Citat:
Ursprungligen postat av
Stormpiskare
Tror tyvärr att det är så att du måste söka på någon lokal charkfabrik där du bor. Det verkar som de rikstäckande tillverkarna helt enkelt inte har det du söker.
Du skriver södra Sverige, och där hittade jag genom tips från en annan tråd, SP-Chark. Deras prinskorv har naturtarm, och bland ingredienserna finns ingen rökarom. 77% fläskkött i prinskorven. De levererar till en mängd ICA, COOP och Hemköp i södra Sverige, lista finns på deras webb-sida.
https://www.spchark.se/sp-korvar/produkt/prinskorv/
Tack för tipset, ska kolla på dom.
Men varför ska det vara så svårt med en populär korv som Prinskorv för en stor kedja att sälja något
värdigt för ?
Enda som varit riktigt bra är Ingelsta Kalkonprinskorv, men det är ju inte gris ens.
Fast säger ingen så vet man inte det.
Hur har dom lyckats så bra?
De vann även Amir mästerkockens Blindtest på Youtube godast Prinskorv
Citat:
Ursprungligen postat av
Bertil85
Besök större coop eller ica maxi eller city gross. De brukar ha lite annorlunda korvar i kyldisken.
Ja det är vad jag tänker göra. Åka bort till storstaden som är typ en timma bort med bil
och storhandla till Påsk.
Har du eller någon annan tips på god grisprinskorv ifrån stora Ica butiker, Citygross, Lidl, eller Willys ? Som alla kan köpa ?
Vilken brukar ni köpa ?
Många i detta land är nog ute efter God Prinskorv nu till Påsk. Hur kan vi hjälpa alla i avlånga Sverige?
Utan att dra in Lokala specialare. För det hjälper inte alla här
Scan är skit. Deluxe ifrån Lidl var grovt översaltade och hårda i konsistens.
Men om jag tvingas välja någon av de här två, då får det bli Deluxe Delikatess Prinskorv ifrån Lidl.
Scan vägrar jag.
Willys har ju märket Garant ? Gör dom Prinskorv? Hur är dessa ?
Provat andra Garant korvar, och vissa har varit bra faktiskt.
Enebackens har god Falukorv vet jag. Lidl. Gör dom Prinskorv med? Hur är den isåfall?