2026-04-04, 03:11
Medlem
Svackos avatar
Började med Lergigan igår började med 25mg och kände att efter 2 timmar att jag blev jätte pigg så väntade 2 timmar till och tog en till så alltså 50mg totalt klockan är 03:07 och är inte ett dugg trött ?
Blev ju typ tröttare utan medicinen har 50mg utskrivet om dagen. Är de någon annan som har detta problemet? Varför blir man pigg på de fick de utskrivet för ångest/oro till natten så jag kan koppla av men känner att ögonen är trötta men huvudet är pigg :/ tog ju de för o somna tidigt men aja , vill inte heller ta mer efter vad jag läst om att man kan få hallucinationer
Citera
2026-04-05, 09:41
Medlem
AIAdventurers avatar
Lergigan är bra. Men jag utvecklade tolerans mot dem och tog 10 st 25 mg per dag och det var inte läkaren så förtjust när han räknade ut det. Blev av med lergiganen när de satte in Buspiron men Buspironen fungerar så bra så det gör inget.
Citera
2026-04-05, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galentoppen
Kan bara svara från mitt tycke som inte tagit ett gäng olika preparat.

Bakgrund: driver framgångsrikt företag inom bygg ~20 anställda, hektisk vardag. På Slut tampen på mitt och mitt ex förhållande till krävande jobb 14-18h per dag så kunde jag till slut inte somna öht om jag hade viktiga saker bokade på morgonen. Fick legrigan utskrivet när jag var vaken i drygt 50h och i princip bara jobbat. Vänt på kudden utan att somna på 3h. Första kvällen med legrigan (apotekaren tyckte de var barn dos utskrivet och höjde ögonbrynen) så pirrade det så skönt i kroppen och jag har aldrig sovit bättre.

Tog det en period, sen var min rekommendation vid behov. Fick rätsida på mycket och 2 år senare så återfaller jag i sömnlöst mönster, hamnar i en dvala mellan sovandes och vaken, och kan ligga i den dvalan länge. Resulterar i att jag sover förbi larm, möten och mitt företag. Kom på att burken är kvar och testade nästa natt (2år senare) fungerar kanon, perfekt vid behov för sömnen. När man bara behöver lite instöttning i sömnen. Pirret i kroppen är ju magiskt. Men har lätt till ”restlessleggs” så foten rycker obekvämt 2 dagar senare.

Ingen som helst hangover dagen efter, är pigg , alert och glad 0500.
Du tillhör en liten skala som känner dig pigg på Lergigan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in