2021-06-06, 21:53
Medlem
fittslems avatar
Grattis Kanada
Citera
2021-06-06, 22:04
Medlem
1 mål ifrån att upprepa Sveriges bedrifter, att ta 2 vm-guld på raken....Det gick inte denna gången heller

Hela Finland brinner, ja hela Finland brinner
Citera
2021-06-06, 22:12
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Grattis Kanada

Grattis Kanada? Hur svårt är det att vinna om du har domarna i ditt lag? Åtskilliga utvisningar på Kanada som domarna släppte. Till och med studion som inte har något investerat i något lag säger "domarna har slutat att döma nu" och "domarna ska faktiskt döma i 60 minuter". Så jädra trist för Finland, eller snarare, så jädra trist för hockeyvärlden att detta får fortgå. När man tittar i statistiken verkar det som om Kanada vinner VM guld och OS guld vart och vartannat år, men det är bara fusk.
Citera
2021-06-06, 22:31
Medlem
--Blackbird--s avatar
Hade känts bättre om Finland inte hade förlorat p.g.a. onödiga utvisningar.
Citera
2021-06-06, 23:25
Medlem
Suecokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --Blackbird--
Hade känts bättre om Finland inte hade förlorat p.g.a. onödiga utvisningar.

Kunde slutat hur som helst denna finalen.

Dock sker domarmisstag hela tiden, åt båda håll. Förra VM när Finland vann så erkände domarna att Sverige borde haft ett PP i förlängningen mot Finland. Denna gång hade Finland oturen med sig.

Bra final, Finland spelade fett bra och var i min mening det bättre laget, men Kanada vann. Hockeyn är väldigt ofta så.
Citera
2021-06-06, 23:36
Medlem
Suecokids avatar
Fett med Sverige och Finland i samma grupp nästa år, det var inte igår
Citera
2021-06-06, 23:56
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Grattis Kanada? Hur svårt är det att vinna om du har domarna i ditt lag? Åtskilliga utvisningar på Kanada som domarna släppte. Till och med studion som inte har något investerat i något lag säger "domarna har slutat att döma nu" och "domarna ska faktiskt döma i 60 minuter". Så jädra trist för Finland, eller snarare, så jädra trist för hockeyvärlden att detta får fortgå. När man tittar i statistiken verkar det som om Kanada vinner VM guld och OS guld vart och vartannat år, men det är bara fusk.

Kanada brukar ha domarna med sig, men här var det inte så. Det var mycket skit åt båda håll. Finland gjorde 1-0 i PP där utvisningen var helt fel. Domarna missade en del soklara på finnar i början av matchen. I slutet tog dom inget alls typ, och det förstod Kanada att nyttja genom att vara småfula. Totalt sett var domarna dåliga men det var lika åt båda håll.
Citera
2021-06-07, 00:01
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Kanada brukar ha domarna med sig, men här var det inte så. Det var mycket skit åt båda håll. Finland gjorde 1-0 i PP där utvisningen var helt fel. Domarna missade en del soklara på finnar i början av matchen. I slutet tog dom inget alls typ, och det förstod Kanada att nyttja genom att vara småfula. Totalt sett var domarna dåliga men det var lika åt båda håll.

Alright. Jag kom in först i tredje. Det jag såg och hörde då från kommentatorerna var just att "domarna har slutat att döma" och att "domarna faktiskt ska döma i 60 minuter". Jag såg flera solklara utvisningar på kanadickerna och uppfattade att det var business as usual. Missade finnarnas utvisningar.
Citera
2021-06-07, 00:03
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Alright. Jag kom in först i tredje. Det jag såg och hörde då från kommentatorerna var just att "domarna har slutat att döma" och att "domarna faktiskt ska döma i 60 minuter". Jag såg flera solklara utvisningar på kanadickerna och uppfattade att det var business as usual. Missade finnarnas utvisningar.

Har man inte ens sett hela matchen så ska man nog inte orda om fusk.
Citera
2021-06-07, 00:04
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder

Det var en rätt dålig domar insats i 58min,sen sista två minuterna som en klyscha "Blås inte i en final sista 5min" ungefär. Det fortsatt sen i 3-3 spelet, då Hakningen på Lundell samt Crosscheckning på Björninen var rånet av domarna. Svårt att säga om Finland vunnit då Lundell trots allt varit fri mot Kuemper,kanske inte gjort mål men därefter ett PP ändrat slutresultatet. Detta var andra solklara rånet i ett VM,då det en gång i Ryssland var ett liknande scenario.

Men Grattis Kanada för guldet och vändningen
Citera
2021-06-07, 00:05
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Jag tillhör också skaran som anser att Kanada "jämt har domarna med sig", men även jag tyckte domarna kändes neutrala i denna match.
Citera
2021-06-07, 00:06
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Det var en rätt dålig domar insats i 58min,sen sista två minuterna som en klyscha "Blås inte i en final sista 5min" ungefär. Det fortsatt sen i 3-3 spelet, då Hakningen på Lundell samt Crosscheckning på Björninen var rånet av domarna. Svårt att säga om Finland vunnit då Lundell trots allt varit fri mot Kuemper,kanske inte gjort mål men därefter ett PP ändrat slutresultatet. Detta var andra solklara rånet i ett VM,då det en gång i Ryssland var ett liknande scenario.

Men Grattis Kanada för guldet och vändningen

Rån? Bitch, please. Hur gjorde Finland 1-0?

Det var inget rån, domarna var dåliga, men åt båda hållen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in