2021-01-19, 11:41
Medlem
glajarns avatar
Det var fan det sämsta avtal jag någonsin skådat. Hur fan tänker du egentligen? Gå in med 500.000 kr och efter 5 år hyra för 8000 kr?
Har du tappat din hjärna?
Citera
2021-01-19, 11:48
Medlem
Jesus, tar det här priset som årets mest idiotiska grej?? Det måste ligga något mer bakom. Ingen människa som inte är gravt utvecklingsstörd betalar en halv mille i förskott mot ett muntligt avtal som inte är vatten värt.
Citera
2021-01-19, 12:43
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Jag har fått hyra en mindre stuga med en dispositionsavgift på 500.000 och efter fem år ska (efter fem år - enligt muntligt avtal) jag betala drygt 8000 kr i månaden.
En undran är huruvida jag har rätt att få pengar tillbaka om jag vill flytta innan fem år.
Kontraktet är redan tecknat tills 2026.
Vad finns det för villkor?

Idiotisk fråga. Ni har ett muntligt avtal, men du har redan ett skrivet kontrakt, och så frågar du oss om vad villkoren är? Är du helt tappad? Du får väl nu så här i efterhand läsa vad som står i det skriftliga så får du veta! Hur skulle vi kunna veta nåt om det?

Kan du komma på en sämre affär? (Kanske om du dessutom trashar även denna stuga...)
Citera
2021-01-19, 12:46
Medlem
Peyotedudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Jesus, tar det här priset som årets mest idiotiska grej?? Det måste ligga något mer bakom. Ingen människa som inte är gravt utvecklingsstörd betalar en halv mille i förskott mot ett muntligt avtal som inte är vatten värt.

Haha. Tänkte det samma själv. Va fan en halv mille i sjön.
Citera
2021-02-04, 21:01
Medlem
sinistrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Bodde i en annan stuga som samma man hyr ut. När morsan dog trashade jag den förra stugan total.
Så på grund av att du totalt förstört en tidigare stuga tvingas du betala 500k som han använder för kunna bygga en ny bostad till dig. Du får sedan 5 års hyresfri tillgång till stugan? Låter dock inte som något jag skulle kalla deposition.
Citera
2021-02-05, 04:56
Moderator
evilhoneys avatar
Bostad, hem och trädgård --> Juridik
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto