2021-01-20, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antagonist
Har du fortfarande inte sökt hjälp hos psykiatrin?
Nej dom vill inte hjälpa mig av någon anledning. Säger att jag måste gå genom terapi först innan jag kan få medicinering (villket jag ej vill göra). Men min ångest etc är orsakad av min genetik (crhr1 genen) inte mitt sinne, så ingen mängd terapi skulle hjälpa. Det är som att berätta för en cancerperson att gå till en terapeut för sin cancer och tänk iväg cancern.

Men vi får väl se nu vem av oss som borde söka hjälp hos psykiatrin när jag får mina MRI bilder/resultat.
Senast redigerad av HackForums 2021-01-20 kl. 22:35.
Citera
2021-01-21, 12:46
Medlem
Hej jag har själv kostat på mig en helkropps scanning som scannar hela kroppen beställde den genom mr helkropp ifrån Stockholm. Men fick göra den på min hem ort men jag gjorde det eftersom jag känner att det är något fel i magen men dom såg inte något avvikande bara en lite lätt inflammation på prostatan men det har knappast något att göra med mina nuvarande symtom som man kan läsa på mina tidigare inlägg. Men nu funderar jag på att köpa en dt buk på en privat klinik eftersom jag vill veta vad som är fel i magen för vanliga vården vill inte fortsätta med mer undersökningar.
Citera
2021-01-21, 12:47
Medlem
angående (FB) Kan man få ultraljud på akuten?

det är ju visst möjligt för din tunntarm att gå ner i benet see:
Det heter femoral hernia, tunntarmen gått igenom muskeln som håller den i buken https://torranceherniacenter.com/wp-content/uploads/2016/02/Fm1-300x203.png om du har denna typ av hernia så har du alla andra också ie Inguinal hernias. Så varför är det då inte möjligt för tunntarmen att gå till andra ställen också? jag kommer ihåg hur jag kände min tunntarm borra ett hål i midketjan för att gå igenom sen fixades min kropp det med nät, kändes some spindelnät klumpades ihop och formade skin/vävnad inuti.

så då måste det också vara möjligt för alla andra organer också, njure (för de finns 2) etc minst viktigast organer först.
https://medium.com/all-treatment/hernia-treatment-inguinal-hernia-repair-surgery-causes-8f1ca8248f66
Senast redigerad av HackForums 2021-01-21 kl. 13:07.
Citera
2021-02-05, 15:26
Medlem
Om någon vill göra en skanning av tunntarmen i framtiden, se till att du nämner det specifikt och inte bara säger buken, annars kommer de inte att använda kontrast som hjälper till att förbättra bildkvaliteten och desto bredare (mer plats i den kropp du MR-skannar på en gång) desto sämre blir bildkvaliteten. Så det måste vara specifikt en MR för tunntarmen med en kontrast, som troligen bara kommer att letas efter i buken, men du måste be dem att titta runt bäckenet för att se eventuella bråck.
Citera
2021-02-09, 16:01
Medlem
är det möjligt att a hernia (av tunntarmen) här? https://imgur.com/a/oTsP4To
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem