2021-01-06, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohannaIsik
För mycket stress och ansvar för samma pissiga lön som en undersköterska. Absolut inget för mig.
Utbildningen ger kunskaper och med det lön. Men ja, jag blev chockad över att sjuksköterskor enbart tjänar omkring fyra tusen mer. Jag har ju tänkt landa på liknande utbildning om jag får svårt med högre.

Undersköterskeutbildningen är väldigt enkel, varför är det så låga löneskillnader?! Men det varierar något också vart man landar och vad man nöjer sig med. Jag vill ha utmaningar i mitt arbete och vara flexibel nog att kunna bo på liten ort och ändå kunna arbeta.
Citera
2021-01-06, 21:39
Medlem
elgecys avatar
Kliniker med skönhetsbehandlingar i form av injektioner kanske.
Citera
2021-01-06, 22:08
Medlem
revodnebs avatar
Privat plastikkirurgi, men då ska du vara vass. Man får jobb "by invitation".
Citera
2021-01-07, 11:09
Medlem
Mycket beror på i vilken kommun du jobbar och hur ekonomin i kommunen ser ut.
Jag gick in på en helt ok lön i min kommun dvs 26,5k (100%) men då blödde inte kommunen pengar, folk som börjar jobba hos oss idag får dryga 23-24k för en heltidslön.

Hade kunnat tänka mig jobba på sjukhus för att få mer erfarenhet men lönerna där är skrämmande låga, har hört folk bli erbjudna 19k/månad för ett heltidsjobb vilket är skrämmande uselt.

Man måste också kunna förhandla och man bör ha lite meriter på det hela också.

Men lönen är som sagt inte allt, ångrar som fan att jag bytte jobb, hade ett riktigt bra jobb där lönen låg på 23,2k/månad efter 2 års anställning.
Men jag var samtidigt ledig mellan 13-16 dagar i månaden och man slet inte ihjäl sig direkt samt att jag kunde extrajobba mycket. Idag då sliter man som fan och man somnar när man kommer hem och orkar ingenting, har max ledigt 8 dagar i månaden.

Kommer byta jobb så fort chansen ges.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in