Citat:
Ursprungligen postat av
hybridvarantant
Vad vill du med att först svara och sedan lämna diskussionen? Vill du sälja vägledning via e-post istället?
Jag har gjort detta i många år utan att ta betalt.
Har dock hänt att jag fått donationer, även om jag personligen inte bryr mig om pengar.
Då jag redan har mat, vatten samt tak över huvudet och inte några mer begär.
Trots att pengar inte har något värde för mig, så nekar jag inte donationer.
Enbart eftersom att det ger mig möjlighet att erbjuda en bättre service.
Pengar är en energi, när jag tar emot det i form av en gåva.
Så öppnar många möjligheter för den som ger mig det.
Då mitt ansvar blir att svara med ett rättvist utbyte utav energi tillbaka.
Personen behöver inte längre ha personlig utveckling som är större än den förståelse den besitter.
(Vilket gör att jag åtgärdar detta frivilligt, "som en tjänst till Universum." = indirekt tjänst till mig själv)
Begränsningen är inte där längre, nu har personen betalat och förtjänar en större förståelse oavsett om det finns en korrigering att göra. Det hela är en mycket mer intressant dynamik.
Hur kommer personen hantera det jag ger den? Vad kommer den göra utav det?
Visdom är heligt, du kan inte dela med dig utav den hur som helst.
Det är först när du har någon typ utav användning utav den, som det blir aktuellt att du tar emot den från första början.
Det kräver även att du inte delar med dig utav den godtyckligt, för att Universum känner av dina intentioner, med andra ord så får du den aldrig från första början om du inte kan hantera den.
Det är en process där du bevisar inför existensen att du går att lita på med esoterisk kunskap.
Det är en process där du växer, så länge du kommunicerar med, och ser till att implementera "Universums" balans.
(Större delen utav meddelandet är inte menat till dig. Menar inget personligt, syftar mer på att det mesta är total nonsens i din värld och att jag är införstådd med det.)