2021-01-12, 17:38
Medlem
Jag får in en sorts "lön" på ca 600 euro per månad till mitt Revolut konto.
Nu är min fråga om man kan betala sina svenska räkningar från Revolut kontot, eller någon liknande digital bank?

Alternativet bank/plusgiro finns ju inte att fylla i på Revolut, men man kan skriva in IBAN nummer.

Räcker det här eller kommer det inte att komma fram till rätt adress så att säga?
Är det någon som har erfarenheter av att betala svenska räkningar utan att använda sig av bankgiro? Räcker det med att bara fylla i OCR/referensnummer?
Vill undvika att föra över pengarna till mitt svenska bankkonto.
Citera
2021-01-12, 17:54
Medlem
Du måste veta mottagarens SWIFT/BIC-adress (olika för varje bank, Nordea i Sverige har exvis NDEASESS) och IBAN för det konto de vill ha pengar insatta på. Du får kolla med dem om de går med på att få pengarna det sättet. Inte så troligt gissar jag.
Senast redigerad av Kringelikrok 2021-01-12 kl. 18:03.
Citera
2021-01-12, 18:21
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fotbollsloss
Nu är min fråga om man kan betala sina svenska räkningar från Revolut kontot, eller någon liknande digital bank?
Hos Betalo och Billhop kan man betala räkningar med kort så du kanske kan använda ditt kort från Revolut men de har tyvärr avgifter för varje räkning.
Kiosker som har tjänsten Kassagirot kan också ta emot kort vid betalningen mot avgift.
Citera
2021-01-12, 18:51
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Varför inte bara be polaren att betala räkningarna sedan betlar du din polare
Citera
2021-01-12, 18:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NissanMicra1988K10
Varför inte bara be polaren att betala räkningarna sedan betlar du din polare
Om man int har någon polare då? Om man är ensammast i hela världen...
Citera
2021-01-12, 19:29
Medlem
Balonzos avatar
Du får väl kolla på dina fakturor och se om IBAN står med som betalningsmetod. Brukar stå där man ser den övriga informationen om gironummer.
Citera
2021-03-21, 05:04
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reidar.Rumpa
Om man int har någon polare då? Om man är ensammast i hela världen...

Gå med i Jehovas Vittnen eller något annat religiöst sällskap så har du vänner där.
Citera
2022-06-09, 12:38
Medlem
ilikeroidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kringelikrok
Du måste veta mottagarens SWIFT/BIC-adress (olika för varje bank, Nordea i Sverige har exvis NDEASESS) och IBAN för det konto de vill ha pengar insatta på. Du får kolla med dem om de går med på att få pengarna det sättet. Inte så troligt gissar jag.
Ring företaget och be om deras IBAN, ibland är det ofta synligt på hemsidan bör inte va några problem som alls. Hur gick det för dig förresten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in