2006-05-25, 02:14
Medlem
robbels avatar
Behöver snabb identifiering av 2 piller och 1 kapsel... kapseln tror jag är tiparol men inte säker, inte mkt att säga den är vit men sen iaf 2 piller, ett som är lite större än oxycontin 10mg, så står det 100 på ena sidan och TBD på andra, vad kan det vara? sen är det en skitliten tablett med stort G på en sida och CI 25 på andra
Citera
2006-05-25, 10:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av robbel
Behöver snabb identifiering av 2 piller och 1 kapsel... kapseln tror jag är tiparol men inte säker, inte mkt att säga den är vit men sen iaf 2 piller, ett som är lite större än oxycontin 10mg, så står det 100 på ena sidan och TBD på andra, vad kan det vara? sen är det en skitliten tablett med stort G på en sida och CI 25 på andra
TBD 100 är Tiparol Retard 100 mg:
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19981229000195&DocTypeID =7&UserTypeID=2

CI 25 G är Klomipramin 25 mg:
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19910426000066&DocTypeID =7&UserTypeID=2

Kapseln är som sagt svårt, iom. den inte har någon märkning, så den kan jag inte svara på.
Citera
2006-05-25, 13:12
Medlem
robbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
TBD 100 är Tiparol Retard 100 mg:
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19981229000195&DocTypeID =7&UserTypeID=2

CI 25 G är Klomipramin 25 mg:
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19910426000066&DocTypeID =7&UserTypeID=2

Kapseln är som sagt svårt, iom. den inte har någon märkning, så den kan jag inte svara på.

Okej, men tusen tack iaf!
Citera
2006-05-25, 16:14
Medlem
Jag har köpt några lila tabletter som påstås vara benzo. Det står "UPJOHN 90" och på baksidan är det en skåra i mitten. Är det benzo eller lifsfarligt atomväte?
Citera
2006-05-25, 16:31
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixtyniner
Jag har köpt några lila tabletter som påstås vara benzo. Det står "UPJOHN 90" och på baksidan är det en skåra i mitten. Är det benzo eller lifsfarligt atomväte?

Xanor 1 mg, se:

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19860425000102&DocTypeID =7&UserTypeID=2

Ett bensodiazepinderivat, ja.
Citera
2006-05-26, 15:06
Medlem
blejsers avatar
Var på en fest för en tid sedan, och hittade en kapsel med okänt innehåll.
Nu är det så att jag verkligen inte är expert på ämnet, så jag tänkte fråga ifall någon annan här på forumet kan hjälpa mig med identifieringen.
Det är en genomskinlig plastkapsel på ~1g och är brunt och ganska grovkornigt (dock fortfarande pulverform). Jag har frågat lite smått bland folk jag känner som har hyffad koll på ämnet, och då har jag fått gissningar på eferdrin. Kanske lite luddigt, men de är värt ett försök iaf. Någon lite mer erfaren krigare som kan identifiera den åt mig?
Citera
2006-05-26, 15:25
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blejser
Var på en fest för en tid sedan, och hittade en kapsel med okänt innehåll.
Nu är det så att jag verkligen inte är expert på ämnet, så jag tänkte fråga ifall någon annan här på forumet kan hjälpa mig med identifieringen.
Det är en genomskinlig plastkapsel på ~1g och är brunt och ganska grovkornigt (dock fortfarande pulverform). Jag har frågat lite smått bland folk jag känner som har hyffad koll på ämnet, och då har jag fått gissningar på eferdrin. Kanske lite luddigt, men de är värt ett försök iaf. Någon lite mer erfaren krigare som kan identifiera den åt mig?

Mycket svårt att identfiera omärkta kapslar. Det enda jag kan tänka mig är Maxidon 200mg- se bifogad bild. Dock är ju inte innehåller dirrekt brunt, men det närmaste jag kommer.

"MAXIDON depotkapslar innehåller morfinsulfat som utlöses långsamt, vilket
ger en långsam absorption och en jämn serumkoncentration samt en
effektduration på 8-12 timmar. Depotkapslarna kan öppnas och innehållet
sväljas separat eller ges via sond. Innehållet får inte krossas eller
tuggas."

Annars, har du bild att bifoga? Exakta mått och vikt? Skulle dock tippa på att det är någon form av bantningskapsel/vitaminer köpt på nätet, låter så. Då är ju inte Ephedra med den färgen uteslutet.
Citera
2006-05-26, 22:06
Medlem
blejsers avatar
de är likadan kapsel, fast de är mycket mer finkornigt än sådär.
Kanske tabbade mig lite med grovkornig, de är alltså bara grövre korn än exempelvis tjack, de är inte jättegrovt. Hade grövre bild i huvudet, men nu tittade jag på den och det va mer pulverlikt än jag hade för mig.
Luktar inget speciellt heller, luktade på de.
Har tyvärr ingen kamera att ta bild på den med :/
Vågar heller inte prova för att se vad de är, är för kärring för de
Tack för försöket iaf!
Citera
2006-05-27, 01:14
Medlem
Soptippen. [Hittade piller och behöver identifiering. /MOD]

Tjenare alla glada

Det ligger till såhär;
Jag råkade besöka den lokala soptippen för någon dag sedan och fann, ganska snabbt, en säck som verkade lovande. Det första i medicinväg som jag hivade upp var mollipect, därefter ett gäng kortisontabbletter, tomma tradolan (400mg) kartor och sedan! En liten zip-lockspåse med diverse piller.

En del var röda/rosa/runda med ett tydligt "T" märkt på ena sidan, andra sidan var skårad.

Sen fanns det vita, runda piller som var märkta PP och med en skåra på baksidan. Smaken av dessa påminner lite av de sömntabletter som finns..
Någon som känner igen sig?
Önskar att jag kunde skicka en bild...

Ha de bra gott folk
2047
Citera
2006-05-27, 01:17
Medlem
Dynamiks avatar
Börjat käka dom innan du vet?

Finns en identifieringstråd.
Citera
2006-05-27, 01:29
Medlem
Nja.. Jag smakade mest - brukar kunna känna igen smaken.. Opiater smakar helvete medans benzo smakar sött och ibland beskt..

Är så beng just nu så jag vet knappt var jag skriver.. Men piller e softish och lite braj på det så mär man´riktigt hyfsat..

Tjingeling gott folk,
Tobbe2047
Citera
2006-05-27, 01:33
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 998811
En del var röda/rosa/runda med ett tydligt "T" märkt på ena sidan, andra sidan var skårad.

Theralen Filmdragerad tablett 5 mg. Se: http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19600513000030&DocTypeID =7&UserTypeID=2 för mer info.

Citat:
Ursprungligen postat av 998811
Sen fanns det vita, runda piller som var märkta PP och med en skåra på baksidan. Smaken av dessa påminner lite av de sömntabletter som finns..
Någon som känner igen sig?
Önskar att jag kunde skicka en bild...

Papaverin Recip 40mg. Se: http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19870612000013&DocTypeID =7&UserTypeID=2 för mer info.

Och så finns det som sagt en tråd för dessa frågor, men nu var jag på snällt humör

Edit: Eller jag är lite halvbitter, så jag sammanfogade din tråd med den redan existerande!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in