Citat:
Ursprungligen postat av
Kh4n
Har aldrig haft problem med vacciner och aldrig ens haft en styv arm efter vaccinering, och tog nu efter funderande och beslutade att minst risk med Corona mot dessa vacciner är att vaccinera sig.
Just nu är jag ganska säker på den första sprutan Pfizer får räcka. En halv dag in och sjuk arm, yr och huvudvärk. Nacken verkar dessutom styvna, om det inte nu bara är jag själv som spänner mig då armen gör sjukt och huvudet värker. Känns som om jag skulle ha en medel-bakfylla efter att föregående kväll åkt omkull med cykeln.
Dom sade att den andra sprutan är den som högst troligt är den som är värre, så jag har absolut noll intresse att pröva om den verkligen är det, om detta är startlinjen.
Hoppas nu att detta inte blir värre, då detta verkligen inte känns hälsosamt. Får se till att telefonen är laddad och nära sängen om det blir problem under natten.
Dag 8 i paket med huvudvärk. Lätt nytt långloppsrekord för huvudvärk och känns riktigt helvetiskt frustrerande.
Var till läkare idag och varken puls eller blodtryck var avsevärt förändrat mot det värre och kan nu egentligen i nuskedet förklaras med att jag sovit så dåligt. Då jag inte hade annat än huvudvärk och inga problem med balanssinnet, synen, talet, styrkan eller bröstsmärtor så är antagandet nu att vissa muskler i nacken och huvudet överreagerat och är i spänning, varför huvudvärken håller i.
Skall följa med blodtryck och puls under en vecka och återkomma om det inte går över, och förstås agera om något börjar bli värre
Läkaren avslutade med att glatt anmäla att jag nog bör se till att jag kan ha ett antal dagar ledigt efter spruta nr 2 då sannolikheten tydligen är hög att jag kan bli ganska sjuk efter den. Lät bli att protestera emot och säga att detta antagligen var covidvaccinering nr 1 och 2 på en gång för min del och avvaktar tills det kommer något säkrare ut på marknaden.