2006-12-09, 00:08
Medlem
NewGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Att beställa från CA har väl alltid varit sisådär. Ingen nyhet att det inte skickas ibland.

Tack för svaret, men det är inte så att ingen som beställt på senare tid fått sitt paket eller så?
2006-12-09, 00:22
Medlem
West-ens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewGuy
Tack för svaret, men det är inte så att ingen som beställt på senare tid fått sitt paket eller så?
Nej, nej. Trixet för att få dem att säkert skicka ditt paket är att du handlar för mer än just exakt 300kr. De prioriterar 1000kr-kunder mycket mera. Till och med 500kr-kunder prioriteras mera.
En annan sak du kan göra är att ta det på rekommenderat brev. Då är det så gott som garranterat att du får ditt brev.
2006-12-09, 00:31
Medlem
SkinnyFistss avatar
-raderat för meningslösheten-
2006-12-09, 00:36
Medlem
NewGuys avatar
Okej, har beställt för lite mindre än 500:- inkl. rekommenderat brev så borde det komma fram alltså.
2006-12-09, 00:47
Medlem
West-ens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewGuy
Okej, har beställt för lite mindre än 500:- inkl. rekommenderat brev så borde det komma fram alltså.
Yes, det borde det!
Lycka till och rapportera!
2006-12-09, 07:32
Medlem
n0rriss avatar
Beställt från både elefanten och CA för första gången nu.

Allt gick snabbt på elefanten men nu har det stått "Ready to ship" ett par dagar, är varorna på väg hem till mig eller?

Beställde för lite över 350kr på CA, gått 3 dagar sen ja fick andra mailet och förde över pengarna, inte fått nå brev än.

skriver igen när grejorna kommit.

Har beställt från ND tidigare och levaranserna har gått bra alla gånger då men är lite less eftersom hittils av allt ja köpt har bara LSA haft någon effekt...
2006-12-09, 12:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av n0rris
Beställt från både elefanten och CA för första gången nu.

Allt gick snabbt på elefanten men nu har det stått "Ready to ship" ett par dagar, är varorna på väg hem till mig eller?

Beställde för lite över 350kr på CA, gått 3 dagar sen ja fick andra mailet och förde över pengarna, inte fått nå brev än.

skriver igen när grejorna kommit.

Har beställt från ND tidigare och levaranserna har gått bra alla gånger då men är lite less eftersom hittils av allt ja köpt har bara LSA haft någon effekt...
När ja beställde från elefanten så slog det inte om till "Shipped" förrän den dag jag fick brevet. Antagligen för att de ska slippa få en massa mail från folk som blir oroliga när det tar någon extra dag hos Posten.
Jag beställde från CA på en torsdag, betalde samma dag, och fick grejerna efter en vecka. Så du kan få vänta på grejerna ett tag.
2006-12-09, 12:28
Medlem
n0rriss avatar
Citat:
När ja beställde från elefanten så slog det inte om till "Shipped" förrän den dag jag fick brevet. Antagligen för att de ska slippa få en massa mail från folk som blir oroliga när det tar någon extra dag hos Posten.
Jag beställde från CA på en torsdag, betalde samma dag, och fick grejerna efter en vecka. Så du kan få vänta på grejerna ett tag.

Jo är beredd på att det kan ta ett tag. En gång från ND tog det 3 dagar från den dag ja betalade en annan gång 8 dagar, Han skickar nog lite som han hinner och vill.
2006-12-09, 15:12
Medlem
Pqps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Det tar större plats. Blir ett paket istället för ett brev, vilket troligtvis gör det lättare att fastna i tullen.

Snabeldjuret brukar dock vara ganska snälla vad gäller ersättning av varor osv.
2006-12-09, 16:35
Medlem
Yeah!!s avatar
Om man ska beställa sporer behöver man väl inte oroa sig för att fastna i tullen?!
Ska nu inte beställa sporspruta utan endast avtryck.
2006-12-09, 17:21
Medlem
West-ens avatar
Ett annat bra tips för att få CA eller ND att skicka är att etablera en kontakt till Lasse. (Eller vem det nu är som svarar på mail)
2006-12-09, 18:39
Medlem
m96mafrs avatar
Nd

Det är aldrig någon som svarar på mail till ND.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in