Citat:
Ursprungligen postat av
constant
Det närmaste jag kan komma är Duloxetine Teva. Har du kollat själv?
https://www.fass.se/LIF/pillIdentification
Kan någon använt kapslar till ett läkemedel de haft recept på, och där gömt tabletterna? Lite småfiffigt i så fall.
Jag har också funderat kring Duloxetine Teva och andra liknande läkemedel, men så vitt jag känner till så brukar väl sådana preparat inte ha tabletter inne i kapslarna? Det här är i alla fall första gången jag varit med om det, utan jag är istället van vid att dom innehåller olika varianter av pulver. Dessutom brukar det stå en typ av kod på alla narkotikaklassade medicinska tabletter så att man inte ska råka ta fel medicin utan kunna veta vilken medicin som är vilken. Det gör det dock inte på denna konstiga kapsel utan det enda som står är "30" vilket jag inte har en aning om vad det betyder.
Men, men, dum i huvudet som jag är så tycker jag nästan att det är lite spännande att prova något som man inte vet vad det är för något, så det kanske blir så att jag provar 2 st och ser vad som händer. Eller så kanske jag har turen att nån av mina kära flashbackare kan hjälpa mig att klura ut vad det är för nåt. Skulle det bli så att jag testar det själv innan jag vet till hundra procent vad det är för något så blir det nog till att låsa in sig i lägenheten och barrikadera dörren för att minska risken för snedtripp.
Men, men, det är bara att hoppas på det bästa! Jag önskar er alla en fortsatt härlig vecka!