2024-11-25, 23:32
Medlem
Badassmfokas avatar
Köpte nyss lite, kul tråd.
Citera
2024-12-01, 17:46
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Vid vilken nivå kliver du av tåget?
Citat:
Polkadot 2.0 to Launch in Q1 2025, Development at Final Stages
Polkadot 2.0 represents a significant upgrade of the Polkadot network, introducing technical advancements to enhance scalability, flexibility, and accessibility for developers.

According to Parity Technologies, the upgrade will have three key features – Async Backing, Agile Coretime, and Elastic Scaling.

The first two features have been successfully implemented in the network. The team is currently working on Elastic Scaling ahead of its Q1 2025 launch.
https://beincrypto.com/polkadot-upgrade-to-launch-q1-2025/

Tror Gavin Wood förklarade uppgraderingen som att om dom tidigare sålde Ägg, Mjöl och Mjök separat så kommer dom med denna uppgradering även kunna sälja färdiga pannkakor för dom som hellre vill ha det.
...vad det nu betyder

Så för att svara på din fråga så tror jag vi kan förvänta oss en skjuts i priset inför denna launch, vilket jag kommer utnyttja för att börja skala ur stora delar av min gamla position och gissningvis rulla in i BTC istället.
Möjligt att jag behåller 1/5 -del eller något som får rida.

Iaf så länge det inte kommer andra nyheter som får mig att tro att Polkadot is the shit för framtiden, vilket jag har svårt att se.
Senast redigerad av Leaston 2024-12-01 kl. 17:49.
Citera
2024-12-04, 13:31
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Tror Gavin Wood förklarade uppgraderingen som att om dom tidigare sålde Ägg, Mjöl och Mjök separat så kommer dom med denna uppgradering även kunna sälja färdiga pannkakor för dom som hellre vill ha det.
...vad det nu betyder

Så för att svara på din fråga så tror jag vi kan förvänta oss en skjuts i priset inför denna launch, vilket jag kommer utnyttja för att börja skala ur stora delar av min gamla position och gissningvis rulla in i BTC istället.
Möjligt att jag behåller 1/5 -del eller något som får rida.

Iaf så länge det inte kommer andra nyheter som får mig att tro att Polkadot is the shit för framtiden, vilket jag har svårt att se.
Ligger på plus äntligen men känner mig gready så jag skitar på TP1 strax innan $16 och TP2 innan $24 baserat på Fib Retracement.
Så får vi se om jag behåller en minimal del som får rida vidare.

https://i.imgur.com/0Y5d7EZ.png
Senast redigerad av Leaston 2024-12-04 kl. 13:52.
Citera
2024-12-09, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Har du en 9x long på 2000st DOTsedan 4.30 så är dina 8600 dollar nu värda 102600 dollar (minus vinstskatt) när priset på DOT nyss var uppe i $10.

Du bör ju ha fått dina pengar tillbaka + ränta...?

Givetvis. Men det finns mer DOT i säcken som är något under vatten.
Citera
2025-02-01, 04:16
Medlem
21Shares files with SEC for spot Polkadot ETF..
https://cointelegraph.com/news/21shares-filing-spot-polkadot-etf-united-states-sec
Citera
2025-02-01, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyber500
21Shares files with SEC for spot Polkadot ETF..
https://cointelegraph.com/news/21shares-filing-spot-polkadot-etf-united-states-sec
De kunde ju passat på när Polkadot var relevant.

Den troligaste utvecklingen närmsta 3-4 åren är att Polkadot lånar security av Ethereum, det vill säga blir någon form av L2 eller liknande. Välkommen tillbaka GW. Detta skakar helt om kortleken vad gäller värdering av DOT.

Den näst troligaste utvecklingen är att projektet är över, vilket innebär att värderingen av DOT går mot ~0.

Det finns mer eller mindre ingen tredje utveckling - det vore en black swan.

EDIT: iof finns det kulumativa utvecklingar som vore otroliga men inte är black swans, tex: 1) Bitcoin utvecklas med e.g. op-codes + 2) Polkadot lånar security av Bitcoin.

Värt att nämna för intelektuell ärlighet men har mindre betydelse för värderingen av DOT (eftersom utfallen är så väldigt osannolika)
Senast redigerad av sebastianlarsson2 2025-02-01 kl. 22:52.
Citera
2025-02-03, 06:37
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juniorobserver
Ja ni, det var ju så jävla deppigt där ett tag; satte därför en 9x long med 2000 DOT från 4.30... - nu rider vi det här till Valhalla.

Sic erat scriptum.

Blev det margincall inatt eller är positionen fortfarande vid liv? 😬
Citera
2025-03-24, 19:56
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Grafen börjar att bli intressant. Kan priset kravla sig över den närmaste gröna motståndsnivån förväntar jag mig en ripp till 16-19usd tämligen omgående. (ljusröda området)
Så länge priset befinner sig under den gröna motståndsnivån är det här tyvärr fortfarande bara konsolidering i en range.

Graf M: https://ibb.co/N1wbsn7

Facit: https://ibb.co/vv3fcgTx
Citera
2025-03-24, 23:08
Medlem
Citat:
Facit: https://ibb.co/vv3fcgTx
Apor analyserar: "ooooh, ooooh, vad ska hända? Jag vet inte!!! OoHh jag vet inte exakt.. men jag ser ett streck här! Så spännande! Det nog ett viktigt streck! Det tror jag nog, för det känns så i kroppen!"

Sebastianlarsson: "hej vännen, du sitter och petar på en död fågel och spekulerar om hur den kommer flyga."

Apan: "ooooh, men oooh, vi tittar bara på detta olika! Jag ser streck! Kanske en triangel till och med! Ser du!? En triangel!"

Sebastianlarsson: "Det är en död fågel. Den kan hitta en annan funktion, men den kommer inte plötsligt börja flyga."

Apan: "men det vet väl inte du? Och oooh nu ser jag mer trianglar, och nästan en rektangel!"

Sebastianlarsson: "Du är ju efterbliven. Kan du läsa vad jag skriver, det är en död fågel. Den kanske kan göra saker men den kommer inte flyga."

Apan: "ooooooh, personangrepp, det blir så när man inte har riktiga come backs va?? Och inte ser strecken??"
Citera
2025-03-24, 23:57
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Apor analyserar: "ooooh, ooooh, vad ska hända? Jag vet inte!!! OoHh jag vet inte exakt.. men jag ser ett streck här! Så spännande! Det nog ett viktigt streck! Det tror jag nog, för det känns så i kroppen!"

Sebastianlarsson: "hej vännen, du sitter och petar på en död fågel och spekulerar om hur den kommer flyga."

Apan: "ooooh, men oooh, vi tittar bara på detta olika! Jag ser streck! Kanske en triangel till och med! Ser du!? En triangel!"

Sebastianlarsson: "Det är en död fågel. Den kan hitta en annan funktion, men den kommer inte plötsligt börja flyga."

Apan: "men det vet väl inte du? Och oooh nu ser jag mer trianglar, och nästan en rektangel!"

Sebastianlarsson: "Du är ju efterbliven. Kan du läsa vad jag skriver, det är en död fågel. Den kanske kan göra saker men den kommer inte flyga."

Apan: "ooooooh, personangrepp, det blir så när man inte har riktiga come backs va?? Och inte ser strecken??"

Insåg innan idag att du bara är en simpel shitcoin-hodlare. Gå och försök provocera någon annan
Citera
2025-03-25, 01:03
Medlem
Citat:
Insåg innan idag att du bara är en simpel shitcoin-hodlare. Gå och försök provocera någon annan
Så vad håller jag för shitcoins, mr poor?
Citera
2025-04-07, 19:06
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juniorobserver
Ja ni, det var ju så jävla deppigt där ett tag; satte därför en 9x long med 2000 DOT från 4.30... - nu rider vi det här till Valhalla.

Sic erat scriptum.

Citat:
Blev det margincall inatt eller är positionen fortfarande vid liv? 😬

Nya lows på DOT nu tyvärr. Hoppas positionen är intakt och att allt är okej kompis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in