2024-09-06, 18:22
Medlem
ElimGaraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vintergatan2022
Det var nog absolut inte en sådan kväll som de säger det var och att de fortfarande håller lika tyst om det än idag är fruktansvärt. Vad är dem för vänner egentligen som håller tyst om det? Inte riktiga vänner isåfall.Jag är också duktigt säker på de har läst i denna tråden flera gånger och det är rätt komiskt. Hoppas de har ett duktigt dåligt samvete som inte hjälpt till mer än såhär.

Ett gäng gaphalsar som står och hetsar två bröder att slå varandra sönder och samman kan knappast betraktas som "vänner".

Jag tror att svaret på denna gåta finns i de kretsarna.
Citera
2024-09-07, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElimGarak
Ett gäng gaphalsar som står och hetsar två bröder att slå varandra sönder och samman kan knappast betraktas som "vänner".

Jag tror att svaret på denna gåta finns i de kretsarna.

Tror jag också, men tyvärr verkar inte folk som vet vilka de är eller de ansvariga som haft hand om fallet gjort något åt det. Detta fall lades ned alldeles för snabbt.
Citera
2024-09-15, 21:52
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vintergatan2022
Tror jag också, men tyvärr verkar inte folk som vet vilka de är eller de ansvariga som haft hand om fallet gjort något åt det. Detta fall lades ned alldeles för snabbt.
Den där kommentaren som tjejen i huset ; som filmade ; sa : citat " -Jag visste att något skulle hända !
tyder ju på att något slags hot redan fanns i Ljungby ....vem det gällde är ju frågan ?
Citera
2024-09-16, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Den där kommentaren som tjejen i huset ; som filmade ; sa : citat " -Jag visste att något skulle hända !
tyder ju på att något slags hot redan fanns i Ljungby ....vem det gällde är ju frågan ?
Hur kunde hon veta att det skulle hända något?
Den frågan tror jag inte är besvarad
Citera
2024-09-16, 04:50
Medlem
Ossans avatar
Citat:

Att tjejen sa att hon visste att något skulle hända tolkar jag som att hon baserar det på händelser i närtid.
Rörelser i området, ev larm eller ovanligheter som sker där den kvällen.
Kommer i ärlighetens namn inte ihåg den exakta frasen.
Den filen jag har på tjejen har inget ljud.
Citera
2024-09-16, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ossan
Att tjejen sa att hon visste att något skulle hända tolkar jag som att hon baserar det på händelser i närtid.
Rörelser i området, ev larm eller ovanligheter som sker där den kvällen.
Kommer i ärlighetens namn inte ihåg den exakta frasen.
Den filen jag har på tjejen har inget ljud.
Fortfarande , hur kunde hon veta det ?
Känns som att eventuellt hon vet mer än vad som kommit fram
Citera
2024-09-16, 15:28
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennke
Fortfarande , hur kunde hon veta det ?
Känns som att eventuellt hon vet mer än vad som kommit fram

Jo precis.
Hoppas polisen frågat henne om just det ; att hon av någon anledning vetat / anat att något skulle hända ......
....kanske många unga i byn har aningar om vem som skulle bli utsatt, eller vad som var på gång ?
Verkar som att rädslan att tala ut; är stark ?

( Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2024-09-16 kl. 15:34.
Citera
2024-09-16, 19:41
Medlem
Ossans avatar
Citat:
Jo precis.
Hoppas polisen frågat henne om just det ; att hon av någon anledning vetat / anat att något skulle hända ......
....kanske många unga i byn har aningar om vem som skulle bli utsatt, eller vad som var på gång ?
Verkar som att rädslan att tala ut; är stark ?

( Spekulation)

Var en belöning på 100k för tips om vart han fans. Kanske finns erbjudandet om belöning kvar?
Trodde någon skulle tala ut då mammans erbjudande kom. Men icke.
Citera
2024-09-16, 20:24
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ossan
Var en belöning på 100k för tips om vart han fans. Kanske finns erbjudandet om belöning kvar?
Trodde någon skulle tala ut då mammans erbjudande kom. Men icke.

Hmm....
Eller annars är det så illa att M helt enkelt sprang iväg bort på egen hand och att INGEN har en aning om vartåt han drog iväg ??

Underligt ,precis som med han Patrik Ljungf*ths försvinnande ....

Men när M försvann var han ju inte ensam i början jämfört med P som reste själv.

Det är så lätt att försvinna - alldeles för lätt ...
Citera
2024-09-17, 00:08
Medlem
Citat:
Hmm....
Eller annars är det så illa att M helt enkelt sprang iväg bort på egen hand och att INGEN har en aning om vartåt han drog iväg ??

Underligt ,precis som med han Patrik Ljungf*ths försvinnande ....

Men när M försvann var han ju inte ensam i början jämfört med P som reste själv.

Det är så lätt att försvinna - alldeles för lätt ...

Jag håller fast vid att jag tror att svaret finns hos de som var med på festen den kvällen / natten .
Tittar man på omständigheterna så när han gick var han klädd i enbart strumpor och byxor och t-shirt. Varför lämna allt om han skulle dra hem ?
Det håller inte hur man än vrider på det .
Och sen tjejen som filmar M när han springer med Citat: Visste att något skulle hända ikväll!

Där är mycket som säger emot sig !
Varför har inte D pratat om händelsen? Och gett sin story? Varför hade de blodiga slagsmål som man har sett mm . Det ligger en hund begraven här och jag skulle inte förvåna mig om jag har rätt och jag kan peka ut MGM som jag inte vill nämna då det inte finns något att gå på . Sen vad motivet är håller jag för mig själv. Ni får gärna skicka pm om ni vill att jag ska ge er min synpunkt på det Hela .
Citera
2024-09-17, 04:10
Medlem
FanTaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennke
Jag håller fast vid att jag tror att svaret finns hos de som var med på festen den kvällen / natten .
Tittar man på omständigheterna så när han gick var han klädd i enbart strumpor och byxor och t-shirt. Varför lämna allt om han skulle dra hem ?
Det håller inte hur man än vrider på det .
Och sen tjejen som filmar M när han springer med Citat: Visste att något skulle hända ikväll!

Där är mycket som säger emot sig !
Varför har inte D pratat om händelsen? Och gett sin story? Varför hade de blodiga slagsmål som man har sett mm . Det ligger en hund begraven här och jag skulle inte förvåna mig om jag har rätt och jag kan peka ut MGM som jag inte vill nämna då det inte finns något att gå på . Sen vad motivet är håller jag för mig själv. Ni får gärna skicka pm om ni vill att jag ska ge er min synpunkt på det Hela .

Finns en artikel där Dennis uttalar sig i Smålänningen.
https://www.smalanningen.se/2023-12-04/dennis-om-mardromsnatten-da-mattias-forsvann-jag-hor-fortfarande-hans-rost/
Citera
2024-09-17, 12:24
Medlem
landbandys avatar
Undrar varför tvillingarna gick med på att slåss med varandra ?
Skulle aldrig låta några " betta" på mig i ett slagsmål mot min egen bror .....
Antar att gaphalsarna kommer från en annan del av världen där Allt handlar om pengar .....Leva,låta dö -principen....
Idiotdumt
Senast redigerad av landbandy 2024-09-17 kl. 12:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in