2021-11-02, 18:20
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saundra
Smala får fler autoantikroppar än feta:
(FB) Coronatillfrisknade löper ökad risk för ännu svårare symtom vid återinfektion

Kan löna sig att smälla i sig ett par extra chipspåsar innan sprutan.

Det är en intressant fråga och det kopplar även lite med alla idrottare som åkt på hjärtproblem och andra biverkningar efter sprutan. Folk som idrottar mycket är i regel smala människor med inte så mycket underhudsfett.

Kan extra fett göra att det binder de aktiva komponenterna i vaccinet bättre, än att åka runt till livsviktiga organ? Vi vet att det drabbar män mer än kvinnor, och kvinnor har i regel mer underhudsfett än män.
Senast redigerad av HipToBeSquare 2021-11-02 kl. 18:23.
2021-11-02, 18:29
Medlem
FashionMonsters avatar
Två anekdotiska nära vänner till familjen:

Person ett fick blodproppar och pajad njure efter Astra Zeneca, kvinna 50+.

Man fick hela hjärt o kärl karusellen, du vet man blir gammal, får nån infarkt, kärlkramp, får äta blodmediciner inkl nitroglycerin... man 60+,
Så man är väl i åldern för att såna där bekymmer eventuellt ska börja så smått men det känns ganska fullon strax efter vaccineringen i dessa fall.

Tråkigt vad gör man då... ta aldrig mer ”vacciner” o halsa i sig Acetylsalisyra?

OT: (Sjukt att min farmor tar 1 trombyl per dag, det är 75mg Acetylsalisyra för att hålla hennes blod mer lätt flytande, en treo innehåller 500mg Acetylsalisyra, det vill säga mer än 6st Trombyl i en brustablett... Som jag tar minst 3-4 om dagen, Treo alltså, tar den förebyggande covid men mera eftersom man är i närheten av vaccinerade rätt ofta i kollektivtrafik osv)

Pandemrix slog ju hårt mot helst den yngre befolkningen... vid svininfluensan, hoppas verkligen folk fattar att barn och ungdomar gör bäst i att hållas utanför det hära, ( så himla fult, först sätta skräck i befolkningen sen faktiskt förgifta dom på riktigt med problemlösaren V)
Senast redigerad av FashionMonster 2021-11-02 kl. 18:33.
2021-11-02, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Det är en intressant fråga och det kopplar även lite med alla idrottare som åkt på hjärtproblem och andra biverkningar efter sprutan. Folk som idrottar mycket är i regel smala människor med inte så mycket underhudsfett.

Kan extra fett göra att det binder de aktiva komponenterna i vaccinet bättre, än att åka runt till livsviktiga organ? Vi vet att det drabbar män mer än kvinnor, och kvinnor har i regel mer underhudsfett än män.

Jag har skrivit i snart ett års tid att det inte går att göra ett ofarligt vaccin mot detta virus.

Läs här för en snabb sammanfattning om vad det är ni sprutar in i er:
(FB) Vaccinerna - biverkningstråden.
2021-11-02, 19:17
Medlem
Biotechinvs avatar
Antal allvarliga biverkningar rapporterade från sjukvården efter vaccinering:
10-19 år: 120st
20-29 år: 474st
30-39 år: 855st
40-49 år: 1006st

En allvarlig biverkning är en sådan som leder till döden, är livshotande, nödvändiggör sjukhusvård
eller förlängd sjukhusvård, leder till invalidisering, medför missbildning eller är annan medicinskt
viktig händelse.

Antal intensivvårdade efter covidinfektion:
10-19 år: 54st
20-29 år: 215st
30-39 år: 369st
40-49 år: 867st
Av dessa har 80% en eller fler sjukdomar.

Kan inte se hur det är försvarbart att vaccinera yngre friska personer när jag granskar dessa siffror.
Vad säger alla vaccinälskare om detta?
Senast redigerad av Biotechinv 2021-11-02 kl. 19:20.
2021-11-02, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biotechinv

En allvarlig biverkning är en sådan som leder till döden, är livshotande, nödvändiggör sjukhusvård
eller förlängd sjukhusvård, leder till invalidisering, medför missbildning eller är annan medicinskt
viktig händelse.

Kan inte se hur det är försvarbart att vaccinera yngre friska personer när jag granskar dessa siffror.
Dom är så hjärntvättade så får fattar bättre.
Det är synd om alla som har gåttbpå detta.
Låt inte era kära barn ta det här nu.
Vänta 2-3 år och bestäm er då..
2021-11-02, 20:31
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:

viktig händelse.

Vad är källan till dessa uppgifter?

Också, är dessa siffror mellan IVA vårdplatser och vaccinbiverkningar från samma tidsrymd?

Sedan får man tänka på att IVA platser inte är så rättvist eftersom man skulle egentligen ta personer som har varit inlaggda på sjukhus för covid-19 och inte bara IVA.
Senast redigerad av HipToBeSquare 2021-11-02 kl. 20:34.
2021-11-02, 21:02
Medlem
Biotechinvs avatar
Citat:

Också, är dessa siffror mellan IVA vårdplatser och vaccinbiverkningar från samma tidsrymd?

Sedan får man tänka på att IVA platser inte är så rättvist eftersom man skulle egentligen ta personer som har varit inlaggda på sjukhus för covid-19 och inte bara IVA.

Samma tidsperiod, källor är Folkhälsomyndigheten och Läkemedelsverket.

Jag anser inte att det är allvarligt att bli intagen med endast nedsatt syreupptagningsförmåga och behöva andas genom en grimma i någon dag eller två.
2021-11-02, 21:10
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:

Jag anser inte att det är allvarligt att bli intagen med endast nedsatt syreupptagningsförmåga och behöva andas genom en grimma i någon dag eller två.

Det är ganska svårt att jämföra allvarlighetsgraden mellan två totalt olika sjukdomar. En möjlig väg är att jämföra längden på sjukhusvistelsen.
2021-11-02, 21:31
Medlem
Biotechinvs avatar
Citat:
Det är ganska svårt att jämföra allvarlighetsgraden mellan två totalt olika sjukdomar. En möjlig väg är att jämföra längden på sjukhusvistelsen.

Tyvärr är informationen kring allvarliga biverkningar efter vaccination bristfällig.
Det går ej utläsa hur länge dessa har behövt sjukvård.
2021-11-02, 22:48
Medlem
Citat:

viktig händelse.

Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Dom är så hjärntvättade så får fattar bättre.
Det är synd om alla som har gåttbpå detta.
Låt inte era kära barn ta det här nu.
Vänta 2-3 år och bestäm er då..

Citat:

Citat:

Sen är det ju FORTFARANDE så att allt det som händer i vanliga livet fortsätter hända efter vaccination. Majoriteten av alla dessa allvarliga saker som inträffat i närtid till vaccination lär vara dessa saker som händer i vanliga livet, helt utan att vaccinen är inblandade. Hade dessa allvarliga händelser varit påtagligt vanligare än vad man kan vänta sig i en normal befolkning så hade man reagerat på det.

Det är ju så man upptäckt saker som hjärtmuskelinflammation och de ovanliga blödningsrubbningarna som Astra kunde utlösa - de inträffar helt enkelt oftare bland vaccinerade än vad man kan förvänta sig vilket gör att man kan misstänka att vaccinen utlöst det hela.

Inrapporterade misstänkta biverkningar är INTE samma sak som faktiska konstaterade biverkningar. Och de siffror som hänvisas till lär INTE vara bekräftade biverkningar, utan misstänkta sådana. Vänder man på detta så inser man att om man inte hade fått in dessa rapporter så skulle man kunna misstänka att vaccinet skyddar mot en hel del allvarliga hälsotillstånd då färre vaccinerade råkat ut för dessa än motsvarande normalbefolkning.
Senast redigerad av Frispel2 2021-11-02 kl. 22:51.
2021-11-02, 23:05
Medlem
Kh4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kh4n
Har aldrig haft problem med vacciner och aldrig ens haft en styv arm efter vaccinering, och tog nu efter funderande och beslutade att minst risk med Corona mot dessa vacciner är att vaccinera sig.

Just nu är jag ganska säker på den första sprutan Pfizer får räcka. En halv dag in och sjuk arm, yr och huvudvärk. Nacken verkar dessutom styvna, om det inte nu bara är jag själv som spänner mig då armen gör sjukt och huvudet värker. Känns som om jag skulle ha en medel-bakfylla efter att föregående kväll åkt omkull med cykeln.
Dom sade att den andra sprutan är den som högst troligt är den som är värre, så jag har absolut noll intresse att pröva om den verkligen är det, om detta är startlinjen.

Hoppas nu att detta inte blir värre, då detta verkligen inte känns hälsosamt. Får se till att telefonen är laddad och nära sängen om det blir problem under natten.

Dag 8 i paket med huvudvärk. Lätt nytt långloppsrekord för huvudvärk och känns riktigt helvetiskt frustrerande.
Var till läkare idag och varken puls eller blodtryck var avsevärt förändrat mot det värre och kan nu egentligen i nuskedet förklaras med att jag sovit så dåligt. Då jag inte hade annat än huvudvärk och inga problem med balanssinnet, synen, talet, styrkan eller bröstsmärtor så är antagandet nu att vissa muskler i nacken och huvudet överreagerat och är i spänning, varför huvudvärken håller i.
Skall följa med blodtryck och puls under en vecka och återkomma om det inte går över, och förstås agera om något börjar bli värre

Läkaren avslutade med att glatt anmäla att jag nog bör se till att jag kan ha ett antal dagar ledigt efter spruta nr 2 då sannolikheten tydligen är hög att jag kan bli ganska sjuk efter den. Lät bli att protestera emot och säga att detta antagligen var covidvaccinering nr 1 och 2 på en gång för min del och avvaktar tills det kommer något säkrare ut på marknaden.
2021-11-03, 00:29
Medlem
Biotechinvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Sen är det ju FORTFARANDE så att allt det som händer i vanliga livet fortsätter hända efter vaccination. Majoriteten av alla dessa allvarliga saker som inträffat i närtid till vaccination lär vara dessa saker som händer i vanliga livet, helt utan att vaccinen är inblandade. Hade dessa allvarliga händelser varit påtagligt vanligare än vad man kan vänta sig i en normal befolkning så hade man reagerat på det.

Det är ju så man upptäckt saker som hjärtmuskelinflammation och de ovanliga blödningsrubbningarna som Astra kunde utlösa - de inträffar helt enkelt oftare bland vaccinerade än vad man kan förvänta sig vilket gör att man kan misstänka att vaccinen utlöst det hela.

Inrapporterade misstänkta biverkningar är INTE samma sak som faktiska konstaterade biverkningar. Och de siffror som hänvisas till lär INTE vara bekräftade biverkningar, utan misstänkta sådana. Vänder man på detta så inser man att om man inte hade fått in dessa rapporter så skulle man kunna misstänka att vaccinet skyddar mot en hel del allvarliga hälsotillstånd då färre vaccinerade råkat ut för dessa än motsvarande normalbefolkning.

Vad bra, då vet vi att alla som dog av/med Covid-19 hade dött inom närtid ändå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in