2022-01-28, 14:26
Medlem
Jag är bestört, rasande, ursinnig och uppriven över det fullständigt mediokra utbud på serier som Netflix i dag förfogar över. Det kommer ju fan inga bra serier och allt är kisskorv.
Har polisanmält två gånger, men vad händer?
INGENTING!
Myndigheterna står handfallna och låtsas att det inte finns ett strukturellt problem här. Det är tamejfan så att man skäms. Jag betalar skatt!
Citera
2022-01-28, 15:02
Medlem
XtraXs avatar
Sydkorea fortsätter att spotta ur sig serier.
Zombieserien All of us are dead släpptes idag. Får se om man orkar ta tag i den.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=IN5TD4VRcSM
Citera
2022-01-28, 22:09
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Undercover är en jäkligt bra serie med gangstern Ferry i spetsen.

https://www.imdb.com/title/tt7263154/
Citera
2022-02-12, 15:34
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Jag är bestört, rasande, ursinnig och uppriven över det fullständigt mediokra utbud på serier som Netflix i dag förfogar över. Det kommer ju fan inga bra serier och allt är kisskorv.
INGENTING!
Myndigheterna står handfallna och låtsas att det inte finns ett strukturellt problem här. Det är tamejfan så att man skäms. Jag betalar skatt!

vad yrar du om?
Citera
2022-04-02, 03:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Disenchantment (av skaparna till Simpsons).
Tack, jag ska ge serien en chans.
Citera
2022-10-18, 09:52
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Jag ska se den.

Borde man se mind hunter också?

Mindhunter är riktigt jävla bra. Är man seriöst intresserad av profiling, är den absolut oundgänglig. Beskriver hela framväxten av fenomenet på FBI, 1970-tal.

Att serien gjorts av David Fincher (filmen "Zodiac" mfl) gör den inte sämre. Att Holt Mccallany har en bärande roll är sjukt sexigt.
Tyvärr finns bara 2 säsonger.

Gick vidare till Unsolved Mysteries. Helt Ok. Även om man blir galen när man inte har facit.
Citera
2023-04-04, 03:21
Medlem
Nja då är true detective bättre
Citera
2023-04-15, 21:28
Medlem
Är the night agent sevärd?
Senast redigerad av Radarraid 2023-04-15 kl. 21:31.
Citera
2023-04-15, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarraid
Är the night agent sevärd?
Ja hyfsat
Citera
2023-04-15, 23:13
Medlem
karamellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Bumpar igång denna tråden igen med den norska netflixserien Post Mortem: Ingen dör i Skarsnes. Började titta på den igår, fastnade direkt. Det är svårt att beskriva den, men det är som en blandning av en thriller och komedi med en osannolik historia om en vampyr och en begravningsbyrå... och det låter cheesy... men den är verkligen bra. Gillar miljöerna och 70:tals tonerna på miljöer och inredningar, karaktärerna är intressanta och skådespelarna gör en riktigt bra insats. Scenografiskt vacker.

Bra tips! Hade aldrig hittat denna annars. Lättsamma serier i denna anda är precis min stil
Citera
2023-04-17, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
INGENTING!

Håller med, men tror anledningen är att netflix riktar in sig på lättsmälta serier som ska passa den större massan som bara vill koppla av och inte kräver så mycket. Men då och då dyker det upp något riktigt välproducerat men skulle säga det är en gång om året typ.

Exempel är ju dom första netflix serierna när netflix fortfarande va nytt.

House of cards, narcos, ozark. Spännande serier, realistiska och lagom avsnitt per säsong.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in