2020-12-07, 07:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av k5
Anledningen till att det görs på det här sättet är att alla ungar ska ha möjlighet att få ihop pengar och följa med, trots att de har fattiga pundarföräldrar.

I praktiken blir det att föräldrar och familj är de som köper, eller som ni säger cashar istället för att gå genom en verksamhet som tar 50%. Men alla barnen har möjlighet att följa med om de ligger i.

Låt ungarna till pundarna stanna hemma, brukar vara äckliga och jobbiga horungar som bara förstör ändå.
Citera
2020-12-07, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fcknfuck
Låt ungarna till pundarna stanna hemma, brukar vara äckliga och jobbiga horungar som bara förstör ändå.

De jobbiga och äckliga horungarna har sällan förmågan att samla ihop några pengar, tyvärr finns det lärare som då betalar för dem ur egen ficka.
Citera
2020-12-07, 08:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Du ser det bara negativt. Är ju bra om ungar får lära sig hur man tjänar pengar, äkta intjäning. Sedan är det inte tryggt idag eftersom kvinnorna ville förstöra sverige, men då är det bra att ändå skicka ut ungarna speciellt om man röstat på sossarna, så att barnen inte blir hemmasittande rasister, de måste ut och integreras. Uuuuut i samhället och gör din plikt!
Inte fan blev jag ekonomiskt insatt av att som 12-åring sälja kakor och skit. Som tur var insåg min far detta och köpte upp kakorna så jag slapp springa runt som en fåne med mössan i hand hos grannarna.
Citera
2020-12-07, 08:03
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyMasterPiece
Inte fan blev jag ekonomiskt insatt av att som 12-åring sälja kakor och skit. Som tur var insåg min far detta och köpte upp kakorna så jag slapp springa runt som en fåne med mössan i hand hos grannarna.
Ja men det är lixom din subjektiva åsikt. Finns barn som upptäcker att kakorna försvann och nu står jag här med 500 spänn, så djävla enkelt och härligt med pengar in, här ska säljas 10 paket till.
Citera
2020-12-07, 08:12
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Frågan är om det är så smart att ungarna ska spring runt bland husen och sprida Corona. Kanske är lättare om ni föräldrar gör ett undantag och bara chippar in stålarna?

Det brukar alltid bli protester från invandrare och andra fattigjävlar.
Citera
2020-12-07, 08:23
Medlem
Har innan med mina ungar provat flera av de kategorierna du nämner. Den ena tristare än den andra vilket även ungdomarna snabbt snappar upp.

Såg nyss några som heter klassparmesan (klassparmesan.se) där kidsen säljer parmesanost som väl får ses som 1000 ggr mer attraktivt jämfört med kakor och annan skit som hamnar längst in i skafferiet. Har varit i kontakt med dem för min sons fotbollsklubb men har inte startat någon försäljning än. Återkommer om hur det var när vi kört igång men än så länge ger de ett gott intryck. De ger möjlighet för kidsen att tjäna pengar under längre tid då de också har en prenumerationstjänst på deras ost. Det var nog främst det som gjorde att vi nog i slutändan kör med dem. To be continued!
Citera
2020-12-07, 08:39
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Samla in folks pantburkar så att dom slipper gå själva nu i Coronatider. Kan med lätthet ställas utanför dörren för avhämtning. Lägg först lappar i lådorna i god tid innan och tala om när ni kommer. Det kan inbringa en hel del om ni har tur.
Lycka till
Tyckte det lät som bästa idén hittills. Även om det blir enorma mängder med burkar och flaskor.

Det där med att sälja kakor och skit till överpriser brukar sluta med att föräldrarna får sälja i fikarummet på jobbet. Om barnet alltså har arbetande föräldrar.

För övrigt kan det finnas fonder och liknande att söka.
Citera
2020-12-07, 08:46
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Just nu i pandemitider går nog all typ av dörrknackningsförsäljning dåligt.

Kontakta speltillverkare som har spel med microtransaktioner.
Låt t ex barnen designa ett skin i fortnite och få inkomsten från det (nu kanske det inte är så lätt att få med epic på tåget).

Annars är färskt bröd på helgmorgonen en uppskattad inkomst. Men som sagt inte just nu.
Citera
2020-12-07, 08:53
Medlem
Pershagen76s avatar
Vi plockade kycklingar på en bondgård när jag gick i 7an, det var inte speciellt "humanitärt" och vissa pallade det inte, men det gav väldigt mycket pengar till klasskassan.
Citera
2020-12-07, 10:13
Medlem
321js avatar
https://medium.com/@cashoo/tj%C3%A4na-pengar-till-klassen-8-b%C3%A4sta-metoderna-2018-a2ffc7d6c778

Tjäna pengar till klassen — 9 bästa metoderna 2020

Folket sitter mera hemma nu i bostaden, borde vara lättare att sälja än tidigare.
Citera
2020-12-07, 10:34
Medlem
Nu är väl dina ungar lite för små,men vi satte plant åt nåt skogsbolag typ 2dagar var ,fick till och med pengar över till fickpengar. (vi åkte till Bulgarien)
Citera
2020-12-07, 10:37
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Just nu i pandemitider går nog all typ av dörrknackningsförsäljning dåligt.

Annars är färskt bröd på helgmorgonen en uppskattad inkomst. Men som sagt inte just nu.

När jag var ung så så var det en av de andra klasserna som började med det. Varje onsdag så åkte de runt och tog upp beställningar och betalt på antalet frukostfrallor och varje lördagsmorgon så åkte de runt halva stan och levererade påsar. De fick slita en hel del men drog in ruskigt mycket pengar på de åren de höll på.
Nu för tiden går det väl att automatisera så mycket mer med tanke på Facebook och swish så man behöver egentligen bara springa ut en gång och lägga till personer i frallgruppen på Facebook och sen ta emot swish och beställningar via något smidigt formulär.
Sen är det bara att åka ut och leverera varje lördagsmorgon. I min ungdom fanns det inga allergier och det fanns bara en typ av fralla så det är nog krångligare på den fronten nu för tiden.

Mycket pengar men också mycket jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in