2021-12-22, 15:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
En tanke. Det här mordet idag. Var det första någonsin kopplad till gängkriminalitet som sker mitt på dagen?

Kan inte minnas att mord kopplat till gängkriminalitet har skett så här tidigt på dagen.

Södertälje för något år sedan var mitt på dagen. Sen en rad på eftermiddagar på frisörsalonger och liknande. Så det händer då och då. Kanske inte riktigt lika tidigt alla gånger. Men det i Södertälje vid handelsplatsen var tidigt.
Citera
2021-12-22, 15:24
Avslutad
Straffrabatten för 18-20 plockas bort till årsskiftet. Kan mycket väl vara så att gängen passar på.
Citera
2021-12-22, 15:35
Medlem
Citat:
En tanke. Det här mordet idag. Var det första någonsin kopplad till gängkriminalitet som sker mitt på dagen?

Kan inte minnas att mord kopplat till gängkriminalitet har skett så här tidigt på dagen.

Karolina Hakim sköts på en förmiddag i Malmö för ett par år sedan t e x

Högsboskjutningen hos frisören skedde strax efter klockan 2 en eftermiddag i juli i år

Hjällbo -mordet på en söndagseftermiddag i maj detta året

Lidingö hade ett brutalt gängmord i en bil mitt på en förmiddag i augusti förra året t e x

För att nämna några..
Citera
2021-12-22, 16:24
Medlem
Citat:

Ehhh va?
Vi har rekordår. 46 bekräftade döddskjutningar.

Aldrig skett såhär många.

Är du efterbliven eller bara blatte?
Citera
2021-12-22, 16:28
Medlem
Majoriteten av morden sker när mörkret har lagt sig och som du kan läsa i andra inlägg så händer det sällan att det dödas mitt under dagen.

Men ja det har hänt tidigare vilket jag blev påmind om.

Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Ehhh va?
Vi har rekordår. 46 bekräftade döddskjutningar.

Aldrig skett såhär många.

Är du efterbliven eller bara blatte?
Senast redigerad av TopDogg08 2021-12-22 kl. 16:31.
Citera
2021-12-22, 17:30
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Räknar jag inte fel blev han idag den 222 som mördats med skjutvapen sedan 2017.. Skrämmande siffror, och jag är rätt säker på att det kommer bli värre
Citera
2021-12-22, 20:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Räknar jag inte fel blev han idag den 222 som mördats med skjutvapen sedan 2017.. Skrämmande siffror, och jag är rätt säker på att det kommer bli värre

Ja, det är hundratals senaste 5 åren, siffror som från ett krig särskilt i Stockholmsområdet och andra större städer. Men det sprids även i hela landet med upprepade dödsskjutningar som i Eskilstuna, Norrköping, Linköping osv.

Ja, det kommer bli värre. Finns inget som tyder på något annat. Om inte varje år så året efter. Kommer hela tiden fler invandrare, fler unga som vill in i gängen, fängslade kommer ut titt som tätt och så vidare. Vapen, sprängämnen, knark med mera flödar in i landet precis hela tiden.

När det var 28 skrev jag att det kommer bli 100 per år, då trodde typ ingen annan det. Nu är det kring 50 redan. Nu talas det om att masskjuta på bröllop och liknande och mörda 20 personer på en gång, det är sådant som sker i deras hemländer titt som tätt och är enligt deras medeltida kultur. Så det är bara en tidsfråga innan sånt händer och lyckas även i Sverige. När det väl börjar så är cirkusen med hämnd igång för evigt.

Citat:
Planen - Massaker mot gängmedlems bröllop

Misstänkta planen: Skjuta 20 personer.

På plats fanns också flera Gävlebor som var inblandade i en lokal gängkonflikt och det gjorde att Husbys hyenor gjorde gemensam sak med den andra Gävlegrupperingen, enligt polisen. En chatt tolkas av polis som att målet var att skjuta 20 personer på bröllopet.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/planen-massaker-mot-gangmedlems-brollop/
Senast redigerad av Krimkoll 2021-12-22 kl. 20:52.
Citera
2021-12-22, 21:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Ja, det är hundratals senaste 5 åren, siffror som från ett krig särskilt i Stockholmsområdet och andra större städer. Men det sprids även i hela landet med upprepade dödsskjutningar som i Eskilstuna, Norrköping, Linköping osv.

Ja, det kommer bli värre. Finns inget som tyder på något annat. Om inte varje år så året efter. Kommer hela tiden fler invandrare, fler unga som vill in i gängen, fängslade kommer ut titt som tätt och så vidare. Vapen, sprängämnen, knark med mera flödar in i landet precis hela tiden.

När det var 28 skrev jag att det kommer bli 100 per år, då trodde typ ingen annan det. Nu är det kring 50 redan. Nu talas det om att masskjuta på bröllop och liknande och mörda 20 personer på en gång, det är sådant som sker i deras hemländer titt som tätt och är enligt deras medeltida kultur. Så det är bara en tidsfråga innan sånt händer och lyckas även i Sverige. När det väl börjar så är cirkusen med hämnd igång för evigt.

Faktiskt förvånad över att bröllopsmassakern och kalasmassakern stoppades i sista sekund och att det inte skett en sådan ännu. Tror faktiskt att ett sådant hade gjort SD till största parti. Förstår mycket väl att polisen verkligen lägger resurser på att stoppa sådana dåd till varje pris.
Citera
2021-12-22, 22:29
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll

Så synd att den massakern inte skedde.
Citera
2021-12-22, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Så synd att den massakern inte skedde.

Så du är med på att oskyldiga dör såsom barn kvinnor och äldre? Det är inte indirekt någon soldatisk prickskytt vi talar om.
Idioter med automatvapen som väger tyngre själva GM. Och så ska attacken ske på ett bröllop. Fy va lågt!
Senast redigerad av Konto334 2021-12-22 kl. 23:41.
Citera
2021-12-22, 23:40
Medlem
Har vi rekordår än eller krävs det ett offer till?
Citera
2021-12-22, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Har vi rekordår än eller krävs det ett offer till?
2 till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in