2021-08-09, 21:54
Medlem
Jag visste att Sralla var lång men inte att hon var 1.85.
Citera
2021-08-10, 09:19
Medlem
Alkibiadess avatar
Intressant också hur Sralla hyllar det svenska systemet. Som kontrast mot orerandet om brist på vinnarmentalitet och tidiga elitsatsningar i OS-forumet.
Citera
2021-08-10, 16:22
Medlem
Låter som mycket lobbande från svenskt håll också denna gång.

Tycker inte detta natoinsshoppande är OK.
Citera
2021-08-10, 16:42
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcs

På vilket sätt är detta ett nationsshoppande? Hon är väl svensk medborgare i och med att hon har en svensk förälder? Hon har ju inte bytt medborgarskap för att få tävla för Sverige. Hur är det med finska friidrottare som har en utländsk förälder eller icke-finsk härkomst?
Citera
2021-08-10, 16:43
Medlem
ackefoleys avatar
Citat:

Läste du ens texten?
Citera
2021-08-10, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
På vilket sätt är detta ett nationsshoppande? Hon är väl svensk medborgare i och med att hon har en svensk förälder? Hon har ju inte bytt medborgarskap för att få tävla för Sverige. Hur är det med finska friidrottare som har en utländsk förälder eller icke-finsk härkomst?
Om man inte bor i landet eller är uppväxt i landet man representerar finns det ingen anledning att representera det landet.
Citera
2021-08-10, 19:56
Medlem
Citat:
Om man inte bor i landet eller är uppväxt i landet man representerar finns det ingen anledning att representera det landet.
Kolla gärna vem som har finländska rekorden i diskus och tiokamp.
Citera
2021-08-10, 20:14
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:

Jag tycker att om man har medborgarskap och har en reell och naturlig koppling till ett land så är det helt OK att man representerar det i tävlingssammanhang. Känner man identifikation och stolthet med landet ifråga så tycker jag det inte spelar så stor roll om man är uppvuxen och bor i ett land. Något helt annat om kopplingen bara finns på papper men inte finns i verkligheten.
Senast redigerad av Alkibiades 2021-08-10 kl. 20:17.
Citera
2021-08-10, 20:29
Medlem
Alkibiadess avatar
Skulle just skriva något gnälligt om att man inte hört någonting om JVM för svensk del när jag just nu på den svenska uttagningssidan ser att Wallmark, Edlund och Åskag skall delta (fanns ingen sådan information tidigare idag).
Citera
2021-08-10, 20:29
Medlem
Imponerande rehabtid på Malin Marmbrandt som ska tävla imorgon igen i Enköping, som tydligen ska inviga nya banor. Fler i den nationella eliten som Åskag(tresteg) och Karlén kommer dit och tävlar.
Citera
2021-08-10, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Skulle just skriva något gnälligt om att man inte hört någonting om JVM för svensk del när jag just nu på den svenska uttagningssidan ser att Wallmark, Edlund och Åskag skall delta (fanns ingen sådan information tidigare idag).
Som väntat. Den fjärde medaljkandidaten har ju ny chans redan nästa år.
Citera
2021-08-11, 09:40
Medlem
Alkibiadess avatar
Någon som har länk till finska U18-mästerskapen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in