Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-13, 11:07
  #7153
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infect
En bild skulle underlätta situationen, så posta gärna en bild! Ser dem ut så här? Så är det antagligen Diazepam 2 mg.

//infect

Hej. Ne dem är helvita utan någon brytskåra och ingen text som dem brukar ha. C/d eller hur det nu var.

Är inte hemma nu så kan inte lägga upp en bild. Går liksom inte att identifiera en tablett utan tryck på känner jag.
Citera
2018-03-13, 22:08
  #7154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Ja, det låter som Diazepam.

Mja. Dem ska ha tryck på sig samt en skåra. Om dem är från norden iaf. Har du eller någon stött på dessa innan så som jag beskrev dem?
Citera
2018-03-14, 01:39
  #7155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgViking
Mja. Dem ska ha tryck på sig samt en skåra. Om dem är från norden iaf. Har du eller någon stött på dessa innan så som jag beskrev dem?

Ja, jag har stött på Diazepam utan skåra och kritvita. De kommer troligen från balkan.

Så som du beskrev dem, så är jag säker på att det är Diazepam.
Citera
2018-03-14, 06:03
  #7156
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Ja, jag har stött på Diazepam utan skåra och kritvita. De kommer troligen från balkan.

Så som du beskrev dem, så är jag säker på att det är Diazepam.

Ok tack för svar.
Citera
2018-03-15, 00:57
  #7157
Medlem
någon som vet vad detta kan vara, hittade dem i ett märkligt etui... ?

https://imgur.com/a/xTUag
Citera
2018-03-17, 06:30
  #7158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgViking
Helvita tabletter. 8mm diameter utan text/tryck och ingen brytskåra. Ska vara diazepam men jag vete tusan.

Köpt på fs. Vad tror ni det är?
Sök på Galenika Bensedin. Eller sök på bara Bensedin, du lär få träff direkt. Det finns gått om dom nu. Serbiska diazepam. Låter precis som att det är dom. Om dom sen är äkta kan inte jag svara på. Förekommer nog en hel del kopior.
Citera
2018-03-17, 11:25
  #7159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bxpnlt
Sök på Galenika Bensedin. Eller sök på bara Bensedin, du lär få träff direkt. Det finns gått om dom nu. Serbiska diazepam. Låter precis som att det är dom. Om dom sen är äkta kan inte jag svara på. Förekommer nog en hel del kopior.

Jepp jag fortsatte att söka runt. Verkar vara serbiska diaz. Just denna var look var ny för mig så ville bara vara säker att det var rätt. Tack för svar.
Citera
2018-03-19, 04:30
  #7160
Medlem
robertlus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -3AK-MOED-GRN-
någon som vet vad detta kan vara, hittade dem i ett märkligt etui... ?

https://imgur.com/a/xTUag

Ett piller med en katt på? Får en magkänsla då det står CC på baksidan att det är någon typ av hemma/kinapressad oxy-kopia utan styrka inpräntat och kanske en chans att den innehåller fentanyl.

Eller den fulaste och konstigaste E-tabbe jag sett. Jag skulle iaf ta det lugnt med den (om det är den enda) och slänga den eller testa på katten. Har du fler? Skicka en på analys.
Citera
2018-03-19, 07:37
  #7161
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robertlu
Ett piller med en katt på? Får en magkänsla då det står CC på baksidan att det är någon typ av hemma/kinapressad oxy-kopia utan styrka inpräntat och kanske en chans att den innehåller fentanyl.

Eller den fulaste och konstigaste E-tabbe jag sett. Jag skulle iaf ta det lugnt med den (om det är den enda) och slänga den eller testa på katten. Har du fler? Skicka en på analys.
Min första tanke också, Oxy kopia. Men vet ej med säkerhet,
Citera
2018-03-19, 15:46
  #7162
Medlem
robertlus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Min första tanke också, Oxy kopia. Men vet ej med säkerhet,

Nej, vem fan vet vad här egentligen? Ett gäng brukare/missbrukare (hur man nu vill se på det) som leker apotekare. Ibland känns det som man leker "memory" och försöker hitta rätt piller snabbast. Men den där katten tror jag inte en ens en läkare/doktor eller Pharmasept skulle våga sig på att gissa
Citera
2018-03-22, 08:43
  #7163
Medlem
https://www.pixeltopic.com/image/bzfbmtevxwzyktj/

Någon som vet vad detta är? Tradolan? Tram?
Citera
2018-03-22, 10:51
  #7164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robertlu
Nej, vem fan vet vad här egentligen? Ett gäng brukare/missbrukare (hur man nu vill se på det) som leker apotekare. Ibland känns det som man leker "memory" och försöker hitta rätt piller snabbast. Men den där katten tror jag inte en ens en läkare/doktor eller Pharmasept skulle våga sig på att gissa


Nae, vettifan. Ska testa med kit å se om det kommer fram något! Har ca 20 st.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback