2020-12-19, 18:58
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livroy
En bunte sevärda serier enligt mig, utöver vad jag sett i tråden.
Another life

Exakt vad tycker du var bra med denna serie? I min mening var det bland det sämsta i Sci-fi-väg jag sett på många år. Ett gäng outhärdliga ungdomar/influensers som ska föreställa astronauter skickas ut i rymden för att rädda jordens innevånare från någon märklig kristall. Normalt gillar jag huvudrollsinnehavaren Katee Sackhoff, men här kan hon inte rädda skeppet som börjat sjunka redan under första säsongen (blir det ens någon fortsättning?).

Mitt tips är att skaffa en VPN och spana in Longmire, där Katee Sackhoff spelar en biroll i denna polisserie som utspelar sig omkring indianreservaten i Absaroka County, Wyoming.
Citera
2020-12-19, 19:25
Medlem
Jag glömde skriva Sex Education igår! Den är lättsam och rolig utspelar sig på ett highschool i England. Micke Persbrandt har en biroll som en snickare/älskare till huvudrollsinnehavaren Gillian Anderson!
Citera
2020-12-19, 19:32
Medlem
Nu har säkert andra i tråden redan skrivit detta men har kommer mina topprekommendationer: (barnvänlig innebär inte att den bara är för barn)
Prisonbreak handlar om trumvirvel ett prisonbreak, bara de två första säsongerna som är riktigt bra dock. Det är inte en slump att prisonbreak finns högst upp, har du missat denna serie så har du missat någonting.
Stranger things (barnvänlig, välgjord, har tydliga avslut i serien även om den inte har ett definitivt slut).
The society, får lite vibbar som från serien lost (konstigt mysterium), stor nackdel att serien inte har ett slut än.
Locke and key (barnvänlig till för barn, vibbar som från mystiska huset, inget slut än).
Black sails de första avsnitten är ganska dåliga och serien har många småfel i sig (t. ex så ändrar en person sin röst när de ska välja kapten och de drar då slutsatsen att det forna övertaget eller underläget minskat/ökat med en röst när det egentligen minskat med två). Däremot är själva storyn ganska bra och serien har ett definitivt slut vilket är ett stort plus, handlar om pirater under "kolonialtiden" i Sydamerika.
Dexter. En serie som inte hade vett att sluta när den låg på topp men de första säsongerna är riktigt bra (inget definitivt slut men ändå en antydan till slut i serien).
Citera
2020-12-19, 20:15
Medlem
Axel61s avatar
Outlanders och Peaky Blinders tröttnade jag på efter några säsonger. Det blev lite repeterande i i historien och man anade att det aldrig skulle ta slut.
Citera
2020-12-19, 20:44
Medlem
CyberIngmars avatar
Nu när filmen El Camino ligger på Netflix är Breaking Bad värt att se om.

Ni som sett Better Call Saul är den värd att följa?
Citera
2020-12-19, 21:00
Medlem
nocoolnamejims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Nu när filmen El Camino ligger på Netflix är Breaking Bad värt att se om.

Ni som sett Better Call Saul är den värd att följa?

Better Call Saul är GULD... Tycker nog till och med att säsong ett är ganska seg & tråkig, men sedan börjar de rulla på....

Annars brukar ju oftast S01 vara dom bästa, menar jag.
Citera
2020-12-19, 21:01
Medlem
Making a murder är också bra

mvh
Citera
2020-12-19, 22:37
Medlem
Vill tipsa om Maniac med Jonah Hill och Emma Stone.
Sett om den flera gånger och tycker storyn är skön och exceptionellt bra skådespeleri.
Citera
2020-12-19, 23:07
Medlem
Om du nu slutat jobbat för jul och vill ha lite actionförströelse, rekommenderar jag Into the badlands.

Martial art i en post-apocalypsisk värld med lite fantasyinslag. Maktkampen och en ganska rakhistoria.

https://youtu.be/eB9dABjwa9o

https://www.netflix.com/title/80067617
Citera
2020-12-19, 23:07
Medlem
Rookie81s avatar
Unsolved mysteries har en del rätt bra avsnitt. För den som bara vill slötitta med tanten. Är du "woke" finns det tydligen hur mycket som helst!
Citera
2020-12-19, 23:11
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Kanske inte ett tips för alla men Disjointed(Upp I Rök på svenska) finns på Netflix, samtliga 20 avsnitt, i UHD.

https://www.imdb.com/title/tt5884792/?ref_=nv_sr_srsg_0

Citat:
Cannabis legend Ruth Whitefeather Feldman employs her newly graduated son and a team of young "budtenders" to help run her Los Angeles marijuana dispensary.
Citera
2020-12-19, 23:46
Medlem
Förvånad att inte dessa nämnts.

Charité - Tysk tv-serie som handlar om universitetssjukhuset Charité i Berlin. Serien utspelar sig i slutet av 1800-talet och bygger på verkliga händelser och människor även om mycket så klart är tillagt för spänning och handling. Man upptäcker bl.a. att tuberkolos beror på en baktiere och försöker hitta botemedel mot difteri. Intressant att se hur mycket sjukvården har gått framåt på dryga 120 år.

Charité i krig säsong 2 men kan ses som en enskild serie då den utspelar sig under andra världskriget med helt nya karatärer utan anknytning till första säsongen. Redan här har sjukvården gått väldigt långt jämfört med S01 och handlar bl.a. om olika syn på nazismen inom sjukvården.

Jag heter Anne(eng: Anne with an E) - Väldigt lättsam kanadensisk serie i tre säsonger om en pratglad och litterärt begåvad men föräldralös flicka, utspelar sig i slutet av 1800-talet. Feelgood serie som får en att le framför TV:n.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in