Citat:
Ursprungligen postat av
Antivalent
Manson och Jones drev kulter. Trump sa alltså ingenting utan hans advokat. Är du helt konsekvent i den åsikten och anser att de politiker som drev på BLM och ockupationen i Seattle åtalas eller hållas ansvariga?
Man kan med stor lätthet säga att Trump driver en kult han med, vi ser med stor lätthet hur ett kultbeteende finns kring Trump som individ från en stor del av hans väljare.
Jag anser att alla de som aktivt gjorde våldshandlingar under sommarens demonstrationer skall ställas inför rätta ja, det var jag tydlig med 2020 precis som att jag anser att de som bröt sig in i senatorhuset skall ställas inför rätta nu.
Att fredligt demonstrera utanför de avspärrningar som fanns på plats är inte ett problem i det hela utan det är de som använde sina Thin Blue Line flaggor för att slå på poliser, bröt sig in i senatorhuset och de som pressade sig förbi poliserna som är problemet och de är inte en handfull av individer utan det är en hel del som aktivt gjorde det valet.
De gjorde det valet för att de trodde att det hela var en revolution som skulle ge Trump vinsten, en vinst som de anser (efter Trumps 2 månader av prat om att Biden fuskade till sig valet) vart stulen från dem.