2021-01-13, 23:54
Medlem
JEGS76s avatar
I samband med att vi tar nya tag efter Corona så har vi en helt ny web shop på gång. Släpps inom kort. Den gamla är ett monster som jag roddar i WooCommerce (Wordpress) med drygt 7000 artiklar och den nya är INTE Wordpress. Har tröttnat på WP. Men... Den nya webshoppen däremot kan ta betalt i kryptovaluta. Det låter ju spännande men vilken betallösning/metod ska jag välja?

Följande betallösningar kan jag välja mellan.
Coinbase Commerce
BitPay
GoCoin
CoinPayments Beta

Intäkter som inkommit via PayPal väljer man själv när man ska plocka hem till bank-kontot. Antar att det blir samma med kryptovalutorna. Då, bara för att vara lite hoppfull kanske man kan låta de ligga kvar där, eller? Jag antar att jag får fixa en plånbok i företagets namn. Någon här ute som har erfarenhet av detta? Är så gott som grön på detta med kryptovaluta. Har precis lärt mig vad API är men be mig inte redogöra vad det är.

(kort info)
Vår kundgrupp består av kreativa tjejer i alla åldrar över hela världen. Starka fästen är Sydkorea, USA, Frankrike, Nederländerna och Storbritannien. Max 5 % utgör Skandinavien. Dessa tjejer är förmodligen inga daytraders men det skulle vara kul om någon ville betala med BTC. Ordersummor från privatpersoner pendlar mellan 2-300 till 2-3000 kr och återförsäljare mellan 5.000-20.000 kr.

Spontan reaktion?
Citera
2021-01-13, 23:57
Medlem
UlphSvensons avatar
Webhallen använder BitPay om jag minns rätt och det har funkat supersmidigt även på rätt rejält dyra köp, snabbt också. Ingen aning om de andra, men den kan jag nånstans gå i god för (och tydligen Webhallen med).
Citera
2021-01-14, 00:12
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Kolla med Quickbit så kan de säkerligen hjälpa dig med en bra lösning.
Citera
2021-01-14, 11:13
Medlem
Det här kanske?
Jag har inte testat själv, men det verkar lätt. De stödjer även $NANO så att dina kunder slipper vänta eller betala onödiga avgifter till miners.
Senast redigerad av ManManne 2021-01-14 kl. 11:17.
Citera
2021-01-16, 10:45
Medlem
JEGS76s avatar
Tack alla för input. Jag undersöker saken vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in