Citat:
Ursprungligen postat av
bottenpaflaskan
Räknar jag inte fel blev han idag den 222 som mördats med skjutvapen sedan 2017.. Skrämmande siffror, och jag är rätt säker på att det kommer bli värre

Ja, det är hundratals senaste 5 åren, siffror som från ett krig särskilt i Stockholmsområdet och andra större städer. Men det sprids även i hela landet med upprepade dödsskjutningar som i Eskilstuna, Norrköping, Linköping osv.
Ja, det kommer bli värre. Finns inget som tyder på något annat. Om inte varje år så året efter. Kommer hela tiden fler invandrare, fler unga som vill in i gängen, fängslade kommer ut titt som tätt och så vidare. Vapen, sprängämnen, knark med mera flödar in i landet precis hela tiden.
När det var 28 skrev jag att det kommer bli 100 per år, då trodde typ ingen annan det. Nu är det kring 50 redan. Nu talas det om att masskjuta på bröllop och liknande och mörda 20 personer på en gång, det är sådant som sker i deras hemländer titt som tätt och är enligt deras medeltida kultur. Så det är bara en tidsfråga innan sånt händer och lyckas även i Sverige. När det väl börjar så är cirkusen med hämnd igång för evigt.
Citat:
Planen - Massaker mot gängmedlems bröllop
Misstänkta planen: Skjuta 20 personer.
På plats fanns också flera Gävlebor som var inblandade i en lokal gängkonflikt och det gjorde att Husbys hyenor gjorde gemensam sak med den andra Gävlegrupperingen, enligt polisen. En chatt tolkas av polis som att målet var att skjuta 20 personer på bröllopet.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/planen-massaker-mot-gangmedlems-brollop/