2021-01-08, 08:59
Medlem
humanlifes avatar
Trump vägrar erkänna att han förlorade valet. Och nu hotas han rentav att bli avsatt i förtid för sin uppvigling och då vänder han 180 grader och fördömer sina supportrar. Han är ju totalt opålitlig.

Trump skyddar sig själv, som alltid.
Citera
2021-01-08, 09:00
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Manson och Jones drev kulter. Trump sa alltså ingenting utan hans advokat. Är du helt konsekvent i den åsikten och anser att de politiker som drev på BLM och ockupationen i Seattle åtalas eller hållas ansvariga?

Man kan med stor lätthet säga att Trump driver en kult han med, vi ser med stor lätthet hur ett kultbeteende finns kring Trump som individ från en stor del av hans väljare.

Jag anser att alla de som aktivt gjorde våldshandlingar under sommarens demonstrationer skall ställas inför rätta ja, det var jag tydlig med 2020 precis som att jag anser att de som bröt sig in i senatorhuset skall ställas inför rätta nu.

Att fredligt demonstrera utanför de avspärrningar som fanns på plats är inte ett problem i det hela utan det är de som använde sina Thin Blue Line flaggor för att slå på poliser, bröt sig in i senatorhuset och de som pressade sig förbi poliserna som är problemet och de är inte en handfull av individer utan det är en hel del som aktivt gjorde det valet.

De gjorde det valet för att de trodde att det hela var en revolution som skulle ge Trump vinsten, en vinst som de anser (efter Trumps 2 månader av prat om att Biden fuskade till sig valet) vart stulen från dem.
Citera
2021-01-08, 09:02
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detekarvisst
Varsågod att presentera var i något tal Trump uppmanat sina anhängare att ta till våld.

Ingen mening att sitta och munhuggas med en indoktrinerad åsna som dig.
Citera
2021-01-08, 09:02
Medlem
Donald Trump förbereder för fredligt maktövertagande
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/trump-ni-kommer-att-fa-betala

FAKE NEWS

Vem ljuger media eller Trump..?
Citera
2021-01-08, 09:03
Medlem
Trots alla indikationer i förväg om att något dramatiskt skulle ske den 6 januari, så var säkerheten minimal och lågbemannad. Var det Trump som sett till det? För att underlätta för mobben?
Citera
2021-01-08, 09:04
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Jag antar att du hade samma åsikt om hong kong demonstranterna då de stormade hong kongs motsvarighet, eller är du en sådan som har dubvelstandard?

Hongkong skiter jag fullständigt i. Och det är gravt off topic.
Citera
2021-01-08, 09:05
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Folket protesterar för att rödingar kväver dem med skatter. Dessa människor hade varit arga utan T.

Och rödingarna hade ljugit och mördat som de alltid gör, med eller utan T med.
Nej, det är inte folket som protesterar, utan en del av dem som förlorade valet.
Citera
2021-01-08, 09:05
Medlem
Dickassos avatar
Mike Pence är inte med på att dra igång 25th ammendment.

Källa; MSNBC live just nu
Citera
2021-01-08, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Trots alla indikationer i förväg om att något dramatiskt skulle ske den 6 januari, så var säkerheten minimal och lågbemannad. Var det Trump som sett till det? För att underlätta för mobben?
Vad kallar du blm och afa?
Om du kallar fredlig demonstration för "mobb" vad kallar du då afa:s och blm:s upplopp?
Citera
2021-01-08, 09:07
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Hur äckligt patetiska är inte Aftonbladet när de publicerar bilder på upprorsmakarna som stormade Kapitolium och skriver att "dessa är polisen intresserade att veta vilka det är". Ungefär som att det vore stor chans att någon i Sverige känner igen någon och kontaktar myndigheterna i USA. Den enda orsaken till publikationen av fotona är såklart att 99% av dem var vita män - inget annat. I Sverige vägrar man dock lägga ut korrekta signalement från polisen - förbannade svin, är vad de är! Jag spyr på dem!

USCH!!!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/aPv0BL/senaste-nytt-om-usa
Citera
2021-01-08, 09:07
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Man kan med stor lätthet säga att Trump driver en kult han med, vi ser med stor lätthet hur ett kultbeteende finns kring Trump som individ från en stor del av hans väljare.

Jag anser att alla de som aktivt gjorde våldshandlingar under sommarens demonstrationer skall ställas inför rätta ja, det var jag tydlig med 2020 precis som att jag anser att de som bröt sig in i senatorhuset skall ställas inför rätta nu.

Att fredligt demonstrera utanför de avspärrningar som fanns på plats är inte ett problem i det hela utan det är de som använde sina Thin Blue Line flaggor för att slå på poliser, bröt sig in i senatorhuset och de som pressade sig förbi poliserna som är problemet och de är inte en handfull av individer utan det är en hel del som aktivt gjorde det valet.

De gjorde det valet för att de trodde att det hela var en revolution som skulle ge Trump vinsten, en vinst som de anser (efter Trumps 2 månader av prat om att Biden fuskade till sig valet) vart stulen från dem.

Med den definitionen av en kult är ju Anders Tegnell kultledare.

Fetade: Du glider. Återigen, anser du att alla politiker som uppmanade till BLM-protesterna ska åtalas?
Citera
2021-01-08, 09:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Mike Pence är inte med på att dra igång 25th ammendment.
Klart han inte är, han skulle ses som förrädare av Trumpisterna och riskera att bli mördad. Hellre bli föraktad av resten av folket som är mindre våldsbenäget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in