2021-03-16, 15:14
Medlem
SexSexSexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltKlart
Är det bara jag som tycker mig lägga märke till detta med jämna mellanrum på sistone?

Nu senast är det Garant som är i farten och vill få oss att inte äta kött genom att på baksidan av mjölkpaketet introducera en ny maträtt, från sitt eget vegosortiment, som liknar köttfärs

Har även sett en massa klimattjat (haha uppfann jag också ett ord nu? ) på Änglamarks mjölkpaket, tror jag det var. De gjorde bland annat en grej av att det skulle vara häftigt att äta mat i mörker och spara ström på samma gång. Så löjligt

Citat:
Ursprungligen postat av HeltKlart
Så det du menar är att det stämmer att det är globalisterna som börjat propagera på vissa av mjölkpaketen?

Gjorde lite av en halmdocka när jag, utan att tydligt visa på ett samband, sa att Garant vill få oss att sluta äta kött bara för att de marknadsför köttliknande vegomat. Har dock hört att globalisterna bl.a. vill få monopol på livsmedelsförsörjningen genom att få folk att sluta äta kött och så motarbeta självständiga lantbruk. Vore intressant att veta om det är det vi ser försöken till här.

Jag liksom vill inte svara mörker allvarligt på dina inlägg eftersom det är mycket humor i din vegofärss

men om du kommer ihåg allt prat i media om vattenbrist i sverige, för några år sedan, det pratet kom till vårt vattendrunknande land för att Globalisterna, vilka de nu är, satt upp ett tema globalt för det året, alla länders media skulle låtsas att deras land hade vattenbrist
Det är vad jag har hört, men så ska det vara det går till enligt dom som kan det här bättre, de lägger in små antydningar, precis överallt
tanken är antagligen att vi, till slut kommer att tro att det är självaste bäckarna fjällen och björkarna som viskat till oss att tänka som globalisterna vill
Senast redigerad av SexSexSex 2021-03-16 kl. 15:18.
Citera
2021-03-16, 15:49
Bannlyst
Hej igen!

Jag äter kött. Stekt fläsk kan jag inte leva utan. Det ska vara med löksås eller bruna bönor från Öland. Småländska isterband tycker jag också om. Med vitsås. Snart kommer det väl "vegetariska isterband" ...

Av de utländska rätterna gillar jag Pasta Carbonara. Men det ska vara äkta, så ingen grädde och inget bacon.

vh
Rammakaren
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här