2022-09-18, 18:12
Medlem
GanjaFarfars avatar
Cake wallet är en trevlig app som finns till android som gör det enkelt att växla mellan flera olika valutor.
Kostar naturligtvis en slant att växla men sjukt smidigt.
Citera
2022-09-22, 22:04
Medlem
DamnDiddies avatar
Finns det nån smidig och enkel exchange där man enkelt kan köpa med en banköverförig - KYC går nog att fixa, gärna enkelt som att ta kort på ID sedan Selfie?.. Men en bra sida för att köpa med banköverföring, som sagt..

Som inte är blockerad, typ som Swedbank håller på med?
Citera
2022-09-23, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DamnDiddie
Finns det nån smidig och enkel exchange där man enkelt kan köpa med en banköverförig - KYC går nog att fixa, gärna enkelt som att ta kort på ID sedan Selfie?.. Men en bra sida för att köpa med banköverföring, som sagt..

Som inte är blockerad, typ som Swedbank håller på med?

Swedbank har nog blockat allt. Har inte hört att nån haft framgång med dem.
Annars är alla som nämns i första posten, översta länkarna klockrena. SEPA överföring gäller.
Citera
2022-09-25, 00:05
Medlem
DamnDiddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Swedbank har nog blockat allt. Har inte hört att nån haft framgång med dem.
Annars är alla som nämns i första posten, översta länkarna klockrena. SEPA överföring gäller.

Det kan nog lösa sig - för rätta mig om jag har fel, men Ledger Live, där jag vet att det går att köpa med kort, är inte bundet till ett kort i mitt namn, va..? Så då löser det sig - troligen ganska hög avgift, men ändå...
Citera
2022-09-25, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DamnDiddie
Det kan nog lösa sig - för rätta mig om jag har fel, men Ledger Live, där jag vet att det går att köpa med kort, är inte bundet till ett kort i mitt namn, va..? Så då löser det sig - troligen ganska hög avgift, men ändå...

Många svenska banker har blockat kortköp. Tror du har större chans med banköverföring. Men med en bank som inte blockar kryptobörser.
Använd sök funktionen. Finns massa inlägg om detta från några månader tillbaka. Vad jag minns är väl Danske mest vettiga.

Ang om de funkar med kort i annans namn har jag ingen aning. Aldrig testat.
Citera
2022-09-26, 17:25
Medlem
The.Swedes avatar
om jag vill handla bitcoins för 500 på localbitcoins, hur kan jag se hur mycket säljaren tar betalt? Det står ju price sen t.ex. SEK 233,346.28 under och sen skiftar det ju. men det är ju inte det dom tar betalt va så jag bara får bitcoins värda 267 kr?
Citera
2022-09-28, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
om jag vill handla bitcoins för 500 på localbitcoins, hur kan jag se hur mycket säljaren tar betalt? Det står ju price sen t.ex. SEK 233,346.28 under och sen skiftar det ju. men det är ju inte det dom tar betalt va så jag bara får bitcoins värda 267 kr?

233346,28 kr för en hel bitcoin. Sedan får du använda dina matematikkunskaper om du vill veta hur mycket bitcoin du får för 500 kr.
Citera
2022-10-03, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Du kan köpa båda på Avanza (när dom har öppet...).

Coinbase är relativt enkelt att använda och reglerad i USA. Binance är också enkel ochhar (bank?)licens i bland annat i Sverige. Problemet kan vara att din svenska bank inte tillåter dig föra över dina egna pengar till dessa ställen.

Annars är Phantom den populäraste wallet:en för Solana och Metamask den populäraste för Ethereum. Båda är browser tillägg. Kolla upp dem.

Tack för tipsen.

Har någon erfarenhet av Kraken i jämförelse med Coinbase och Binance?

Har även kollat in Gemini som tydligen ska vara nybörjarvänligt men lite högre avgifter, enligt det jag läst på. Betydligt mindre antal coins men har de jag är ute efter.

Planerar bara att låta investeringen ligga långsiktigt, så avgifter vid kortsiktig trading spelar ingen roll.
Citera
2022-10-03, 18:15
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyDoc
Tack för tipsen.

Har någon erfarenhet av Kraken i jämförelse med Coinbase och Binance?
Skulle säga same same. Alla är ordentligt reglerade, även Binance som fått någon typ av licens i Sverige i våras.

Kraken och Binance erbjuder earn tjänster om du köper tokens du kan stake:a. Coinbase gör det bara för folk i USA (om det inte hänt något på sistone).
Citera
2022-10-18, 22:20
Medlem
Hejsan är så ny med detta med bitcoins och grejer jag vill endast köpa bitcoins för att föra över dom till min wallet vilken app kommer man undan med lägst fee om jag köper bitcoins utav Binance eller krypto.com och sedan skickar det till min wallet ?

Mvh
Lathunden
Citera
2022-10-18, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lathunden444
Hejsan är så ny med detta med bitcoins och grejer jag vill endast köpa bitcoins för att föra över dom till min wallet vilken app kommer man undan med lägst fee om jag köper bitcoins utav Binance eller krypto.com och sedan skickar det till min wallet ?

Mvh
Lathunden

Utan att kollat så skulle jag gissa på Binance då crypto.com är kända för deras extremt höga fees samt enorma spread.
Citera
2022-10-18, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKerry
Utan att kollat så skulle jag gissa på Binance då crypto.com är kända för deras extremt höga fees samt enorma spread.

Okej skulle gärna få detta bekräftat av någon mer som har koll

Jag har hört att binance tar mer fee när man ska köpa bitcoins än vad Crypto.com gör men vet inte vad som stämmer.

Om någon vet svaret på detta får den gärna skriva

För vill komma undan med så lite som möjligt

Mvh
Lathunden
Senast redigerad av Lathunden444 2022-10-18 kl. 23:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in