2020-12-11, 22:13
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svajmastartisten
Tyvärr inte. Har inte hunnit läsa FUPen än.
Har du fup? Om du kunde dela den skulle jag vara mycket tacksam.
Citera
2020-12-11, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Har du fup? Om du kunde dela den skulle jag vara mycket tacksam.
Jag har den tyvärr bara i pappersformat. Men den går att beställa digitalt från Uppsala tingsrätt;
uppsala.tingsratt@dom.se
018 4316000
Citera
2020-12-12, 23:51
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Jag har den tyvärr bara i pappersformat. Men den går att beställa digitalt från Uppsala tingsrätt;
uppsala.tingsratt@dom.se
018 4316000
Om du lägger ut målsnumret här kanske någon annan kan skicka i väg ett mail och fråga? Själv har jag enbart .dk-adress, tyvärr.
Citera
2020-12-13, 00:03
Bannlyst
något som är supervanligt med isioterna på expressen och aftonbladet inte skriver om är att kvinnor (luder) från östeuropa och latinamerika främst sysslar med olika tyer av gifter som de lurar i mannen. när han dör får hon ärva det han hade. hon har aldrig något som hon skapat själv.

så det gäller att akta sig för vem man "jackar" i.
Citera
2020-12-13, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schwarzfahrer
något som är supervanligt med isioterna på expressen och aftonbladet inte skriver om är att kvinnor (luder) från östeuropa och latinamerika främst sysslar med olika tyer av gifter som de lurar i mannen. när han dör får hon ärva det han hade. hon har aldrig något som hon skapat själv.

så det gäller att akta sig för vem man "jackar" i.
På vilket sätt är ditt inlägg relevant för tråden?
Citera
2020-12-23, 14:13
Medlem
Nu har dom fallit.

9 års fängelse och 117.881 kr i skadestånd till maken (som har hunnit ta ut skilsmässa under förundersökningen).
Citera
2020-12-23, 16:18
Medlem
Citat:
117.881 kr i skadestånd till maken (som har hunnit ta ut skilsmässa under förundersökningen).

Tur att han hunnit med det, annars hade väl skadeståndet betalats med gemensamma pengar och delats lika vid skilsmässan... Dvs inget alls.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/kvinna-domd-for-mordforsok-hogg-sin-man-i-halsen

Citat:
Polisen hittade en kockkniv i diskmaskinen och grep kvinnan misstänkt för försök till mord.

[...]

Kvinnan har hela tiden hävdat att hon snubblade på sina tofflor och sedan råkade skära mannen i halsen när hon skulle ta emot, något som tingsrätten anser orimligt då mannen blev huggen två gånger i halsen.
Citera
2020-12-23, 19:33
Medlem
downloathes avatar
FUP, någon?
Citera
2020-12-23, 20:42
Medlem
Tribolts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Låter väl mest logiskt att hon går omkring med en kökskniv i vardagsrummet och snubblar på sina egna tofflor och råkar snitta honom i halsen, brukar inte sånt hända alla?
Det är väl mycket vanligare än mord?

Om man är blind kanske.
Och de viftar inte ens runt med knivar.
Citera
2020-12-24, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av downloathe
FUP, någon?
Jag har den, som sagt, bara i pappersform. Men om man vill beställa den digitalt från Uppsala tingsrätt, så är målnumret B7076-20.

Jag hoppas innerligt att BO återhämtar sig från detta trauma. Och jag unnar verkligen GM Lena den "julklapp" hon nu har fått.
Citera
2021-02-21, 12:21
Medlem
Bewnhurs avatar
Kvinnan fejkade SOS-samtal för maken tydligen, först när maken tänkte ringa själv så ringde hon på riktigt. Utöver det så torkade hon också upp blod innan hon ringde. Kvinnan har överklagat sin 10-års dom till Hovrätten i hopp om att bli helt friad eller att få sänkt straff vid fällande dom. Åklagaren däremot kommer att yrka på ett längre straff i Hovrätten.
Citera
2021-02-21, 12:25
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewnhur
Kvinnan fejkade SOS-samtal för maken tydligen, först när maken tänkte ringa själv så ringde hon på riktigt. Utöver det så torkade hon också upp blod innan hon ringde. Kvinnan har överklagat sin 10-års dom till Hovrätten i hopp om att bli helt friad eller att få sänkt straff vid fällande dom. Åklagaren däremot kommer att yrka på ett längre straff i Hovrätten.
Ja, vilken skräck-tant
Citat:
Mannen hade somnat i tv-fåtöljen när den 57-åriga Uppsalakvinnan gick till attack med en stor kockkniv.

Han hade ingen aning om hennes dubbelliv: På ett år hade hon gjort 10 934 besök på dejtingsajter och skaffat flera älskare.

Det här är berättelsen om ett 42-årigt förhållande som slutade med tio års fängelse för mordförsök.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/kvinnans-dubbelliv-avslojat-efter-knivattacken-i-fatoljen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in