Citat:
Ursprungligen postat av
Antivalent
Du ska veta att när jag hade ett projekt med socialtjänsten i tensta för ca 10 år sedan var enbart de högre cheferna svenska. Alla andra (sekreterare, bedömare, assistenter osv) hade invandrarbakgrund.
Det är ju klart att består styret och de olika kommunala posterna av blattar eller influenser av dessa i tex tensta så är ju sannolikheten stor att de får sina pengar ändå. Det beror ju på antalet blattar som ockuperat staden eller stadsdelen med muslimifiering, inkl att de mycket färre svenskar som bor där om nån har ju inget att säga till om förutom via röstsedeln. Sen går ju städer som Malmö mfl på höga bidrag ifrån andra län och kommuner, så dom pengarna går istället som sk "dagsersättning".
Vet inte varför man säger dagsersättning, vad betyder det. Om det innebär att man förlorar socialstödet så får de ju ingenting, dvs inga pengar till mat, bostad osv. Men det får dom ju iaf så det var ju en bluff bara. Men det är iaf bättre att de ska tära mera på varje annan kommun.
Dom har valt att inte skola sig i valfritt län, undvika dåliga sällskap och kriminella kretsar, gärna komma så långt ifrån svensktalande personer som möjligt. Samt umgås och latcha runt med sina landsmän i nöjesparken - tensta etc. Bostad och bostad skyller nån invandrare på.
Det går att bo i stuga, husvagn, barrack, man behöver inte skaffa 10 barn innan man är själv klar med studier att kunna skaffa sig en försörjning. Jag begriper mig faktiskt inte på dessa folkslag. Om de ogillar svenska jobb så mycket kan de ju heller inte gilla europeiska jobb. Med EU kan du fritt jobba var du vill om du vill men läser man nånsin om att en asylsökande eller som bott här i 1-3 år eller i generationer i sk "utsatta områden" tänker i dom banorna och agerar därefter.
De har verkligen hela EU att kunna jobba i, men företrädelsevis ska de ju kunna engelska iaf då.
Det visar även på att asylsökande saknar all respekt för att de blev räddade av Sverige ifrån sitt sk "krigiska land" genom att söka sig till "bidragsområden" . Jag hade varit cool med att de vill bo där, men när de väl gör det. Börja att studera bums på distans eller i skolan som finns där, isolera dig ifrån problem i området och lev efter att sjunka sig ner i studieböcker, och ignorera att bli indragen i problem.
Jag menar hur många klaner och ghettogäng stör de som vill bara bo där, men de som vill uträtta samhällsviktiga funktioner att kanske bli läkare osv ska kunna bli det. Om gängen styr i skolorna får man ju helt enkelt ta ditt dörr vakter och vakter som patrullerar skolan utanför. Så de som vill studera i lugn och ro får göra det åtminstone på engelska om de hatar svenska språket så mycket.
Jag fattar inte att svensson skulle kunna va nån nyckel till det, det är upp till dom när verktygen finns tillgodo via välfärden