Citat:
Ursprungligen postat av
Mogna-Meloner
Det är väl ganska ”vanligt” att kända män, med mycket makt och pengar, har ett sexliv som innebär risker. Bill Clinton, Donald Trump, JFK och Thomas Jefferson är spontant 4 amerikanska presidenter som jag drar mig till minnes. Finns säkert fler.
Att vilja omge sig med unga (för unga) personer av det kön man tänder på, har väl snarare varit regel än undantag bland de kända och rika genom årtusendena.
Utomäktenskapligt sex medför per definition risk, men är något som inte bara rika män ägnar sig åt. Det skrivs dock ej om i media när Svenssons har affärer. Men skillnad på sådan risk och att begå sexbrott. Varken Trump eller Clinton har anklagats för sex med minderåriga. Och de två andra presidenterna du nämner har överhuvudtaget inte anklagats för något sexuellt beteende som sågs som fel av deras respektive samtid.
Citat:
Ursprungligen postat av
Magictrix
I granntråden Kändisskvaller, läste jag nyss att Nygård är anledningen till Linda Lampenius är utblottad. (Det var ett par år sen, så jag vet inte hur hon har det idag...) Nygård ska ha tagit över henne till USA, rest runt med henne och visat upp henne för mäktiga vänner. Dock uteblev framgången och Linda hade då uttalat sig om att Nygård hade utnyttjat unga kvinnor. Nygård hade då stämt henne för förtal och i slutändan fick hon betala ett skadestånd på en dryg miljon. Nu fick hon rätt till slut ändå, men får väl knappast tillbaka pengarna?
Nu vet jag inte i vilken jurisdiktion hon stämdes och vad som gäller där. Men i Sverige kan det vara förtal även om uppgiften är korrekt.