2021-09-01, 14:34
Medlem
Notera att Ståhl och Pettersson kastar diskus redan idag i Bryssel. 16:00 i ett skogs/park-område och inte på arenan.

Sportkanalen/Cmore sänder.
Citera
2021-09-01, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Notera att Ståhl och Pettersson kastar diskus redan idag i Bryssel. 16:00 i ett skogs/park-område och inte på arenan.

Sportkanalen/Cmore sänder.
Jag missade om dom sa det i början av sändningen(eftersom jag fick problem att överhuvudtaget starta upp streamen, CMore-appen för Android hade blivit uppdaterad och ingenting var sig likt, utöver att jag blivit utloggad) men herrarnas diskus börjar 17:30, så man hinner med lite annat innan.
Citera
2021-09-01, 16:47
Medlem
Finalerna nästa vecka sänds i SVT. Men där kan man konstatera att kula för damer och diskus för herrar inte täcks av SVTs sändningstider, varken linjärt eller på play. Så Roos, Pettersson och Ståhl missar man.
Citera
2021-09-01, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Finalerna nästa vecka sänds i SVT. Men där kan man konstatera att kula för damer och diskus för herrar inte täcks av SVTs sändningstider, varken linjärt eller på play. Så Roos, Pettersson och Ståhl missar man.
Om det finns en direktsänd TV-produktion utanför SVT's tidsfönster så kan man väl hoppas att SVT tar sitt förnuft tillfånga och utökar sändningstiden på SVTPlay, och medan jag skriver det så inser jag hur orimligt det låter.

Vill minnas nån nyhet som kom för ca två år sedan att Diamond League skulle korta ner TV-sändningarna för att göra dom mer kompakta och intressanta, för casual viewers kan man anta. Själv ogillar jag starkt att se sport icke-direktsänt, och hade föredragit direktsändningar från finalerna 16:50-19:30 på Onsdagen och 18:10-22:20 på Torsdagen.
Citera
2021-09-01, 17:20
Medlem
Som vanligt har Finland och Sverige väldigt olika inställning till dubbleringar i ungdomslandskampen. Medan Finland dubblerar friskt, (sex killar och sju tjejer fick jag det till), avstår Sverige helt. Med samma inställning i Sverige hade vi på killsidan dubblerat med Apelgrim, Grahn, Markus Andersson, Lycke Holm och Zicovic. Och bland tjejerna åtminstone med Cronholm. Tanderud är också bara med i en gren, men hon springer också i seniorlandskampen så det är inte så konstigt. Och Moa Granat är nu borta helt och hållet från ungdomslandskampen. Man kan ha vilken åsikt som helst till dubbleringar för ungdomar, men det blir lite löjligt att tala om landskamp när länderna har så olika inställning.
Citera
2021-09-01, 17:29
Medlem
Jag kände på mig att Gammelsmurfen inte var trygg där han stod, och mycket riktigt, Ståhl smög sig på Gammelsmurfen!
Citera
2021-09-01, 17:39
Medlem
Bra drag i Ståhls öppning. Fint dansnummer för att hålla sig kvar i ringen.

Mätningen litar jag inte på för fem öre i denna tävling.
Citera
2021-09-01, 17:42
Medlem
ackefoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Friidrottskanalen sänder ungdomsfinnkampen i helgen.
Tack och hej seniorkampen.
Citera
2021-09-01, 17:42
Medlem
Får inte funktionärerna vara på alerten i Belgien?

Såg iaf ut som att Ståhl verkligen höll sig kvar i ringen denna gång.
Citera
2021-09-01, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ackefoley
Tack och hej seniorkampen.

Ungdomskamperna går ju på förmiddagen före seniorerna. Bortsett stafetterna som får köra tillsammans.
Citera
2021-09-01, 18:02
Medlem
OS verkar ha varit en större urladdning för Simon P än för Ståhl.
Citera
2021-09-01, 18:06
Medlem
FNLSs avatar
Bra att Sverige fortsätter ge så många som möjligt att göra Finnkampen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in